РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 47 (13 грудня 2013) 

  • Чому Баштовий за успіх справи боротиметься?

    Про брак у сфері робітничих професій в Україні наші кореспонденти згадують часто. Адже тема зокрема для залізниці актуальна, болюча й, мабуть, як не прикро про це говорити, не у наших руках її вирішення. Як і придбання нових електровозів. Нещодавно Міністр інфраструктури України Володимир КОЗАК заявив, що впродовж найближчих трьох років залізниці нашої країни отримають сотні нових вантажних та пасажирських електровозів. Сучасну техніку виготовлятимуть на базі Запорізького електровозоремонтного заводу за участю чеської компанії Skoda.

    ЩО Ж, НАПЕВНЕ, ДОРЕЧНИЙ ЗАХІД. АЛЕ…

    …На сьогоднІ двосистемний локомотив і п’ять пасажирських електровозів у рамках спільного проекту виготовляють у Чехії. Далі виробництво переміститься до Запоріжжя. За словами В. Козака, тут буде збудовано новий цех на основі найсучасніших технологій і обладнання. І перший локомотив у Запоріжжі передбачено випустити на початку 2015 р. Планується виготовляти понад 25 машин на рік. Також укладено договір із «Луганськтепловозом» на закупівлю 300 електровозів. «Цього року - 2 локомотиви, наступного - 300 (28 постійного струму та 5 змінного), далі по 100 та більше машин», - сказав Володимир Козак. За його словами, до виробництва локомотивів долучиться 21 вітчизняне підприємство з виготовлення комплектуючого обладнання, локалізація якого зростатиме поступово: на першому етапі вона складе 20%, наступного року - 30-40%, і у 2015 р. досягне 50-70% залежно від того, яким буде локомотив: змінного чи постійного струму.

    Ця приємна новина не могла не порадувати тих, хто безпосередньо займається їх ремонтом. Попередня статистика - це перспектива. А які сьогодні справи у цій сфері?! Про це і не лише ми вели розмову з майстром електроапаратного цеху локомотивного депо ст. Київ-Пасажирський Олегом БАШТОВИМ (на фото).

    - Ремонтуємо електровози, які прийшли до нас ще у 70-ті роки минулого століття, - ніби й не скаржиться, та все ж з гірким присмаком говорить нам Олег Петрович. - Машини мого року народження, що й казати, зі старого намагаємось зробити справне.

    Тут вік локомотивів не на користь, чого не скажеш про людей. Адже не меншою проблемою є і нестача професіоналів. Багато майстрів - фахівців своєї справи - вийшли на пенсію. Знайти заміну їм сьогодні не просто. «Стара гвардія - то була велика сила», - наголошує Олег Петрович. І згадує про свого наставника, почесного залізничника Євгена Васильовича Бойка, який і нині, як кажуть на бойовому посту - очолює ветеранську організацію в депо. А ще Олег Баштовий називає Івана Сидоровича Комащенка. Їхнє батьківське «Синок, ну що там не виходить?!» так потрібне сьогодні молоді. «...Та й з молоддю тут не все так просто? - продовжує мій співрозмовник. Не скажу, що всі, але хочуть швидких грошей одразу і багато. Не втримуються довго на одному місці…

    Ще до зустрічі з героєм нашої публікації ми познайомились з Володимиром МАТВІЄНКОМ - заступником начальника локомотивного депо ст. Київ-Пасажирський з ремонту. Він про Олега Баштового багато не став розповідати, але, на нашу думку, головне виокремив: «Олег - надійна людина, працездатності якого можна позаздрити. У будь-який складний момент найважчу роботу візьме у свої руки. На місці без діла ніколи не сидить. Більше нього по депо не вибігає ніхто. Це задля того, щоб не порушувалась технологія ремонту», - усміхнувшись, продовжує Володимир Володимирович. - А ось і він сам.

    «Доброго дня!» Міцні чоловічі рукостискання закінчились. Почалась наша бесіда з Олегом Баштовим. Спостерігаю за рухами, мовою, емоціями нашого героя. Відчуваю правдивість слів В. Матвієнка насамперед про життя: надійний та міцний, як скеля, чоловік!

    До Юрія Йовенка направив нас Володимир Матвієнко, як ми вже говорили, через свою зайнятість багато часу нам приділити не зміг. «Колись вони вчились разом, знає Баштового, давно, - сказав нам Володимир Матвієнко. Юрій Миколайович сьогодні теж працює в локомотивному депо Київ-Пасажирський. «Олег ще зі студентських років користувався авторитетом. Приємна людина, товариська. Виховав і виховує не одного слюсаря. У роботі - безвідмовний. Грамотний, не даремно ж у нього ще у КЕМТі всі списували, особливо математику. Добре, що ви напишете про Олега. Він вартий цього», - ці слова ми почули з уст Юрія Йовенка.

    ...Починав свою роботу у депо Олег слюсарем автоматного цеху. Робота відповідальна. Хто ж не знає про важливість гальмівної системи у роботі будь-яких механізмів, та й не лише механізмів? Далі працював майстром пункту технічного огляду?! Заочно отримав вищу освіту.

    Сьогодні роботу в електроапаратному цеху депо легкою не назвеш. Без певної уваги, майстерності знань та вмінь Олега Петровича та його колег електровоз просто перетвориться в 123 тонни мертвого металу.

    Про що спілкуємося ми, залізничні журналісти?

    Говорили про роботу, найбільше про наболіле - де запчастини знайти, де придбати? Про те, як доводиться консультуватись з виробниками в Запоріжжі, вчити молодих у депо. Згадував Олег Баштовий і свої «армійські роки. Як перший раз відчув вибух у Семипалатинську (Казахстан - ред.), де служив, якою була реакція. Як звикав до труднощів. Та як болить душа за своє «залізяччя». Так називає він деталі, потрібні для електровозів. На «верху» запевняють - будуть нові. А Баштовий надійно ремонтує старі. Спробуйте йому заперечити… Він за правду боротиметься. Та за успіх дорученої справи.

    Валентина КОЛЯДА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05