РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (13 червня 2008) 

  • Головні ресурси станції Дарниця

    Коли мова заходить про станцію Дарниця, то доречні лише найвищі ступені. Найбільша, найпотужніша, найдосконаліша, і ще багато в чому най-най-най.., поступ вражає, бентежить, приголомшує. Чудна й дивна ця станція при будь-якій погоді. Рідка птиця долетить до її середини, бо відразу ж буде сполохана оглушним стукотом, скреготом, лязкотом. А ось ми на крилах репортерської допитливості в супроводі начальника Дарницької дистанції сигналізації та зв`язку Василя ОСЬМАКА дісталися таки до самісіньких її глибинок, і тішили око справжньою залізничною екзотикою: механізованими сортувальними гірками, яких на всій нашій магістралі - раз, два та й годі.

    А чули б ви, якою несамовитою музикою бентежить слух механізована гірка під час роботи?! Особливо, коли у парному сортувальному парку розпочинається «партія» перевірених часом уповільнювачів КВ3–72. Неначе гігантський смичок торкається струн фантастичної скрипки - це шини уповільнювача тиснуть на колесо вагона не тільки з боків, а й з-під низу. Начувайся, техніко! Душу розкраюють грізні пронизливі акорди. Оце патетика! Оце симфонія! Куди там Бетховену!

    У повноті вражень звертаюся за коментарем до нашого супроводжувача. І ось Василь Павлович про кожний пристрій у своєму великому господарстві розповідає так лагідно і з таким натхненням, як, певно, мудрий майстер Страдиварі розповідав про свої благозвучні витвори. Розпочинає Осьмак здалеку, з самих витоків.

    До 1977 р. станція Дарниця мала лише одну непарну сортувальну систему, яка діяла на два напрямки. Проте на той час підприємство вже було неспроможним задовольняти зростаючі обсяги перевезень. Вихід із ситуації напрошувався один - і ось у тому ж році на станції будується ще парна сортувальна система.

    - До речі, саме тоді збільшення технічного обладнання на станції й прилеглих дільницях сприяло організації нашої дистанції, як окремого підрозділу залізниці, - нагадує Василь Павлович. Після такої розбудови станція сповна відповідає класичній схемі: дві паралельні сортувальні системи - парна й непарна, кожна з яких має парк прийому, сортувальну гірку й парк відправлення. Ось тоді на новій парній гірці й було встановлено уповільнювачі КВ3–72, так звані, «вагові», які гальмують вагони не лише стискаючи шинами колеса, а ще й використовуючи власну тяжкість вагонів. Ці механізми працюють й досі.

    А на непарній гірці ще з 50-х р.р. діяли уповільнювачі Т-50, які добре, чи погано, але правдою прослужили станції понад півстоліття. Не зайве зазначити, що саме Дарницька непарна механізована гірка у 70-80-ті р.р. минулого століття була своєрідним випробувальним полігоном для різних типів уповільнювачів, які випускали підприємства Радянського Союзу. Так, наприклад у 1979 р. на гірці випробувався уповільнювач КВ-1, у 1982-83 р.р. - КНП-5, у 1987-88 р.р., на жаль, так і не виправдали сподівань, оскільки залишались занадто енергомісткими щодо витрат повітря і гідравлічних мастил. До того ж, були не зручні для технічного обслуговування. Тому альтернативи для існуючих уповільнювачів Т-50 так і не знайшлось. Варто зауважити, що невдовзі після розпаду Радянського Союзу, за ініціативи головного управління колії Укрзалізниці, було розроблено й впроваджено у виробництво в Новокраматорську нові українські уповільнювачі НК-114, які нині знаходять використання як на українських залізницях, так і на залізницях країн СНД.

    Прийшов час і нашим металевим «ветеранам» Т-50 виходити на пенсію. У зв`язку з моральним та фізичним старінням діючих на непарній гірці уповільнювачів Укрзалізницею було підтримано ініціативу керівництва столичної магістралі щодо заміни механізмів на більш сучасні КЗ-3ПК і КЗ-5ПК російського виробництва. Ці уповільнювачі відрізняються від попередніх відсутністю гальмових циліндрів, які досить важкі й незручні для технічного обслуговування. У нових пристроях гальмові циліндри замінено на гумові камери. Гарантійний термін їх дії - 7 років. Високі технічні характеристики цих механізмів дозволили зменшити кількість уповільнювачів на першому й другому пучках непарної гірки з шести до чотирьох. Наразі в Дарницькій дистанції сигналізації та зв`язку замінено вісім із десяти запланованих уповільнювачів, шість - на непарній і два - на парній. Загалом, на непарній гірці буде десять, а на парній - вісім. Така перспектива.

    Заміна цих механізмів проходить під невсипним наглядом начальника дільниці сортувальних гірок Андрія Покрови, нею ж турботливо опікуються старші електромеханіки Георгій Кирда, Володимир Великий, Валентин Шом, а також ветерани дистанції Олександр Данильченко, Валентин Литвин.

    Будівельно-монтажні роботи виконують в співдружності фахівці Центру механізації будівельних робіт під керівництвом головного інженера Костянтина Ляськовського, а також працівники Київського, Дарницького та Фастівського відновних поїздів. Загальні організаційні питання оперативно вирішуються за безпосередньою участю головного інженера Київської дирекції залізничних перевезень Яна Кравцова. Складний процес із заміни уповільнювачів на ст. Дарниця став ще одним яскравим прикладом тісного залізничного співробітництва: завдяки спільним зусиллям керівників підприємств Дарницького вузла Павла Чернати, Івана Кучерука, Василя Романюка, Сергія Ющенка вдалося скоротити загальний час технологічних «вікон» на 12 годин. Розпочинати роботи довелось в нелегких зимових умовах у грудні минулого року. Пройде зовсім небагато часу - і реконструкцію дарницьких сортувальних гірок буде завершено. Головні технічні ресурси ст. Дарниця буде приведено до необхідної готовності. Отже, це правильний підхід - надавати зелене світло тим зразкам, які сьогодні прийнятні й конкурентоспроможні і за ціною, і за якістю, і за функціональністю.

    Ось про що також не зайве згадати: рушійною силою уповільнювачів вагонів є стиснуте повітря, яке постачається двома компресорними станціями на кожній сортувальній системі окремо, а саме Дарницька дистанція сигналізації та зв`язку стала свого часу місцем випробувань компресорних установок сумського підприємства-виробника.

    Приходьте: покажемо, розповімо, - закінчив оповідь Василь Павлович.

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05