РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 43 (8 листопада 2013) 

  • «ДАЄШ КИЇВ!» - Про Лютізький плацдарм, що виник на Троєщині

    Як вшанувати пам’ять прадідів фотокореспондента та батька автора цих рядків, які брали участь у визволенні Вітчизни від фашистських загарбників? Минулої неділі вирішили зробити фоторепортаж з показової «битви», яку провели в урочищі Ситняки (Троєщина, Київ) ні не актори та статисти, як це відбувається під час кінозйомок. Тут на березі р. Десенки було розіграно справжні батальні сцени за участі понад 1000 учасників військово-історичних клубів з України, Росії, Білорусі, Естонії, Литви, Латвії, Чехії, Болгарії, Ізраїлю, Німеччини, Франції, США та Польщі.










    Демонструвалась техніка, методи форсування водної пере-шкоди із застосуванням шлюпок і баркасів, підручних засобів, проводилось наведення понтонних мостів. Також було задіяно артилерію, велику кількість броне- та мототехніки, танків, кавалерії та авіації. Ведучий цього показового дійства розповідав і про Букринський, і про Лютізький плацдарми, боротьба в районі яких потребувала чималих жертв з боку радянських військових.

    Уточнимо, саме військові частини українських фронтів вийшли до лівобережжя Дніпра в останні дні жовтня 1943 р., здійснили із великими втратами переправу через Славутич та зайняли на його правому березі понад 20 плацдармів. Подальший наступ основних сил радянських військ можливий був лише за наявності мостів. Ступінь руйнування Дарницького залізничного переходу не дозволяв його експлуатувати. На жаль, не почули від ведучого, який голосно коментував хід визвольних боїв під час показової баталії, про те, як шостого листопада 1943 р., у день визволення Києва від ворога, було розпочато будівництво багатопрогонової низьководної штучної споруди. Тоді, за задумом військових інженерів, у 80 метрах нижче Дарницького залізничного мосту за рекордний строк у 13 діб силами залізничних військових та цивільних будівельників, серед яких були робітники Другої житлово-ремонт-ної контори, фахівці з Другого мостозагону Південно-Західної магістралі, споруджено дерев’яний перехід довжиною у 1059 м. Ще ніхто у світі не споруджував подібні переправи за такий строк. Саме ним на правий берег Дніпра на невеликій швидкості рухалися військові ешелони. На обох берегах ріки працювали спеціальні паровози, що допомагали поїздам долати нахили у плані. Але так було лише протягом перших днів експлуатації залізничного переходу. Незабаром машиністи відмовились від допоміжних локомотивів, навчившись одним паровиком витягувати поїзди на підйом. Ось що залишилось «за кадром» для героїв батальних сцен.

    У розмові із вашими кореспондентами один із учасників показового бою поділився не лише враженнями. Ганс Мюллер, так представився цей «фашистський жандарм», для власного екіпірування (автомат - раритет часів Великої Вітчизняної, відновлений після спеціального ремонту, кинджал, каска, шинель тощо) витратив майже 75 тисяч гривень. Не меншу суму на подібні справи віддають й інші учасники гри у «війну по-дорослому». Як сказав ротний командир військової частини, яка квартирує у м. Чеські Будейовиці (Чехія), Єжі ДУШЕК, для того, щоб продемонструвати нинішньому поколінню всі жахи від воєнної навали, подібні заходи потрібно проводити не лише в Києві, а й у Празі, Берліні, Вашингтоні, і додав: «Цього не повинно повторитися!»

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05