РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 3 (17 січня 2014) 

  • Інженерний підхід, або «Оксамит» під прискіпливим поглядом

    У Коростенській дистанції колії велику увагу приділяють технологіям з діагностики колій, адже від технічного стану їх залежить швидкість руху поїздів. Хто ж і як виконує функції з діагностики, кореспондент «Рабочего слова» з'ясовували у майстра цеху дефектоскопії.

    КРИТЕРІЇ НАДІЙНОСТІ

    Нещодавно цю посаду обійняв Володимир Антонюк. Того ж дня ми спілкувалися із Сергієм Желєзняком, який понад 13 років керував колективом дефектоскопістів. Завдання 28 операторів та помічників операторів дефектоскопних візків під час суцільного контролю рейок своєчасно виявляти небезпечні дефекти у рейках та елементах стрілочних переводів. За рік, що минув, працівниками, які щодня проходять з контролем більше 8 кілометрів, було виявлено 229 дефектних рейок, а також 24 - гостродефектні. Саме вони, гостродефектні, були замінені в день виявлення небезпечних «сюрпризів» у металі. В результаті чого з’являються такі «сюрпризи» залізничникам, мабуть пояснювати не варто. Та пересічним читачам, вважаємо, буде цікаво дізнатися, що саме професійна підготовка дефектоскопістів, як і залізничників інших фахів, з року в рік є запорукою стабільності та критерієм надійності у роботі залізничного транспорту.

    А от спрацювання металу, перепад температур у навколишньому середовищі, вологість, динамічні та електромагнітні дії з боку рухомого складу - це ті чинники, що заставляють фахівців з діагностики колійних рейок завжди бути пильними та уважними.

    ПРО РІЗНОМАНІТНІ ПОГЛЯДИ НА СЕРЙОЗНУ СПРАВУ

    Найскладнішим та відповідальним вузлом верхньої будови колії є стрілочний перевод. Його ресурс удвічі-тричі менше, ніж у рейок. Тому й пильність при його огляді має бути в рази більшою, відкриває «свої» секрети мій співрозмовник.

    Цікавимося й технічним забезпеченням праці дефектоскопістів. Відрадно, що є й нова техніка. В 2013 р. цех отримав два нових ультразвукових дефектоскопи.

    У центрі уваги фахівців - понад 327 км колії, 578 стрілочних переводів, понад 27 із половиною тисяч зварних стиків. Отже, господарство чималеньке. Серед прерогативних завдань - аналіз стану безстикових «оксамитових» колій, які в основному розташовані на головних напрямках, а це 258 км. За цією статистикою криється чималий обсяг роботи. Адже для того, щоб колія якомога довше залишалася «оксамитовою», вона потребує регулярних та особливо прискіпливих натурних оглядів за використання засобів дефектоскопії. Сучасні багатоканальні дефектоскопи дозволяють одночасно контролювати стан робочих та неробочих граней головки рейки, а також перевіряти її верхню центральну частину. Проте це не дозволить отримати необхідний ефект, якщо до експлуатації не залучити фахівця відповідної кваліфікації. Задовго до появи дефектоскопів нового покоління в дистанції колії С. Желєзняк дізнавався багато необхідного зі спеціальної літератури. Нова техніка дозволяє побачити порушення цілісності рейки ще на початковій стадії. Проходячи дільницею, колеги В. Антонюка та С. Желєзняка постійно слідкують за сигналами, що надходять до блоку резонатора, за всім ходом контролю, який можна побачити на моніторі дефектоскопа. Ледь дізнається чутлива апаратура, приміром, про тріщину у рейковому металі, як у ту ж мить потрібна інформація надійде до блока електронної пам’яті. Потім, при поверненні операторів до цеху дефектоскопії, потрібні дані будуть проаналізовані керівниками підрозділу. Це, щоб згодом вжити необхідних заходів для гарантування безпеки руху поїздів.

    Кожний оператор дефектоскопного візка є громадським інспектором з безпеки руху поїздів. Зрозуміло, за великим рахунком, всі колеги В. Антонюка та С. Желєзняка за родом своєї діяльності є громадськими інспекторами. Але у цьому випадку може бути різноманітний підхід: дехто робить лише те, що передбачає інструкція, а є такі, хто виходить за рамки службових обов’язків і не соромиться робити ділові зауваження колегам, якщо щось із технології виконується не належним чином. Це по-справжньому інженерний підхід до дорученої справи.

    СТАЛЕВІ ПАРАЛЕЛІ ТА СПОРТИВНІ МЕРИДІАНИ

    Оглядаючи дефектоскопні візки, і нові, і трохи старіші, аналізуючи слова про те, що в день і під снігом, і під дощем дефектоскопісти проходять майже вісім кілометрів колії, цікавимося не лише професійною, а й фізичною підготовкою працівників. Виявляється, підтримати фізичну форму дефектоскопістам допомагає спорт. Тут багато молодих людей, а це закономірно, що де молодь, там і спортивні результати. До речі, організатором таких захоплень дефектоскопістів протягом тривалого часу є Сергій Желєзняк. Різними видами спорту займаються колійники, та, либонь, футбол люблять найбільше. Багато кому вдається досягати й непоганих результатів. Скажімо, в оператора дефектоскопного візка Юрія Василенка і робота вдається, бо став уже в ній професіоналом, і на футбольному полі не раз доводилося йому відстоювати честь підрозділу, а також виступати у складі команди Коростенської дирекції залізничних перевезень. Його молодший колега, оператор дефектоскопного візка Володимир Демчук, теж футболіст. До того ж, і в армспорті задніх не пасе. От такі вони спортивні меридіани.

    Спілкуючись з колективом цеху, зробили висновок, що не лише спортсмени можуть бути добрими дефектоскопістами, бо головне мати хист до цієї справи і бажання не лише осягнути її, а й постійно рухатися вперед. Ось Ігор Кашперський належить також до когорти перспективних працівників. Він у свої 40 літ вже завершив одну професійну діяльність - служив у вертолітних військових частинах, був бортмеханіком. Спочатку в Коростені, потім у Конотопі і Чугуєві. Каже, що нині небо змінив на землю. І зараз постійно працює над поповненням знань у не менш цікавій для нього сфері, і цілком успішно вдається йому освоєння нових горизонтів.

    Того дня довелося чути добрі відгуки про роботу й інших працівників: операторів дефектоскопного візка Андрія Ущапівського, Олексія Сапчука, Ігоря Коржука й багатьох людей, які вміють і самі працювати, і навчають молодших колег як осягнути, на якій мові говорять сталеві паралелі і як визначити їх стан.

    Іван СОТНИКОВ, Оксана КЛИМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05