РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 21 (27 червня 2008) 

  • Далі відступати нема куди!

    Селекторна нарада, яку у середині червня проводив головний інженер залізниці Володимир Тягульський, носила позачерговий характер і була викликана тією загрозливою ситуацію, яка склалася на Південно-Західній із виробничим травматизмом. Якщо за цей період у минулому році було травмовано 12 працівників залізниці, в тому числі три зі смертельними наслідками, то в цьому році стався справжній вибух виробничого травматизму. 23 нещасних випадки з початку поточного року, з них чотири смертельних - така статистика не може не бентежити!

    Найбільше постраждало людей у службі колії - семеро, причому для двох із них отримані травми виявилися несумісними з життям. Сім працівників травмовано також у пасажирській службі. Щоправда, тут обійшлося без летальних наслідків. Ця статистика красномовно стверджує, що саме в господарствах цих двох служб склалося найбільш неблагополучне, можна сказати, катастрофічне становище. Найгостріше питання зараз таке: як сталося, що Південно-Західна випереджає всі інші залізниці по кількості випадків виробничого травматизму? Далі відступати нема куди...

    Однією з головних причин зростання виробничого травматизму було названо послаблення, а в деяких випадках навіть повна відсутність будь-якої профілактичної роботи, невиконання елементарних вимог, а також зниження вимогливості до рівня знань і дотримання трудової та виробничої дисципліни.

    - Хто винен у такій безпорадності? - виникає цілком закономірне питання. Як свідчать матеріали розслідування нещасних випадків, вина за те, що страждають люди на виробництві, лягає як на керівників середньої ланки, так і на очільників структурних підрозділів. Навіть тоді, коли нещастя трапляються через те, що їх підлеглі ігнорують або грубо порушують виконання інструкцій з охорони праці, відповідальність з них не знімається. Адже керівники виробництва повинні невсипно слідкувати за тим, аби таких порушень не траплялося.

    Випадок, що стався у травні в Козятинській колійній машинній станції, - яскравий приклад такої безвідповідальності. Нещастя виникло, як мовлять, на голому місці. А почалося з того, що дорожній майстер доручив монтеру колії Ф. вивантажити інструмент із тракторного причепу. Ф. заліз на бортову платформу, з неї на причеп і переніс колійний інструмент на край причепу. Далі, стоячи на краю платформи, почав скидати важке знаряддя між коліями, хоча інструкція це робити суворо забороняє. Ось тут би дорожньому майстру в самий раз ухопити Ф. за руку й зупинити його від порушення. Та, на жаль, цього не сталося. А сталося несподіване: важіль домкрата, який колійник скинув з причепу, зачепився за його рукавицю. Ф. утратив рівновагу, впав з платформи і зламав ключицю.

    Комісія, яка розслідувала цей випадок, дійшла висновку, що основною причиною нещастя стало порушення самим постраждалим інструкції з охорони праці для монтерів колії, а супутньою - відсутність контролю з боку майстра над роботою підлеглих.

    Безконтрольність з боку керівників над діями підлеглих може призвести й до трагічних наслідків. 21 травня на базі Фастівської дистанції колії машиніст дрезини АГД-1А Юрій Д. узявся викотити колісну пару з-під дрезини. Для цього він упер стрілу рухомого складу в рейкошпальну решітку на кривій дільниці колії і гідравлічним приводом підняв один бік машини. Дрезина раптово завалилася набік і притиснула машиніста до огородження.

    Хочеться з`ясувати: коли страждає людина на виробництві, чи завжди її керівнику нашіптує голос совісті: «Цього б не сталося, якби я його добре навчив методам безпечної праці, якби я суворо контролював виконання інструкцій?..» У народі кажуть: «Знав би, де впадеш, - підстелив соломки». Відповідальний і грамотний керівник повинен знати, де може впасти його підлеглий, і повинен вміти «стелити» йому соломку. Інакше... Яка ж йому ціна?!

    А з іншого боку, на залізниці, врешті-решт, працюють дорослі люди. Вони самі, в першу чергу, повинні дбати про власну безпеку й не сподіватися, що їх, як малюків, хтось ухопить за руку й відведе від біди.

    Висновок напрошується один: охорона праці - це справа всіх і кожного! Вона не терпить байдужості. Побачив порушника правил охорони праці - зупини його!

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05