РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 3 (17 січня 2014) 

  • Відкритий діалог з молоддю

    Всеукраїнський зліт молодих спеціалістів, який за ініціативи Укрзалізниці відбувся наприкінці грудня 2013 р. у Харкові, впевнив молодих залізничників у позитивному вирішенні проблем галузі. Вперше разом зібралися молоді фахівці, які закінчили залізничні вузи три роки тому.


    Під час роботи одного з круглих столів форуму молодих спеціалістів.

    Протягом двох днів делегати, а це по 30 чоловік від шести залізниць, обговорювали наболілі питання професійного життя, а в окремих дискусіях їх проблеми знаходили підтримку з боку керівництва щодо можливості їх вирішення.

    На початку форуму перед його учасниками виступив начальник головного управління кадрової та соціальної політики Укрзалізниці Михайло ГОЛОВАЦЬКИЙ. Він, зокрема, зачитав привітання від генерального директора Укрзалізниці Сергія БОЛОБОЛІНА. Було наголошено, що на часі - обговорення питання про необхідність нового підходу до підготовки молодих спеціалістів з урахуванням вимог сучасності. Наразі у галузі працює майже 330 тис. осіб, середній вік яких - 40 років. Молодь (до 35 років) становить майже 30% - 110 тис. осіб, з яких 60 тис. - з вищою освітою. Тому питання навчання й працевлаштування молоді для галузі є пріоритетними. Сьогодні підготовка фахівців у залізничній галузі відбувається за трьома напрямками: цільовики, на основі двосторонніх договорів і третій - доукомплектування необхідної кількості фахівців із числа студентів, які навчаються в рамках державного замовлення.

    Своєчасність цього заходу можна оцінити ще й тим, що у відкритому діалозі брали участь начальники профільних головних управлінь Укрзалізниці. А саме: кадрової та соціальної політики - Михайло Головацький, автоматики, телемеханіки та зв’язку - Володимир Басов, колійного господарства - Євген Юрковський, електрифікації та електропостачання - Віталій Максимчук, локомотивного господарства - Юрій Білоус, перевезень - Віталій Алейник і вагонного господарства - Олександр Кутішенко. Долучились до роботи форуму і виконуючий обов’язки ректора Української державної академії залізничного транспорту Віктор Астахов та проректор Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту Віктор Рибкін. Зокрема, керівники вищих навчальних закладів залізничного транспорту звертали увагу на проблеми виробничої адаптації та пошуку талановитих молодих спеціалістів.

    На зустрічі, окрім іншого, було визначено напрямки щодо продовження програми Укрзалізниці з відбору студентів вищих навчальних закладів для майбутнього працевлаштування в обсягах держзамовлення, а також підготовки молодих фахівців, які навчались за участю підприємств залізничного транспорту на умовах двосторонніх угод. Саме такий метод у сфері пошуку кадрів є найбільш перспективним. Адже вже на третьому курсі залізничники відбирають кращих по успішності майбутніх фахівців. Після проходження виробничої практики й багаторівневих тестувань із ними укладають договори, згідно з якими ці студенти впродовж п’ятого курсу одержують додаткову стипендію й проходять посилений додатковими лекціями теоретичний курс.

    За такою програмою на Південно-Західній залізниці з минулого року працює десять чоловік. Майже всі вони були делегатами означеного зльоту. До того ж цікавими були виступи молодих спеціалістів. Серед них запам’яталася промова чергового по станції Пенізевичі Олександра ЛИТВИНА. Він один з тих, хто навчався за цільовим направленням. За словами Олександра, впровадження такої форми допомагає позбутися безлічі проблем. Головне - те, що знаєш ще зі студентської лави, де і ким ти працюватимеш після отримання диплома. І якби не ця форма навчання, то йому, певною мірою, було б непросто стати залізничником. До речі, О. Литвин - із родини залізничників, і всі його прагнення були націлені на здобуття цієї професії. Тому ще до закінчення вишу він бував на станції і не тільки під час практики, а й у вільний час, вивчав технічні тонкощі, знайомився з колективом. Адже знав стовідсотково, що це його майбутнє місце роботи.

    Ще одним важливим етапом під час проведення зльоту була участь молодих спеціалістів у роботі «круглих столів». Молоді залізничники відверто ставили гострі запитання керівникам галузі. Кілька годин тривала непроста, з палкими дискусіями та обговореннями, робота в секціях.

    Враженнями поділився інженер-технолог локомотивного депо Дарниця Артем СІНЧА: «Не завжди зустрінеш начальників главків, які з тобою можуть говорити відкрито та конкретно, повністю заглиблюючись у проблему. Мені ж нинішня дискусія дуже сподобалася. Враження просто фантастичні! А ті питання, які ми ставили, зокрема, керівнику головного управління локомотивного господарства Укрзалізниці Юрію Білоусу, можливо, не зовсім прості, однак для нас, молодих інженерів, вони дуже серйозні. Зокрема, обговорювали проблеми забезпечення житлом, підвищення кваліфікації та заробітної плати для слюсарів, виробничі питання, що стосуються інженерної групи. З багатьох ми дійшли згоди. І від імені секції локомотивників висловлюю вдячність керівництву Укрзалізниці за організацію та проведення такого форуму та сподіваюсь, що такі зльоти будуть проводитися щорічно».

    Аналізуючи ситуацію з підготовки кадрів для залізниці, молоді спеціалісти звернулись із пропозиціями до керівництва. Крім виробничих питань, а саме: якісне обслуговування клієнтів на станції, для чого потрібно зменшити кількість документів, які регламентують їх діяльність, не залишились поза увагою питання щодо заробітної плати та вирішення житлових проблем. Залізничникам, тим, які працюють на віддалених станціях, потрібно винаймати житло. Тож вони запропонували, аби підприємство компенсувало ці витрати.

    Підсумовуючи роботу Всеукраїнського зльоту молодих спеціалістів, начальник головного управління кадрової та соціальної політики Укрзалізниці Михайло Головацький, зокрема, наголосив: нині склалася така ситуація, що в залізничних вузах лише на бюджеті вчиться в тричі більше студентів від реальної потреби магістралей. На його думку, одне з головних завдань - вибрати найбільш успішних і перспективних молодих людей та забезпечити їм стабільне майбутнє. Для цього відділи кадрів відпрацьовують всілякі методики із тестування й інші механізми контролю. Адже будь-яке впровадження високих технологій, до чого зараз прагне галузь, обумовлює підвищення продуктивності праці. Але при цьому щоразу відбувається оптимізація чисельності робітників. Наприклад, коли в 2009 р. брали з навчальних закладів 1 тисячу 96 випускників, то в 2011 р. ця цифра скоротилася до 893 чоловік.

    Загалом керівники Укрзалізниці висловили впевненість, що будь-які проблеми, які стосуються молодих спеціалістів, будуть вирішеними. Крім того, пропозиції, висловлені молоддю, будуть ретельно розглянуті і, в разі необхідності, втілені в життя.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Валентина СЕМИЧАСНОГО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05