РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (6 грудня 2013) 

  • Співпраця між адміністрацією та Дорпрофсожем Південно-Західної - гарантія соціальної захищеності всього колективу

    За давньою традицією щодо проведення профспілкових заходів чергова звітна профспілкова конференція, яку минулого тижня організував Дорожній комітет профспілки залізничників та транспортних будівельників Південно-Західної магістралі, пройшла у діловій атмосфері. Звітні збори, конференції, що пройшли напередодні у п'яти територіальних, двох об'єднаних профспілкових організаціях та 227 первинних, дозволила підбити підсумки роботи дорожнього комітету протягом 2011 - 2013 рр. За означений період Дорпрофсож організовував роботу дорожньої профспілки на виконання постанови ХХVIII дорожньої звітно-виборної конференції та «Основних напрямків діяльності Дорпрофсожу Південно-Західної залізниці на 2011 - 2015 рр.»

    У звітній доповіді голова Дорпрофсожу Орест ЛОГОШНЯК наголосив на тому, що у 227 первинних профспілкових організаціях нараховується майже 95 тис. членів, у тому числі 73 тис. 256 працюючих членів профспілки (94,2%) від кількості працівників.

    На жаль, наголосив голова Дорпрофсожу, через скорочення обсягів залізничних перевезень, особливо транзитних, а також через процеси з реформування галузі кількість трудівників зменшилась впродовж майже двох років приблизно на три з половиною тисяч працюючих.

    І не лише це бентежить активістів Дорпрофсожу та керівників первинних профспілкових організацій. Як ефективніше захищати права залізничників заради налагодження соціального партнерства із керівництвом галузі з метою реалізації соціально-економічних програм з метою підвищення життєвого рівня працівників залізничного транспорту та транспортного будівництва? На переконання О. Логошняка, цьому у значній мірі сприяє робота правової інспекції праці Дорпрофсожу, що функціонує у тісній взаємодії із усіма службами та структурами, які представляють адміністрацію підрозділів, організацій та установ. Завдяки роботі правових інспекторів забезпечується на фаховому рівні юридична підтримка профспілкових організацій у сфері громадського контролю за дотриманням законодавства про працю. Ефективною формою підвищення рівня правових знань є проведення «днів трудового права» (102 рази за звітний період) - то своєрідний всеобуч для членів профспілки.

    Поінформованість - запорука успіху, приміром, у соціально-економічній сфері. Задля цього на адресу профкомів було спрямовано понад 1600 екземплярів довідково-інформаційних матеріалів.

    - З метою захисту прав трудящих, - наголосив О. Логошняк, - проведено роботу зі створення на залізниці комісій з трудових спорів. Під час перевірки правовою інспекцією праці Дорпрофсожу виявлено низку порушень норм законодавства та колективних договорів. Завдяки їх усуненню захищено права понад 33 тисяч працівників галузі.

    Спільна робота із адміністрацією столичної магістралі з розробки та реалізації економічних та організаційно-технічних заходів, що направлені на покращення санітарно-гігієнічних умов праці та унеможливлення виробничого травматизму, потребує подальшого удосконалення. Громадський контроль з боку профспілкових активістів за дотриманням законодавства з охорони праці на виробництві, контроль за впровадженням відповідних заходів, спрямування коштів з метою покращення стану охорони праці - гарантія безпечної праці у кожному підрозділі.

    Проаналізувавши роботу технічної інспекції праці Дорпрофсожу, Орест Логошняк нагадав про те, що згідно із постановою президії Дорожнього комітету профспілки з метою покращення рівня соціального захисту членів профспілки залізничників та транспортних будівельників з першого лютого 2010 р. впроваджено страхування членів профспілки за рахунок профспілкового бюджету від нещасних випадків, що пов’язані із виробництвом. На сьогодні тих, хто отримав необхідний поліс, нараховується майже 69 тисяч. Це 94% від загальної кількості працівників.

    Далі О. Логошняк проаналізував питання відпочинку та організаційно-масової роботи. Серед закладів відпочинку і оздоровлення залізничників та членів їхніх сімей, що сприяють поліпшенню умов життя, було названо санаторій «Медичний центр реабілітації залізничників» (МЦРЗ), що у м. Хмільник, євпаторійський пансіонат - дитячий оздоровчий табір (ДОТ) «Променистий», бази відпочинку «Остер», «Пролісок», «Лісова».

    Прикладом підвищення авторитету галузевої профспілки та її єдності було названо Козятинську територіальну профспілкову організацію (голова Анатолій ВІЛЬЧИНСЬКИЙ). Серед кращих територіальних профспілкових організацій з роботи з молоддю названо Конотопський терком, який очолює Володимир ШМАГЛІЙ. Серед первинок - профспілкова організація Конотопського вагонного депо (голова Юрій ШИШ) та їхні колеги з Козятинського вагонного депо (колишній голова Сергій ПОЛІЩУК).

    Як зміцнити єдність профспілки? Як активізувати роботу, пов’язану з підбором профспілкових кадрів та членів молодіжних рад? За якими методиками удосконалювати систему навчання профспілкового активу? На ці та багато інших запитань намагалися дати відповідь учасники звітних зборів.

    Згодом взяв слово начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН. Він наголосив на тому, що колективний договір, який пролонговано до 2015 р., є кращим у порівнянні з подібними документами на всіх залізницях України. Як результат, кошти, що спрямовувались із скарбниці столичної магістралі, витрачені для виконання низки соціальних програм, розроблених адміністрацією залізниці спільно із Дорпрофсожем. Практично всі оздоровниці, заклади відпочинку для трудящих вдалося не лише зберегти у нормальному стані, а й удосконалити матеріальну базу. Приміром, у МЦРЗ, що у м. Хмільник, впроваджено в експлуатацію плавальний басейн, проводиться ремонт одного з корпусів оздоровниці. Завдяки удосконаленню інфраструктури та методології обслуговування у пансіонаті - ДОТ «Променистий» збільшено кількість заїздів для відпочиваючих. Зазнав реконструкції пансіонат «Світязянка», що на курорті Трускавець. Отже, є, де відпочити залізничникам. Керівник залізниці наголосив і на тому, що середній рівень заробітної плати у підрозділах столичної магістралі дорівнює 4 тисячам 66,6 грн. У порівнянні із подібними показниками на інших залізницях це є високим рівнем. Середня зарплата по Укрзалізниці - 3 тисячі 700 грн.

    Проте, соціально-економічні умови, що склалися в країні, вимагають від керівництва Південно-Західної магістралі шукати шляхи з наповнення дорожньої скарбниці. Як приклад, Олексій Кривопішин розповів про те, що на стиковій із російськими залізницями станції Зернове щодоби передаються по 16 - 18 пар вантажних поїздів. А у кращі часи - 30 і більше. Через скорочення рівня вантажних потоків, що транспортуються залізницею на 4,7% у порівнянні з минулим роком, залізнична скарбниця недоотримала майже 400 млн. грн. Зважаючи на те, що на видачу щомісячної заробітної плати необхідно майже 220 млн. грн., економічна ситуація змушує шукати дієві резерви. Ринок диктує: через скорочення об’ємів роботи і, як наслідок, через брак надходження коштів необхідно зменшувати кількість працівників. Як мінімум за воротами підрозділів могли би опинитися понад півтори тисячі залізничників.

    - Я не є прихильником такого роду рішень, - наголосив Олексій Кривопішин. - Вірю, що спільно із профспілковими активістами ми здолаємо ці труднощі. Колектив буде збережено, жодного залізничника не буде звільнено.

    Співпраця адміністрації та Дорпрофсожу Південно-Західної - гаранти соціальної захищеності всього колективу - цій темі було присвячено чимало часу під час обговорення виступу начальника столичної магістралі та доповіді голови Дорпрофсожу.

    Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05