РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 41-42 (1 листопада 2013) 

  • Професія з гарантією

    Щорічно столична магістраль оновлюється молодими кадрами. Не став винятком й 2013 рік. У серпні до когорти молодих спеціалістів додатково було прийнято на роботу 10 кращих випускників Державного економіко-технологічного університету транспорту (ДЕТУТ). Адже минулого року стартував пілотний проект із підготовки фахівців у вищих навчальних закладах за підтримки підприємств залізничного транспорту України.

    У цьому проекті брали участь 60 випускників. По 10 від кожної залізниці. Серед студентів четвертого курсу провели конкурс: враховувалась успішність навчання, ініціативність, бажання молодої людини влитись до залізничної сім’ї. І лише після проходження тестів було укладено двосторонній договір, за яким, зокрема, Південно-Західна залізниця гарантувала працевлаштування і виплачувала кандидатам додаткову стипендію.

    Марина ДЕМЧЕНКО - випускниця ДЕТУТу - такий договір підписала теж студенткою четвертого курсу і після закінчення вишу вона отримала гарантовану роботу. Місцем її призначення стала ст. Дарниця, спочатку - робота на посаді чергового по парку. Нині вона стажується на посаду чергового по ст. Дарниця. Про те, як працюється сьогодні молодому спеціалісту в робітничому колективі і про майбутні її плани, ми ведемо розмову з Мариною Демченко.

    - Пані Марино, не секрет, що існує суттєва відмінність між підготовкою у навчальному закладі та вимогами на виробництві. У чому полягає ця розбіжність?

    - Дійсно, відмінність є. По-перше, відповідальність. Якщо в навчанні ти відповідаєш лише за себе, то сьогодні від мене, та й не тільки від мене, залежить безпека руху, яка є основою функціонування залізничного транспорту. Та все ж для того, щоб працювати на такій посаді, потрібна сучасна професійна підготовка. Окрім того, має бути свідоме бажання навчатися і переймати досвід. На моє переконання, все залежить від людини. А на допомогу молодим спеціалістам завжди приходять досвідчені колеги. Моїм наставником була чергова по парку Лариса Редько, яка багато чому мене навчила.

    - Те, що Ви ще на четвертому курсі знали про своє майбутнє місце роботи, стимулювало до більш активного навчання?

    - Так. Моє навчання не було менш напруженим, і потім на мене це покладало певну відповідальність. Тим більше, що нам було запропоновано прослухати додатковий курс лекцій. Заняття з нами проводили як викладачі університету, так і спеціалісти-залізничники. Для нас, майбутніх фахівців, вони були дуже важливими. Окрім того, участь у проекті допомогла мені концентрувати увагу на тих предметах, які обов’язково мені знадобились у роботі на станції.

    - У Вас є бажання робити кар’єру на залізниці?

    - Перш, ніж говорити про кар’єру, потрібно набратися досвіду. Можна багато казати про те, що ти гарно навчався, слухав лекції класних викладачів. Однак якщо ти не пройдеш весь ланцюжок робітничих професій на залізниці, то говорити про свій професіоналізм просто не маєш права. Адже таку школу проходять більшість моїх колег. Особливо цікаво працювати на такій технологічно напруженій станції, як Дарниця. А кар’єрне зростання буде залежати від того, як я успішно стану реалізовувати свої професійні навички, та від мого особистого бажання досконально вивчити роботу підрозділу, а також уміння налагодити взаємини у колективі. Єдине, що можу сказати - бажання в мене є.

    - Як вважаєте, такий проект за підтримки залізничної галузі має право на життя?

    - Проект, на мій погляд, відповідає вимогам часу. Адже залізниця конкретно готує молодих спеціалістів, і головне, що в людини буде робоче місце. Погодьтеся, це дуже важливо. В той же час студентів такий проект стимулює і справа не лише в додатковій стипендії. Для мене було вагомим те, що маючи диплом про вищу освіту, я отримаю гарантовану роботу.

    - Марино, задоволені тим, як складається Ваше виробниче життя?

    - Я - з династії залізничників. Після закінчення школи, коли треба було вирішувати з професією, ні секунди не вагалася. Адже мій дід працював залізничником, батько - залізничник. Я розпочала навчання на факультеті «Організація перевезення та управління транспорту» у ДЕТУТі. Теоретичні знання отримала в університеті, але тут зовсім інша справа, адже тепер у мене активна, відповідальна робота. Колектив у нас хороший. А ще для мене є великою перевагою те, що поруч зі мною працює багато досвідчених фахівців.

    КОМЕНТАР

    Начальник служби кадрів, навчальних закладів та соціальних питань Алла Дронова:

    - Професійна підготовка залізничного кадрового резерву - дуже важлива справа. На конкретному прикладі ми бачимо, які переваги отримала залізниця від тісної співпраці зі студентами. Адже ми вибираємо кращих. До того ж, сьогодні йде поступове оновлення персоналу працівників залізниці за рахунок молодих фахівців. Ми зацікавлені в них. Від їх кваліфікації, знань і дисциплінованості залежить успіх роботи дирекцій, загалом всього перевізного процесу. Тому ми уважно придивляємося до студентів, які проходять у нас виробничу практику, і здібних на останніх курсах запрошуємо на роботу. Студентам, які добре себе зарекомендували, ми виплачуємо стипендію і зобов’язуємося працевлаштувати.

    ДОВІДКОВО

    Щороку на підприємства залізничного транспорту України після закінчення вищих навчальних закладів працевлаштовується майже дві тисячі молодих фахівців. Більшість з них готують спеціалізовані навчальні заклади залізничного транспорту усіх рівнів акредитації за 20 напрямками. Щорічно обсяги прийому на навчання за державним замовленням складають майже 3,4 тис. осіб. Найбільшою популярністю користуються наступні спеціальності: організація перевезень та управління на залізничному транспорті, автоматизація на транспорті. А от на економічні спеціальності цього року був значно менший конкурс, ніж впродовж минулих років.

    Також серед робітничих професій поширені помічник машиніста та провідник пасажирських вагонів.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05