РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (4 жовтня 2013) 

  • І свого навчатися, і чужого не цуратися

    Оскільки розмова велася навколо модернізації законодавчих стандартів та принципів освіти у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя (таку назву має проект ЄС Twinning), кореспонденти поцікавились про основні риси систем професійної освіти в Данії та Білорусі.


    Постійному раднику проекту Європейського Союзу Twinning Йоргенові Олє ЛАРСЕНУ
    прийшовся до вподоби тренажер з управління електропоїздом


    Уллу ГОДФРЕДСЕН зацікавила газета «Рабочее слово»,
    що передплачується бібліотекою залізничного училища.

    Як наголошували Й. О. Ларсен та У. Годфредсен, система профосвіти в їхній країні базується на основних принципах. Перший - зрозумілий кожному громадянину нашої держави. Згідно з ним періоди навчання чергуються із періодами практичної підготовки на підприємстві. Зрозумілим є й принцип отримання освіти упродовж життя. Ці методи дозволяють спочатку студентам отримати часткову кваліфікацію, щоб згодом продовжити навчання на більш високому рівні. Початок «походу» за майбутнім фахом тут зазвичай припадає на 16 юнацьких років, якщо молодь отримала базову середню освіту. Професійний коледж і підприємство, теорія і практика часто-густо продовжуються протягом чотирьох - п’яти рр. А як же стають, приміром, машиністами локомотивів? Суто залізничних колежів у Данії не існує. Щоб набути фах локомотивника, спочатку потрібно стати кваліфікованим слюсарем, техніком з ремонту складних машин. І вже згодом, після тестування та практичних занять на державних залізницях, можна спробувати себе у ролі машиніста. Оскільки у русі функціонують лише локомотиви, що не розраховані на роботу помічників машиніста, тут «світить» робота у кабіні, приміром, електропоїзда в одну особу.

    Найважливішими завданнями, які необхідно вирішити в системі професійної освіти, є зменшення відсотку відсіву студентів та підвищення її відкритості як для «сильних», так і для «слабких» учнів, вважають представники Євросоюзу з Данії. Саме для цього було розроблено високо індивідуалізовану систему, яка надає широкі можливості для розробки навчальних планів, з’ясування власних цілей навчання та врахування оцінювання раніше набутої освіти. Як це відбувається в Данії, відомо зі слів Й.О. Ларсен та У. Годфредсен. Саме вони наголосили на важливості спільної роботи між Україною та міжнародними організаторами проекту Twinning з метою якісного перетворення і вдосконалення української профтехосвіти, оскільки це прямо впливає й на удосконалення ринку праці у кожній країні.

    Проте в Україні, на моє переконання, вміють вчити залізничному фаху за використання технічних засобів навчання (ТЗН). Діюча модель електропоїзда, що розміщена в одному із кабінетів Вищого професійного училища залізничного транспорту імені Кудряшова, тому підтвердження. Індивідуальне навчання секретам електросхем тягового, моторвагонного рухомого транспорту та метрополітену, а також автогальмівного обладнання - це також в активі українських педагогів.

    Як зазначив у своєму зверненні до присутніх під час міжнародної зустрічі директор Брестського державного професійного ліцею залізничного транспорту Федір Силюк, методика викладання спеціальних предметів для майбутніх помічників машиніста тепловоза, оглядачів-ремонтників вагонів, слюсарів з ремонту рухомого складу, провідників пасажирських вагонів, монтерів колії, електромонтерів з ремонту й обслуговування електроустаткування майже нічим не відрізняється від досвіду українських педагогів. А десятиріччя, протягом яких і в Білорусії, і в Україні путівку у життя отримували випускники наших профтехучилищ, довели стару істину: варто і чужого навчатися, і власного не цуратися. Використовувати потенціал іноземної експертної допомоги є характерною особливістю всіх років української незалежності.

    - Хоча очевидно, що коли йдеться про поради щодо необхідності проведення реформ, то варто розуміти, що це, в першу чергу, потрібно нам самим, нашій державі, - таку думку висловив директор ВПЗТУ імені В.С. Кудряшова Олександр Мельник.

    Слушна думка про майбутнє української профосвіти. Чи не так?!

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05