РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 6 (7 лютого 2014) 

  • Першозимники. «Атаки» морозами відбито

    Нинішній січень виправдав свою назву. Зима все ж проявила себе морозами та снігопадами. Все це й додало труднощів у роботі залізничникам, у першу чергу, тим, хто водить потяги сталевими магістралями, а, особливо, хто за холодної пори року вперше виконує обов'язки. Їх називають першозимниками. У локомотивному депо Жмеринка таких машиністів - дев'ять, а помічників - 13. Познайомимось із деякими із них і дізнаємось, як їм працюється нинішньої зими. Зауважу, що у бесіді із співрозмовниками акцент зробив на тих, у кого робоче місце - в кабіні тепловоза. Чому?

    На мій погляд, та й з цим погоджуються досвідчені фахівці локомотивного господарства, що експлуатувати електровози за низьких температур дещо легше, ніж локомотиви з дизельними двигунами. До того ж останні здебільшого використовуються на не електрифікованих напрямках, де і кривих дільниць більше, і стан колії далеко не кращий. На них покладено маневрову роботу на станціях, подачу і прибирання вагонів із під’їзних колій, що також має свою специфіку чи й додає реальних труднощів. Тому й вибір зробив на них.

    - Минулого року мене призначили машиністом тепловоза серії 2М62, - розповідає Роман ШИЯН, - хоч школу машиністів я закінчив три роки тому, а помічником пропрацював до цього дев’ять років. Нинішньою зимою здебільшого доводиться їздити за маршрутом Вінниця - Самченці - Гайсин. Туди доправляємо вагони під завантаження, а звідти вивозимо вже із промисловою продукцією. Із Самченець - «вертушки» із щебенем. Особливість роботи взимку на цьому маршруті полягає в тому, що доводиться буди пильним на підйомах та спусках. А таких тут є декілька. Найскладніший - на перегоні Вороновиця - Фердинандівка. Тут варто пам’ятати про профіль колії. Коли рухаємось на підвищення, то більше уваги приділяємо, щоб подача піску на колісні пари не зупинялась, адже на рейках під час снігопаду може статись пробуксовка коліс. І тоді… зупиниться поїзд. А при спуску важливо заздалегідь перевірити гальмівну систему, щоб не було відмов, коли поїзд необхідно пригальмувати під час руху на ухилі. На нашому маршруті є декілька переїздів без охорони, через які інтенсивно рухаються автомобілі. Це небезпечні дільниці із двох причин. По-перше, ми здалека пильно дивимось, чи не зупинився на ньому автомобіль. Взимку таке може трапитись. А також спостерігаємо, чи не забите снігом, а тим більше - льодом, залізничне полотно. Адже це може призвести до небажаних наслідків. На щастя, у нас усе було гаразд.

    Знайомимось із машиністом тепловоза серії ЧМЕ-3 Сергієм КОСТРУБОВСЬКИМ. Він 2006 р. отримав диплом помічника машиніста, а уже через три роки пройшов навчання й у школі машиністів. Улітку минулого року йому довірили керувати маневровим локомотивом. І лише цими днями йому довелось працювати за низьких температур та при сніговіях. Чи був готовим він до роботи за таких погодних умов?

    - Теоретично був, - зізнається Сергій Віталійович, - адже восени усіх, недавно призначених машиністів, викликали у депо на збори. Під час наради керівники провели теоретичні та практичні заняття. На них розповіли та показали практично, як слід діяти за низьких температур, при снігопадах. Машиніст-інструктор Григорій БУГА перевірив у кожного рівень знань, дав настанови на роботу в осінньо-зимовий період. І, маю зазначити, що всі ці рекомендації допомагають у роботі.

    Варто додати, що у локомотивному депо Жмеринка вже добре налагоджено систему підготовки першозимників та надання їм допомоги у скрутних становищах. Тут проводилась низка заходів, спрямованих на підготовку новачків до роботи взимку. В першу чергу організували та провели курси цільового призначення, на яких вивчали та здобували практичні навички щодо обслуговування, експлуатації та ремонту локомотивів у холодну пору року. Для проведення занять на цих курсах були залучені висококваліфіковані фахівці депо. Так із машиністами та помічниками заняття проводили машиністи-інструктори Віталій НІКОЛАЄНКО, Олександр ТУМАЧОК, Григорій БУГА, з працівниками цеху ремонту - головний технолог депо Сергій БЕЗУГЛИЙ, провідний інженер з приймання локомотивів Федір ГОЛОВАНЮК.

    Утім, повернемось до першозимників, зокрема до помічників машиністів. Наступним моїм співрозмовником є Вадим МАТЯЩУК, який нещодавно розпочав працювати на залізниці.

    - Минулого року, після навчання, мене призначили помічником машиніста тепловоза ЧМЕ-3, - ділиться своїми думками Вадим. - Восени я також був на зборах, під час яких нас готували до роботи в холодну пору року. Усе, чому навчали, стає в пригоді при роботі за низьких температур. Інколи виникають ситуації, виходу із яких сам би не знайшов. Але я працюю із досвідченим машиністом Андрієм КЛИМЕНКОМ, тож він і розказує, і демонструє, коли як і що робити.

    Звичайно, це добре, коли поруч із першозимником перебуває досвідчений фахівець. У депо Жмеринка давно заведено практику, і вона знайшла своє підтвердження нинішньої зими, коли молодого помічника машиніста призначають лише до машиніста із значним трудовим стажем і - навпаки. Це для того, щоб досвідчений фахівець міг порадити, підказати, як варто діяти за тих чи інших обставин.

    Думаю, такі поради будуть цікаві й багатьом нашим читачам, тому прошу досвідченого машиніста маневрового тепловоза серії ЧМЕ-3 Йосипа ШПАКА поділитись своїм досвідом, який він накопичив протягом багатьох зим.

    - При підготовці нашого тепловоза до роботи за низьких температур, - розпочинає свою розповідь Йосип Феліксович, - ми утеплили повітропроводи, труби, якими подається масло, вода, а також начепили всі чохли утеплення біля двигуна, компресора. Це для того, щоб не сталось перемерзання, утворення льодяних пробок у трубопроводах. Найбільш небезпечно, коли таке станеться із повітропроводом - тоді відмовить гальмівна система. А таке може трапитись, адже компресор нагріває повітря при стискуванні, потім воно охолоджується і утворюється конденсат. Його періодично варто зливати. Потрібно постійно контролювати температуру води та масла, не допускати сильного охолодження, тим більше - замерзання води.

    - Щодо роботи гальмівної системи, - продовжує мій співрозмовник, - то вона повинна бути під особливим контролем. При завірюхах варто періодично зчищати сніг з гальмівних колодок. А гальмівну систему регулярно продувати, причому за допомогою усіх кранів. На тепловозі ЧМЕ-3 їх є три. При температурі нижче п’яти градусів морозу варто кожних двадцять хвилин відкривати як правий, так і лівий кран 254. Та не рідше, ніж чим через кожних дві години відкривати й кран 394. Це для того, щоб у них не утворились пробки із льоду. В кабіні постійно має бути тепло, не лише для особистого комфорту, а й щоб обладнання та прилади безвідмовно працювали. Під контролем має бути й подача піску, який посипається під колеса. При перепадах температур з плюсової до мінусової і навпаки, у піску також осідає конденсат. Від цього він може злипнутись чи змерзнутись, тоді подача піску припиниться, а цього допускати не можна.

    З подальшої розмови із Йосипом Шпаком дізнався, що у нього є застороги при маневровій роботі та при подачі вагонів під’їзними коліями. Він рекомендує при під’їзді до вагонів раніше гальмувати, ніж це робиться влітку. Також застосовувати активно гальма під час руху під’їзною колією, де ухил понад вісім градусів. Особливу увагу звертати на переїзди - на них жолобки біля рейок можуть бути забитими льодом, а то й замерзлою землею. Це - небезпечно. Стрілочні переводи на під’їзних коліях мають бути ретельно очищеними і гостряки повинні щільно прилягати до рейок. При відчепленні вагонів башмаки варто класти лише на очищені рейки, а не на сніг, а під ними краще посипати піском.

    Є й інші поради у досвідченого машиніста, однак не будемо перевантажувати ними читача. Думається, наведене вище стане у пригоді молодим машиністам та їхнім помічникам під час роботи при холодах та заметілях. А першозимники вже успішно відбили перші «атаки» зими і віриться, що вийдуть переможцями в подальших двобоях із примхами природи.

    Никифор ЛИСИЦЯ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05