РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 41-42 (1 листопада 2013) 

  • Про те, як ще один ПАРОВОЗ став ПАМ'ЯТНИКОМ

    БУРИНЬ - РАЙОННИЙ ЦЕНТР Сумської області, з погляду архітектурної забудови вельми скромний. Скрізь переважають типові проекти населеного пункту, який півстоліття тому став містом. У центрі - споруда райдержадміністрації, базар, колишній універмаг райспоживспілки, перетворений на універсам. Є кілька пам’ятників воїнам, які загинули під час визволення Бурині від німецько-фашистських загарбників. А ще - пам’ятник буринчанам, які не повернулися з Афганістану. Та і все, здається. Із середини жовтня до цього скромного переліку додався меморіальний знак на честь залізничної доблесті.

    БУРИНЬ. ПУТИВЛЬ. ПОГЛЯД В ІСТОРІЮ

    Залізниця для Бурині зробила багато. Ще із тих дореволюційних пір, коли на дільниці Курськ - Ворожба - Конотоп - Бровари відкрито залізничний рух. Станція одержала назву Красне. І відразу ж навколишні родючі землі, надійне транспортне сполучення привернули увагу - з’являються цукровий і рафінадний заводи. У 1895 р. село стає волосним центром путивльського повіту Курської губернії і поступово перетворюється на містечко. Саме в ті часи станція й одержала назву Путивль.


    Ще один паровоз став пам’ятником.


    Пам’ятний знак залізничної доблесті відкрили начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН,
    начальник Конотопської дирекції залізничних перевезень Дмитро КУШНІР
    та начальник управління інфраструктури Сумської обласної державної адміністрації Владислав ХМЕЛОВЕЦЬ.


    Начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН вручає нагороду черговій по ст. Путивль Оксані КРАЙНОВІЙ.


    Гармата Перемоги.

    СТАНЦІЯ ПУТИВЛЬ нашого часу, зрозуміло, набагато потужніша за дореволюційну. Замість зруйнованого війною дерев’яного вокзалу зведено новий (1950 р.), поряд із коліями височіють будівлі великого зернового підприємства, що дає основну роботу путивльським залізничникам. Звідси регіональним електропоїздом можна легко і швидко доїхати і до Києва, і до Ворожби. До речі, у місті Путивль відкрито теж залізничну касу. А очолює станцію почесна залізничниця Надія КУЦАН.

    Від Бурині до Путивля близько. Варто лиш переїхати за Чумаковим міст через Сейм - і вже розпочинається край, який називають партизанською колискою. Це дійсно так. Саме тут, у Спадщанському лісі, восени 1941 р. Сидір Ковпак і Семен Руднєв сформували загін, який згодом розростеться до великого партизанського з’єднання та пройде тилами ворога аж до Карпат.

    ПРО ГАРМАТУ, ЯКА Є ЕКСПОНАТОМ

    Подвиг народних месників не забувають нащадки. У місті над Сеймом встановлені пам’ятники Сидорові Ковпаку та Семену Руднєву, у Спадщанському лісі із 1960-их рр. діє історико-меморіальний комплекс партизанської слави. У роки незалежності комплекс збагатився «Музеєм зброї та військової техніки», де знайшлося місце танкам, літакам, гарматам... І паровозу. Як свідчить напис при вході до музею, він «створений за сприяння установ, підприємств, організацій та небайдужих людей, справжніх патріотів нашої країни». Серед прізвищ - прізвище начальника Південно-Західної залізниці Олексія КРИВОПІШИНА, який є уродженцем славної Путивльської землі.

    Ще один паровоз став пам’ятником поблизу партизанської колиски - на станції Путивль. Він з останніх, які збереглися на залізниці, що має серію Ер, збудований у п’ятдесятих роках в Угорщині. Місце колишньої експлуатації - столична магістраль, ремонтувався на Конотопському паровозоремонтному заводі, в останній час перебував у запасі на базі локомотивного депо Щорс. Паровоз вантажний, для легких вантажних поїздів, швидкість - до 65 кілометрів на годину, запас води - 27 кубічних метрів, вугілля - 18 тонн… І гарний.

    ПІСЛЯОБІДНЯ ПОРА 18 ЖОВТНЯ П.Р. На станції Путивль збираються залізничники Конотопської дирекції й буринчани. Сьогодні тут - відкриття історичного пам’ятного знаку залізничної доблесті, присвяченого подвигу залізничників, учасників бойових дій, воїнів-визволителів, героїв партизанського руху. Олексій Кривопішин, який виступив першим на відкритті, наголосив на тому, що паровоз - це прикмета епохи, пам’ятка про партизанську рейкову війну, символ партизанського краю. У післявоєнний час залізничники піднімали тут із руїн транспортне господарство, і є багато прикладів воістину їх героїчної праці. А пам’ятний знак - вияв поваги і шани поколінню, яке «створило нам всі умови для сьогоднішнього нормального життя».

    Начальник магістралі вручив нагороди залізничникам, які відзначилися при створенні пам’ятної композиції на станції Путивль.

    На урочистому мітингу також виступили начальник управління інфраструктури Сумської обласної державної адміністрації Владислав ХМЕЛОВЕЦЬ та начальник Конотопської дирекції залізничних перевезень Дмитро КУШНІР.

    Пам’ятний знак - це не лише паровоз. За локомотивом встановлено вантажну платформу із гарматою калібру 76 міліметрів і зразка 1939 р. Теж символічно. Якщо в перший період війни переважали «сорокоп’ятки», то вже після Сталінградської битви тон задавали сімдесятишестиміліметрові - ЗИС-3. Їх ще називають гарматами Перемоги.

    Доповнює історичну тему й експозиція картин у будівлі вокзалу станції Путивль. На них зображені командири народних месників Сидір Ковпак і Семен Руднєв, партизани в поході і під час бойових операцій, наприклад, коли сміливці підривають залізничний міст. Говорять, що то Сарненський, але він дуже нагадує міст через Сейм. Автори картин - конотопські художники Володимир Борошнєв та Борис Сердюк.

    Суспільна значимість пам’ятників, які присвячені воєнному лихоліттю, - то нагадування прийдешнім поколінням, що наступ фашистської орди ніколи не має повторитися. Ні у цьому віці, ні у майбутньому!

    «Пам’ять про подвиг героїв партизанського руху Путивльщини вічна» - написано на гранітній стелі біля пам’ятника. Хіба може бути інакше?!

    Микола ПАЦАК, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05