РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (14 березня 2014) 

  • Доля експерименту - в руках професіоналів

    Інженерія неможлива без творчості. Залізничні інженери удосконалюють транспортну інфраструктуру для того, щоб галузь працювала максимально ефективно. У сьогоднішній розмові із головним ревізором з безпеки руху поїздів і автотранспорту Південно-Західної магістралі Костянтином АЗАРЕНКОМ кореспондент «Рабочего слова» дізнався про суть цікавого експерименту, що відбувається на залізниці.


    «Самопочуттям» складних приладів опікуються електромеханік апаратури КТСМ
    Козятинської дистанції сигналізації та зв’язку Сергій ПОПИК
    та старший електромеханік Володимир КІЛІМІНЧУК.

    - Костянтине Костянтиновичу, у чому суть експерименту?

    - Аналіз експлуатаційної роботи залізниці показує, що трапляються непоодинокі випадки зупинки поїздів за показаннями приладів, що контролюють стан ходових частин рухомого складу типу КТСМ-01Д. Це відбувається через незадовільну роботу або несправність гальмівного обладнання вагонів.

    Загальновідомо, що зниження швидкості поїзда відбувається в результаті притискання гальмівних колодок до ободів колісних пар. При цьому енергія руху переходить в теплову енергію, яка розігріває ободи колісних пар. У разі несправності гальмівної системи після припинення гальмування колодки не відходять від коліс і нагрів продовжується. Температура нагріву обода колісної пари при цьому може перевищувати +200°С.

    При проходженні такого вагона через місце встановлення приладу контролю за станом ходових частин рухомого складу визначається підвищений у порівнянні із сусідніми вагонами нагрів ободів колісних пар. Тому на станції видається сигнал «Тривога-1». Результатом такого сигналу стає зупинка поїзда на станції для огляду, визначення причини незадовільної роботи гальмівної системи та її усунення оглядачами-ремонтниками вагонів.

    - Після усунення причин нагріву вагон може безпечно рухатись далі?

    - Так. Але існує, як кажуть, одне але. Процес остигання коліс до звичайного рівня через їх велику масу та високу температуру проходить протягом значного часу (до двох годин). Досвід доводить, що в разі відправлення поїзда в подальший рейс існує велика вірогідність, що з’явиться необхідність для зупинок поїзда за показаннями на наступних станціях. Нагадаю, що кожна неграфікова зупинка - це затримка не лише даного поїзда, але й тих, що слідують за ним, у тому числі пасажирських та приміських.

    Як правило, працівники вагонної служби повторно зупиняють поїзд, якщо температура диска колеса не знизилась нижче порогового рівня, на який відрегульовані прилади КТСМ. Між іншим, як доводить галузева статистика, таких зупинок трапляється до п’яти разів.

    При цьому кожна неграфікова зупинка вантажного поїзда - це втрата 150 кВт годин електроенергії, пасажирського - 75 кВт годин електроенергії.

    Може виникнути запитання: що ж робити для уникнення повторних необгрунтованих зупинок поїздів після спрацювання приладів контролю (КТСМ)? Як зменшити втрати від зупинок вантажних та пасажирських поїздів, які слідують за поїздом, в складі якого приладом КТСМ визначено понаднормовий аварійний нагрів?

    Після довгих роздумів та пошуку шляхів виходу з ситуації, що склалась, було прийнято рішення про необхідність проведення експлуатаційного експерименту. Згідно із розпорядженням начальника Південно-Західної залізниці затверджено «Методику проведення експлуатаційного експерименту по зменшенню кількості зупинок вантажних поїздів по причині залишкового нагріву колісних пар, виявлених приладами КТСМ-01Д».


    Оператори пункту технічного огляду вагонів Центрального поста контролю апаратури КТСМ
    вагонного депо ст. Козятин Галина ГАЙДУЧОК та Алла КОЛОМІЄЦЬ.

    - Костянтине Костянтиновичу, хто бере участь в означеному експерименті?

    - Полігоном визначено дільницю Миронівка - Козятин - Здолбунів. Починаючи з першого лютого по 30 червня 2014 року, ті поїзди, у складі яких буде виявлено за показниками приладів КТСМ загальмовані рухомі одиниці з підвищеним нагрівом ободів колісних пар, будуть затримуватись на станціях до їх остигання. При цьому перебачено: працівники вагонного господарства або локомотивна бригада проводять передбачені методикою виміри температури ободів колісних пар, які фіксуються в журналі «Обліку показань апаратури для безконтактного виявлення нагріву букс у поїздах» форми ВУ-100.

    Такі заміри та фіксація проводяться через кожні 15 хвилин за умов зниження температури колісної пари до визначених згідно із означеною вище методикою величин.

    Це дозволить уникнути можливих повторних зупинок на наступних пунктах контролю та, як наслідок, зменшити непродуктивні витрати залізниці.

    В ході експерименту з’ясовуватимемо, через який час є можливим відправляти поїзди з «хворим» колесом за урахування кліматичних умов.

    У проведенні експлуатаційного експерименту задіяні працівники вагонного господарства, локомотивні бригади та чергові по станціях. Зі всіма ними проведено заняття з вивчення методики експерименту з прийняттям відповідних заліків.

    Від чіткості їхніх дій багато в чому залежить достовірність результатів, які необхідно буде після накопичення інформації детально проаналізувати та вирішити питання про можливість скорочення простою поїздів при понаднормовому нагріву обода колісної пари.

    Наголошую, зібравши відповідний досвід, зможемо чітко визначити порядок необхідних дій працівників, які приймають технологічні рішення при відправленні означених вище поїздів, з подальшою гарантією унеможливлення повторних зупинок.

    - Дякую за змістовну розповідь.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05