РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 20 (20 червня 2008) 

  • РОЗУМНА ДУМКА НЕ ЗНИКАЄ

    Коли заходить мова про раціоналізаторів на Конотопському залізничному вузлі, то відразу ж спадає на думку вагонне депо. І не тому, що винахідників немає на інших підприємствах. Є, звичайно. Але «почесного залізничника» за удосконалення ремонтного обладнання одержав тільки Анатолій КОХАНЕЦЬ, майстер вагонного депо Конотоп.

    Наприкінці 2003 р. начальник залізниці Олексій КРИВОПІШИН, знайомлячись із роботою депо, звернув увагу на дещо незвичний стенд в автоконтрольному пункті (АКП) з ремонту гальмівного обладнання. Виявилося, що то робота деповських умільців - майстра Анатолія Коханця і слюсаря Анатолія Петруні…

    Стенди для перевірки повітророзподільників вагонів вантажного типу надійшли у депо десь у шістдесятих роках. Громіздкі, незручні у роботі, їх постійно доводилося удосконалювати. Пізніше виникла проблема: стенди не забезпечували визначення усіх параметрів роботи повітророзподільників, які вимагалися змінами в інструкціях. А це вже досить серйозно. Саме тоді в Анатолія Коханця з`явилася ідея створити свій, практичніший, надійніший та якісніший.

    Намалював Анатолій Семенович ескіз, розробив креслення. І разом зі слюсарем Анатолієм Петрунею стали реалізовувати ідею. Зі старого стенда не взяли жодної деталі - просто порізали його і здали в металобрухт. Що не могли зробити у депо - була необхідна точна механічна обробка - зверталися до знайомих на конотопських підприємствах. Не поспішали. І не все в них відразу виходило. А коли вже запрацював, то відразу зрозуміли: робота вдалася. Новачок не лише визначав усі параметри повітророзподільників, а й удвічі скоротив час перевірки.

    Руки умільців АКП торкнулися не лише стенда контролю повітророзподільників. Ними модернізовано ванну для випробовування з`єднувальних рукавів. Знову ж таки це було обладнання 60-х років, а процес перевірки - трудомісткий та довготривалий. Вирішили застосувати у ванні електроклапани. І тепер слюсар відразу ставить три рукави, а сам процес випробування забирає лічені хвилини.

    За розробку стенда перевірки повітророзподільників вагонів, за постійний раціоналізаторський пошук Анатолія Коханця відзначено знаком «Почесний залізничник».

    Злинуло п`ять років. У депо відбулися переміни. Не в останню чергу вони торкнулися раціоналізаторства. Володимир ФЕДОРКО, очоливши підприємство, відразу ж ставить питання про створення експериментальної бригади. Назва тоді була умовною, але прижилася. Цей невеличкий колектив, укомплектований висококласними фахівцями, одержав завдання запроваджувати раціоналізаторські ідеї в життя, налагоджувати нове обладнання, думати, творити, винаходити і переймати краще на інших вагонних підприємствах. Сьогодні в експериментальній бригаді працюють шість чоловік: Сергій Карась - майстер, Валентин Малигон - бригадир, слюсарі Олександр Ярошик і Володимир Прокопенко, електрогазозварник Ігор Іскра, фрезерувальник Олександр Клименко.

    Результати роботи? Вони є. І пригадувати, довго шукати головному механіку депо Віктору СИРОТІНУ не довелося. Тільки-но переступаємо поріг цеху, як Віктор В`ячеславович показує на візок для газових балонів. Купувати його на стороні - це сотні гривень. Умільці ж з експериментальної бригади зварили візок за лічені дні, пофарбували, і він нічим не поступається фірмовому. У результативному списку бригади - кріплення для вогнегасників, контейнери для стружки і сміття, металевий каркас «Дошки пошани», східці до навчального вагона…

    Але найвагоміший здобуток - у ремонтних цехах. Бригада виготовила кантувач бокових рам візка вагона. Це відчутно полегшує їх огляд і прискорює ремонт. Виготовили кріплення гальмівних башмаків для обробки на фрезерувальному верстаті, візок для транспортування надресорної балки, пристрої для наплавлення й обробки п`ятника. І все це в поточному році, і все це подано на розгляд фахівців як рацпропозиції.

    Інколи можна почути, що раціоналізаторський пошук стримує бюрократична процедура оформлення. Тетяна КРАВЧЕНКО, яка відповідає у депо за інженерний супровід рацпропозицій, так не вважає. За її словами, зайвих документів у цій справі немає, тільки необхідні: опис проекту, обґрунтування очікуваного ефекту, креслення, акт про запровадження… «Отже, писанина тут не перешкода?» - перепитую її ще раз. «Ні, не перешкода,» - переконливо відповідає інженер-технолог.

    Раціоналізаторська робота у депо, як говорять, не замикається на експериментальній бригаді чи на АКП.

    Котельня. Здається, що можна вигадувати, коли вона нова й газова. Так ні. Майстер Віктор ПІКЕЛЬ і слюсар Валерій КОНОВАЛ розповідають, що запланували додати обвідну лінію до тепломережі. Це незначні витрати, зроблять своїми силами, і як результат - буде зменшено навантаження на котел і буде певна економія електроенергії.

    Так скільки ж раціоналізаторів у депо? Це було першим запитанням у розмові з виконувачем обов`язків головного інженера Володимиром ЛЕБЕДЬКОМ.

    - Багато. У нас у кожному підрозділі є такі люди, - говорить молодий керівник. - Суть не лише в кількості. Тут головне - системний підхід, атмосфера, коли розумна думка не пропадає. Ми сьогодні взяли курс на відмову від ручної праці, хочемо максимально механізувати виробничий процес. Для раціоналізаторів це широке поле діяльності. Їх підтримує керівництво депо, завжди допоможуть інженери з техвідділу.

    - Люди, врешті-решт, за реалізовану рацпропозицію обов`язково одержують винагороду. У нас ця справа не відходить на другий план. І, переконаний, не відходитиме, - говорить Володимир Федорко.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05