РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (18 квітня 2014) 

  • Все буде добре! Нотатки після «Педагогічної хвилі», що пройшла у столичному залізничному училищі

    Без професійної освіти, зокрема заради здобуття транспортного фаху, унеможливлений подальший розвиток економіки країни. У нашому випадку - всієї залізничної галузі.


    «Педагогічну хвилю» для завучів київських шкіл розпочато.
    Викладач Михайло КЕБКАЛ не приховує жодних педагогічних таємниць.

    На запрошення адміністрації та педагогічного колективу Київського вищого профтехучилища залізничного транспорту ім. В.С. Кудряшова, де проведено День відкритих дверей для заступників директорів загальноосвітніх шкіл столиці, відгукнулися і ваші кореспонденти.


    Практичні заняття проводить майстер виробничого навчання Євген НОВІКОВ.

    Мета заходу, який вже за сталою традицією проводиться навесні, зрозуміла. А саме: варто звернути увагу шкільних педагогів на той професійно-навчальний заклад Києва, що після його закінчення гарантує отримання достойного робітничого фаху. Своєрідною гарантією у справі набуття необхідної кваліфікації у майбутній професії в училищі, педагогічний колектив якого очолює Олександр МЕЛЬНИК, є процес наставництва. Це відбувається заради забезпечення випускників робочими місцями згідно із діловими контактами з керівництвом Південно-Західної залізниці, столичного метрополітену.

    «Педагогічна хвиля» - таку співназву мав означений творчий захід. Так звані відкриті уроки та практичні заняття безпосередньо в аудиторіях, у слюсарних майстернях училища провели викладачі спеціальних дисциплін та майстри з виробничого навчання.


    «Ми випускаємо у великий світ достойних!», вважає старший майстер Олександр ПРИХОДЬКО.
    Такої ж думки притримуються заступники директора Віктор МАЛЯРЧУК, Ірина ВОЛОДОСЬ та директор КВПУЗТ Олександр МЕЛЬНИК.


    «Старайся!» - радить майбутньому залізничнику майстер виробничого навчання Володимир МОСТИЦЬКИЙ.

    «ВЧИСЬ, РОБІТНИЧА ЮНЬ: У ПОВАЖНОМУ ВІЦІ ЗНАДОБИТЬСЯ!»

    В основі кожного цікавого урока - майстерність педагога. Як засвоїти ази будови та роботи крана машиніста електропоїзда? Цю цікаву лекцію із застосуванням засобів технічного навчання провів викладач предмету «Автогальма» Євген ЧЕПУРІН. Загальна будова ударно-зчіпних пристроїв. Цю тему від викладача спецдисциплін Віктора ПОЛІЩУКА засвоювали майбутні слюсарі із ремонту рухомого складу, які одночасно здобувають робітничі навички помічників машиніста електропоїзда та тепловоза. Про будову тягового двигуна електрорухомого складу (ЕРС) учні дізнались від викладача предмету «Будова та ремонт ЕРС» Михайла КЕБКАЛА.

    Чимало цікавих виробничих секретів відкрили майбутні оглядачі-ремонтники вагонів за допомогою одного із найдосвідченніших майстрів виробничого навчання столичного училища Володимира МОСТИЦЬКОГО. Річ у тім, що операції з паяння та лудіння металів, як відомо, застосовувалися на залізничному транспорті в усі часи. Отже, і ця справа потрібна. Між іншим, через закриття багатьох професійно-технічних закладів у столичному регіоні протягом останніх 15 - 20 рр. методики навчання технологіям з обробки металів для багатьох підлітків втрачені. Але, на щастя, не для майбутніх залізничників.


    «Уроки не закінчуються!»

    Серед запитань, які завучі київських шкіл адресували педагогам училища, були і такі, що стосуються забезпечення стипендіями, гуртожитком, організації харчування у місцевій їдальні. На всі ці запитання є позитивні відповіді: стипендію виплачують, житлом та харчуванням забезпечують. Як любить повторювати старший (за посадою та творчим досвідом) майстер училища Олександр ПРИХОДЬКО: «Вчись, робітнича юнь: у поважному віці знадобиться!»

    ПРО СИНДРОМ УСПІШНОЇ ПРАЦІ

    На цьому можна б було поставити крапку. Проте особисто мене цікавило питання, що стосується виховання робітничої зміни. Зважаючи на нинішні виклики, якими стурбовано все українське суспільство. Отже, прошу до слова директора училища.

    - Олександре Степановичу, за даними Київського управління освіти агресивність дітей у 2013-му, кількість учнівських, наголосимо, у середніх школах, бійок і сутичок, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, зросли більш ніж удесятеро. Саме тому інформаційний потік, що сприймається юною психікою не завжди адекватно, варто правильно трактувати і батькам, і педагогам. Тривожні повідомлення з українських кордонів, величезна кількість фото- і відеоматеріалів, що документують ситуацію у Криму й інших регіонах нашої держави про розгортання немирних дій, подальші політико-економічні дестабілізуючі уяву перспективи стають факторами хронічної травматизації юного покоління. Як Ви вважаєте, що має протиставити викладацький колектив саме вашого училища сучасним викликам?

    - Треба чітко розуміти: на відміну від дорослих самостійно впоратися із подібним стресом незрілій підлітковій психіці іноді буває дуже складно. Хочу звернути вашу увагу у зв’язку із цим на те, що вчорашній школяр, переступивши поріг училища, обравши майбутній фах, значно утверджується у власній життєвій позиції. Тобто, очевидна соціальна перспектива. Одночасно, ми, педагоги, неодноразово нагадуємо про те, що впевненість у завтрашньому дні підкріплюється не лише нашими військовими, урядом, всією громадою. В усі часи залізничний транспорт, зокрема столична сталева магістраль, працювали, дозволю собі застосувати сталу приказку, як швейцарський годинник. Тому у наших випускників - чіткі життєві горизонти. Вірю, що справжньої війни не допустимо.

    - І все ж. Підлітки часто стають егоцентриками, яким будь-що хочеться привернути до себе увагу. Якщо подібний тінейджер, приміром, не може похвалитися міцними м’язами та кріпкою статурою, це його дуже засмучує. І водночас провокує присвятити себе справі, в якій у нього є шанси вразити однолітків і своє оточення в цілому. Повторюсь, екстраординарні події, які відбуваються у нашій країні, розпалюють, так би мовити, «підлітковий градус при максимальному рівні «випендрьожу». Як бути у цій непростій ситуації?

    - Ви сьогодні відвідали декілька уроків в аудиторіях та практичних занять у слюсарних майстернях. Очевидно, змогли самотужки пересвідчитися у тому, що поглиблене вивчення спеціальних предметів, бачення кінцевого результату все одно відводить на другий план виклики нашого неспокійного сьогодення.

    - «Синдром успішної праці за слюсарним верстатом або біля електромонтажного столу», так би, думаю, назвали це явище соціологи?

    - Яку б назву ми не шукали, істина - одна. Вона у тому, що, як не дивно це сприймається, зроблений підлітком за всіма виробничими канонами слюсарний інструмент (молоток, обценьки, зубило, ножівка по металу і так далі) привчає вчорашнього школяра відчувати себе не ущемленою людиною, а сильною особистістю. Можеш зробити із сталевої або чавунної заготівки чудовий інструмент, відремонтувати складний електродвигун або дизель, розібратися у складнощах електросхеми хитромудрого в усіх відношеннях локомотива? Тож ніколи не попадатимеш у глухий кут під час виконання виробничого завдання у деповському цеху або під час ведення поїзда сталевими коліями.

    Переконати у тому, що робітничий фах - основа основ для справжнього громадянина - завдання для мене і моїх колег.

    БЕЗ ЗАЙВИХ СЛІВ

    - Олександре Степановичу, на одному з учнівських столів побачив маленького календарика на 2014 рік. Слова «Все буде добре!» і підпис Андрій Мовчан збурили у пам’яті трагічні події під час сутичок на Майдані. Адже колишній випускник залізничного училища А. Мовчан поповнив когорту Небесної сотні. Як Ви вважаєте, чи надовго збережуть у власних зошитах ці календарики Ваші учні?

    - Я давно розмірковую над цим. Переконаний в одному: тепер завжди життєрадісний Андрій Мовчан, яким він залишився у пам’яті тих, хто його вчив, хто з ним співпрацював, товаришував, буде серед нас. Нехай повсякчас світлий образ цього справжнього патріота України нагадує сучасним учням про віру у власні сили. Адже такі люди у змозі побудувати вільну державу!

    «Все буде добре!», - усміхнувшись, сказав Олександр Мельник на завершення «Педагогічної хвилі». Чи потрібні зайві слова?!

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05