РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 39 (11 жовтня 2013) 

  • Біди не трапилось, але…

    В ході маневрових робіт в Одеському парку ст. Козятин-1 стався схід з рейок та загорання однієї цистерни, наповненої моторним бензином А-92, вагою 60 тонн. Це, на щастя, - не констатація факту, а «легенда» для практичних навчань із цивільного захисту на тему «Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті під час перевезення легкозаймистих та вибухонебезпечних речовин», які проводились днями у Козятині на навчально-тренувальному полігоні відбудовного поїзда.


    У проведенні навчань брали участь представники служби відомчої воєнізованої охорони, спеціальної служби, штатні працівники цивільного захисту залізниці, керівництво Козятинської дирекції залізничних перевезень, начальники спеціальних секторів дирекції, підрозділів залізниці, розташованих в межах Козятинського залізничного вузла, а також працівники медичних закладів Південно-Західної залізниці та м. Козятина, аварійно-рятувальних підрозділів, пожежний та відбудовний поїзди, начальники пожежних поїздів, інструктори з протипожежної профілактики, представники компанії ТОО «Тенгизшевройл» (Казахстан) та засобів масової інформації.


    З ними у цей день проводились навчальні збори (школа) під керівництвом начальника спеціальної служби залізниці Владислава ЗБУРЖИНСЬКОГО.

    До учасників зборів із вступним словом звернувся начальник Козятинської дирекції залізничних перевезень Василь БУЦЕРОГА. А доповіді зробили начальник сектору цивільного захисту спеціальної служби нашої залізниці Олександр ФРАНЦУЗОВ, заступник начальника служби воєнізованої охорони - головний інспектор залізниці з пожежного нагляду Іван СЛУГОВІН та інші. Головний акцент у виступах робився на тому, що варто активніше проводити роботу щодо виключення із Державного реєстру потенційно-небезпечних об’єктів структурних підрозділів залізниці. А їх до цього документа занесено занадто багато, включаючи залізничні станції четвертого та п’ятого класу. Це тягне за собою зайві перевірки з боку уповноважених Законом центральних органів виконавчої влади у сфері державного нагляду (контролю), зокрема Державної служби з надзвичайних ситуацій, що обумовлює великі і не потрібні для залізниці фінансові та матеріальні витрати. Як позитивний приклад у цьому напрямку роботи приводився досвід, набутий у спеціальному секторі Жмеринської дирекції залізничних перевезень, який очолює Володимир КОВАЛИШИН. Тут зняли з обліку у Державному реєстрі значну частину, внесених туди залізничних об’єктів.

    Йшлося також про необхідність відновлення та приведення у належний стан захисних споруд, які є на залізниці. При обмеженому централізованому фінансуванні ця робота має проводитись силами балансоутримувачів, за якими вони закріплені. Те ж стосується й складів, призначених для зберігання спеціального майна цивільного захисту залізниці. Як це має бути, учасникам зборів показали на прикладі складу спеціального майна на ст. Козятин, штаб цивільного захисту якої очолює Віктор ПАХТУСОВ. У цьому складі накопичено достатні запаси матеріалів та засобів, які зберігаються належним чином. Так має бути й в інших відокремлених підрозділах залізниці.

    Головним навчальним місцем для учасників зборів став полігон, на якому відпрацьовувалось практичне питання - «ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті при перевезенні легкозаймистих та вибухонебезпечних речовин».

    Одразу ж, після отримання сигналу про виникнення надзвичайної ситуації, запрацював штаб з ліквідації наслідків таких випадків, за командою з якого почали діяти відповідні фахівці та й посадові особи. Начальник ст. Козятин Михайло БУРАВСЬКИЙ, він же на виникнення надзвичайної ситуації - керівник з ліквідації, організував роботу, поставив завдання кожному із керівників структурних підрозділів, які до цього причетні. Зокрема фахівці Козятинської дистанції сигналізації та зв’язку, де начальником - Сергій РЄЗНІК, забезпечили зв’язок між мобільним штабом та стаціонарною системою зв’язку залізниці. Команда енергетиків прибула на місце пригоди і відключила подачу електричного струму на дільниці контактної мережі. Свою роботу виконали фахівці й з інших структурних підрозділів, щоб забезпечити ліквідацію надзвичайної ситуації.

    А на полігоні події розгортались наступним чином: першим, як і належить, терміново прибув пожежно-рятувальний підрозділ (пожежна машина) Державної служби надзвичайних ситуацій у м. Козятин, який очолював начальник пожежної варти лейтенант служби цивільного захисту Роман ФИЦИК. Його фахівці провели розвідку, установили огородження. За ними прибули бригади екстреної медицини. На місце надзвичайної ситуації прибула й мобільна бригада Козятинської відділкової залізничної лікарні, а також бригада санітарно-епідеміологічної станції та інші підрозділи, що до цього причетні.

    Кожен із підрозділів (бригад) виконує свою роботу. Пожежні збивають полум’я із палаючої цистерни та охолоджують водяним «фонтаном» сусідню. Медики здійснюють евакуацію «потерпілих». А працівники санітарно-епідеміологічної станції проводять розвідку місцевості і визначають територію обмеженого доступу. Щоправда, на цих навчаннях такої не виникло. Співробітники Козятинського загону воєнізованої охорони, який очолює Валентин ГАЄВСЬКИЙ, оточили місце події, щоб не допустити туди сторонніх осіб і розкрадання вантажів.

    Після зняття напруги із контактної мережі почали працювати пожежні. Однак можливості у них обмежені - мало води та піноутворювача. І тут прибуває пожежний поїзд під керівництвом Ігоря ГАЄВСЬКОГО. Ось і тепер без залізничних вогнеборців справу не вирішити. Команда приступає до ліквідації пожежі. Залізничні пожежні проклали два «рукави» для подачі води та піни. Один із них - до пожежної автомашини. А головний - безпосередньо до місця гарячого екстриму. І тут вступають у боротьбу залізничні пожежні.

    Зазначу, що пожежний поїзд на цих навчаннях не використав усіх своїх потужностей. Та й цього не вимагалось. А вони у нього чималі. Пожежний поїзд - 2-го класу, має у своєму запасі 180 тонн води (на літній період), 5 тонн піноутворювача, 1300 м пожежних рукавів, мотопомпи, вогнегасники різного класу та інше обладнання для ліквідації пожежі. Це робить його незамінним й у інших випадках.

    На навчаннях «пожежу» було ліквідовано за лічені хвилини. А от її наслідки довелось усувати дещо довше, причому не лише вогнеборцям.

    На місце події прибув регіональний підрозділ екстреної медицини, який базується у Козятині. Він розгорнув свій польовий пункт для прийому «постраждалих», однак таких багато не було. А з «постраждалими» впоралась мобільна бригада Козятинської відділкової залізничної лікарні, яку очолив лікар-анестезіолог Василь БІЛОКУР, фельдшер Денис МОСКАЛЕНКО та медсестра Світлана ДІДКОВСЬКА. Разом із лікарем вони своєчасно надали першу медичну допомогу двом «постраждалим» залізничникам (у одного - «легке отруєння», у другого - «перелом ключиці»). Й одразу їх доправили до залізничної лікарні у спеціалізованому автомобілі, оснащеному апаратурою штучної вентиляції легенів, кровопостачання та ін.

    Щодо екстреної медицини, то про неї варто розповісти дещо детальніше. Адже вона розгортає свою роботу у Вінницькій та деяких інших областях. Виклик її фахівців залишається за тим же номером 003, однак функції дещо змінено. Під опікою медиків цього підрозділу тепер перебувають, здебільшого, ті, хто потрапив у аварії чи катастрофи.

    А під час навчання, коли ліквідували пожежу та евакували «постраждалих», до роботи приступили фахівці відновлювального поїзда, під керівництвом Юрія ЛАВРЕНЮКА. Вони, за допомогою потужного підйомного крана, поставили «постраждалу» цистерну на рейки та ліквідували наслідки аварії.

    В ході робіт з повернення «пошкодженої» цистерни на залізницю відбулась демонстрація нових зразків пожежогасіння, які виготовляються у підрозділах столичної магістралі. Їх продемонстрував Іван Слуговін. Він також зазначив, що ці засоби можуть придбати усі бажаючі.

    Тож «пожежу» та її наслідки спільними зусиллями було ліквідовано. Тому можна вважати, що результат позитивний. Однак варто зазначити, що на навчанні у Козятині був присутній представник фірми вантажовідправника із Казахстану, яка спеціалізується на виробництві нафтопродуктів. Так от він, під час розмови із автором цієї публікації, зазначив, що буде рекомендувати своєму керівництву відправляти цистерни із пальним саме через Південно-Західну залізницю. Оскільки на ній приділяється доволі велика увага перевезенню та збереженню легкозаймистих вантажів.

    Така оцінка стороннього спостерігача для нас важлива. Однак це не дає підстав для самозаспокоєння. Біди не трапилось у Козятині та й на інших станціях нашої залізниці, але відповідні фахівці, та й структури, не мають права знижувати пильність. Тому, що аварію легше не допустити, аніж потім її ліквідовувати.

    Із усього побаченого видно, що керівництво залізниці приділяє значну увагу забезпеченню належного рівня пожежної безпеки, цивільного захисту, утримання пожежних та відновних поїздів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій.

    Никифор ЛИСИЦЯ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05