РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (4 жовтня 2013) 

  • Фахова майстерність: хто найкращий

    Жоден машиніст локомотива без належної професійної підготовки не може працювати на залізниці - це аксіома. Але рівень кваліфікації у цих фахівців різниться, що визначається класністю, майстерністю та досвідом. Щодо останнього, то він набувається з віком. А от професійну майстерність у тих, хто водить поїзди сталевими магістралями, потрібно розвивати. Саме тому щороку проводяться конкурси професійної майстерності локомотивних бригад на Південно-Західній залізниці. І, як кожен із конкурсів, цей проходив поетапно.


    Машиніст-інструктор локомотивного депо Козятин Василь КОНДРОВ
    - «Теоретичні знання - це завжди знахідка на практиці».

    П’ЯТДЕСЯТ ЗАПИТАНЬ ПРОФЕСІОНАЛАМ

    Спочатку у кожному із локомотивних депо визначали кращих за професією, причому у декількох номінаціях. А таких є чотири: машиністи електровозів, що водять вантажні поїзди, електровозів, що водять пасажирські поїзди, машиністи тепловозів та дизель-поїздів. Також у цих конкурсах брали участь помічники машиністів локомотивів усіх названих категорій.


    Машиніст тепловоза локомотивного депо Жмеринка Олександр КУЧЕР шукає несправність дизеля.

    Старт цього заходу відбувся у локомотивному депо Козятин, де приписані вантажні електровози. Це ті, що здійснюють рух вантажних поїздів в межах нашої та й сусідніх залізниць і на їх долю припадає левова частка усіх вантажних перевезень, тож - і доходів.


    Машиніст-інструктор локомотивного депо Козятин Сергій РАДКОВСЬКИЙ аналізує дії конкурсантів.

    На змагання до Козятина 24-го вересня приїхало сім локомотивних бригад (машиніст та помічник машиніста) із усіх локомотивних депо нашої залізниці, де експлуатуються електровози серії ВЛ80 в/і.


    Помічник машиніста тепловоза локомотивного депо Жмеринка Володимир ТАРАНЮК - у дорозі за перемогою.

    За умовами змагання проходили у два етапи. Спочатку кожен із учасників цього заходу мав продемонструвати свою теоретичну підготовку. Для цього протягом двадцяти хвилин необхідно було відповісти на п’ятдесят запитань, за вірну відповідь на кожне із них нараховувалось по одному балу, а за неповну - лише половину. Тож максимально можна було заробити півсотні балів.

    Щодо запитань, то за словами організаторів конкурсу, вони складені за вимогами тих керівних документів, інструкцій, якими машиністи та їх помічники мають керуватись у повсякденній виробничій практиці. Причому запитання були доволі прості, скажімо - як подається сигнал пильності (підвищеної уваги), так і такі, що потребують достатньо високої кваліфікаційної підготовки.

    Наскільки різними були за складністю запитання, настільки різними, за кількістю набраних балів, були відповіді. Своєрідний рекорд встановили місцеві локомотивники (депо Козятин). Можливо, тут спрацював принцип, за яким і рідні стіни допомагають, однак помічник машиніста Роман ЧЕРНОВ набрав 46 балів, а машиніст Ярослав ШКРАБІЙ вірно відповів на 42 запитання і ще на одне дав не достатньо повну відповідь.

    Таку ж суму у 50 балів нараховувалось і за практичні навички. Тут за тих же 20 хвилин необхідно було «освоїтись» у локомотиві і привести його у рух. Ніби нічого складного для цього немає, тим більше для локомотивних бригад, які визнані найкращими у кожному із своїх депо. Але, щоб досягти такої цілі, варто було усунути ті «несправності», які, за задумкою прискіпливого журі, виникали. Причому однакові для кожної із бригад. Про це подбали організатори конкурсу. А ними були: голова конкурсної комісії - перший заступник начальника галузевої служби локомотивного господарства столичної магістралі Микола АНДРІЯШ, члени комісії - машиністи-інструктори Олександр КОЛБА (депо Шепетівка), Сергій ПАШИНСЬКИЙ (депо Коростень) та Василь КОНДРОВ (депо Козятин). Вони колегіально й оцінювали дії конкурсантів. За їх висновком кращими були Ярослав Шкрабій та Роман Чернов із Козятина. Друге місце посіли машиніст Володимир БУГА та помічник машиніста Володимир ШКОЛЯРСЬКИЙ із локомотивного депо Жмеринка. А їх колеги із локомотивного депо Шепетівка - Микола ШЕРШЕНЮК та Олександр ПІНЧЕНКОВ посіли третє місце. До речі, дві останні бригади та третя із депо Гречани - Костянтин СЛОБОДЯНЮК і Віктор ЧЕРНЕГА набрали додаткові бали за уміння зробити вірні розрахунки під час ведення пасажирських поїздів. Такі навички, за словами Миколи Андріяша, їм необхідні.

    КИЯНИ ПОЗИЦІЙ НЕ ЗДАЮТЬ

    У локомотивному депо Київ-Пасажирський змагалися бригади, які управляють пасажирськими електровозами. Крім господарів заходу в ньому взяли участь представники локомотивних депо із Конотопа, Козятина, Жмеринки, Гречан, Коростеня та Шепетівки. Доречна авторська ремарка: при вході в будівлю депо висить меморіальна дошка: «Степану Петровичу Голованеву - машинисту, секретарю узлового парткома, командиру бронепоезда литер «Б». Погиб 26 сентября 1941 года в бою при обороне Киева». Саме 26 вересня відбувся конкурс. І не дивно, що його учасники присвятили цей захід пам’яті героя.

    Спочатку - теоретична частина. Для рішення 50 запитань надається 20 хвилин. За кожну вірну відповідь зараховується один бал, за неповну - 0,5 бала. На початку конкурсу члени комісії попередили, що серед запитань будуть і досить несподівані. Як виявилося, таких каверзних «сюрпризів» виявилося декілька. Так, неподоланою перепоною для багатьох стали такі, ніби й не складні, запитання «Швидкість прямування поїзда при повторному отриманні інформації «Тривога-2», якщо при огляді зауважень не виявлено?», «Мінімальна товщина бандажа електровоза» та деякі інші. Як пізніше, підбиваючи підсумки конкурсу, зазначили організатори, більшість помилок допущено через поспішливість - учасники просто до кінця не дочитували запитання. У цій вправі безумовними лідерами стала команда господарів. Машиніст Сергій УСИК та його помічник Костянтин САВИЦЬКИЙ набрали 49,5 та 49 балів відповідно. Таким чином вони покращили своє минулорічне досягнення. В обох було по 47,5 балів.

    Після теоретичної частини - практичні іспити. Необхідно усунути несправність, яка буцімто виникла на перегоні. На це, відповідно до інструкції, відводиться 20 хвилин. Якщо за цей час не впорались - «викликається допоміжний локомотив» і вправа не зараховується. А якщо вдалося привести електровоз у рух - то ще плюс 50 балів.

    Перед початком другого етапу провели жеребкування: кому шукати несправність на ЧС-4, а кому на ЧС-8. «Вісімка» дісталась киянам, козятинцям та шепетівчанам. З «четвіркою» довелось «ворожити» локомотивникам зі Жмеринки, Гречан, Коростеня та Конотопа.

    На обох електровозах несправність була однаковою - проблема з набором позицій швидкості локомотива. Як зазначив в.о. заступника начальника локомотивного депо Київ-Пасажирський з експлуатації В’ячеслав ГОРДІЙЧУК, ця несправність - одна з найбільш розповсюджених і має безліч варіантів виникнення та усунення. І тут кращими стали кияни - їм знадобилося лише сім хвилин, щоб зрушити з місця. Також впоралися із завданням жмеринчани та конотопчани. Іншим довелось викликати допоміжний локомотив.

    Таким чином, переможцями конкурсу, як і минулого року стали Сергій Усик та Костянтин Савицький. Друге та третє місця поділили серед машиністів Сергій ТКАЧ (Жмеринка) та Володимир КІРЄЄВ (Конотоп), серед помічників - Юрій БИКОВЕЦЬ (Конотоп) та Сергій ЖУРАВСЬКИЙ (Жмеринка).

    «ВІЗЬМІТЬ В ПОМІЧНИКИ… ЗНАННЯ»

    Конкурс професійної майстерності локомотивних бригад, які керують дизель-поїздами, відбувався в локомотивному депо Коростень. Як сказав голова комісії - заступник начальника галузевої служби локомотивного господарства Віктор ЯКОВЕНКО, не випадково ці професійні змагання відбуваються саме тут, адже в Коростені - потужна база для ремонту дизель-поїздів. Важливо й те, що і машиністи та їхні помічники у знаннях задніх не пасуть.

    Перевіряли свої практичні й теоретичні навички того дня кращі локомотивні бригади із шести депо. Спочатку для них влаштували своєрідний письмовий іспит, де перевірялися теоретичні знання галузевих інструкцій та правил.

    - За 20 хвилин машиністи і помічники мають відповісти на 50 запитань, - пояснює член комісії, машиніст-інструктор із Коростеня Юрій КАЛІНКО.

    Отримавши завдання, учасники конкурсу зосереджено взялися за роботу. Вони різні за віком і досвідом, та усіх їх визнано кращими у своїх депо. І зараз вони всі прагнуть підтвердити це звання. У класі технічного навчання, як на письмовому екзамені, панувала тиша. Сплив відведений час, і комісія, у складі якої були й досвідчені машиністи-інструктори з локомотивного депо Гречани Олександр ХАРЧЕНКО і Михайло КОВАЛЕНКО зі Щорса, об’єктивно визначає рівень знань кожного.

    Потім усі разом вирушають на місце проведення практичного завдання. Полягає воно в тому, щоб запустити дизель та привести його в рух. Завдання не таке й просте, як здається на перший погляд. Адже потрібно спочатку визначити й усунути несправності, які тут «змоделювали». Хоча несправності для усіх були однакові, та й умови не відрізнялися, кожна бригада показала різний час. Але загалом він не перевищував 10 хвилин. Дії локомотивних бригад свідчать, якби, не дай Боже, ці поломки сталися в дорозі, їх би усунули оперативно.

    В перерві між змаганнями мали нагоду поспілкуватися з їх учасниками. Помічник машиніста з локомотивного депо Щорс Микола КОНАВЧЕНКО вперше на конкурсі. Каже, що для нього цей захід є відповідальним, адже, готуючись до нього, і теоретичні знання «підшліфував», і намагався максимально зосереджено їх продемонструвати. Його напарник, машиніст Сергій КРАВЧЕНКО, вже має досвід участі в конкурсі і говорить, що важливо, аби учасники не лише помірялися силами, а й самі для себе визначили слабкі місця, над якими слід працювати для удосконалення власного фаху.

    Вперше на конкурсі і машиніст депо Гречани Геннадій ПІДГУРСЬКИЙ. Каже, що це гарна нагода для обміну досвідом із колегами, спілкування з професіоналами, і звісно, підвищення знань. Адже кожен учасник намагається представити себе як справжнього фахівця.

    Та, зрозуміло, перемагають сильніші. І ось результати. Серед машиністів дизель-поїздів першість у «господаря» змагань - Олександра БОНДАРЧУКА. «Срібло» взяв Сергій Кравченко зі Щорса, на третьому місці - Геннадій Підгурський із локомотивного депо Гречани. Серед помічників машиністів на першому місці - Олександр СЕРГІЄНКО із Коростеня, на другій позиції - Микола Конавченко із Щорса, і «бронза» у професійних змаганнях дісталася Володимиру КОВАЛЮ з локомотивного депо Гречани.

    Під час підбиття підсумків конкурсу запам’ятались слова одного із членів комісії, заступника начальника локомотивного депо Коростень з ремонту Миколи ВАСЯНОВИЧА: «Не забувайте, що професійні знання - ваш головний помічник». Варто дослухатися.

    ЧОМУ РІДНІ СТІНИ ДОПОМАГАЮТЬ?

    Машиністи тепловозів у цьому конкурсі не поділені на категорії вантажних та пасажирських перевезень. Тому для них змагання проходило в одному місці - на базі локомотивного депо Жмеринка, яке очолює Микола САМОЙЛЮК. А до цього відокремленого структурного підрозділу приписані тепловози серій 2ТЕ116, 2М62, М62, ЧМЕ3. Кожен із конкурсантів мав можливість демонструвати свої практичні навички на одному із названих вище локомотивів, за бажанням. Однак і тут спочатку відбулась перевірка теоретичних знань.

    У Жмеринці конкурс та роботу арбітрів очолював головний інженер галузевої служби локомотивного господарства нашої залізниці Олександр ЛЕМЕШЕВ. А йому допомагали машиністи-інструктори Михайло КОЗЛОВСЬКИЙ (депо Жмеринка), Володимир ПЛЯСЕЦЬКИЙ (депо Гречани). Вони й визначили переможців змагань, а також вирахували, хто із учасників конкурсу набрав скільки балів. За результатами найбільше балів - 98 - набрав машиніст із Жмеринки Олександр КУЧЕР, друге місце із 97,5-х балу посів його колега із Гречан Олександр РЕХЛИЦЬКИЙ, а третім був машиніст із локомотивного депо Дарниця Олександр БУРЯК, який набрав 88,5 балу. Серед помічників призові місця поділені у тому ж порядку за належності до депо, що і в машиністів. Перше місце присуджено помічнику машиніста із Жмеринки Володимиру ТАРАНЮКУ - 98 балів, друге - Віталію ПОПИКУ із Гречан, який набрав 97 балів, третє - Євген МОГИЛЄВЕЦЬ із депо Дарниця із 88-ма балами.

    І в Жмеринці, як і в Козятині перемогу здобули місцеві локомотивні бригади - рідні стіни допомагають. Щоправда, у Козятині жмеринчани посіли друге місце.

    Варто зауважити й на те, що найкращого машиніста та помічника машиніста Південно-Західної залізниці буде визначено після проведення всіх конкурсів.

    Сергій ГУК, Никифор ЛИСИЦЯ, Оксана КЛИМЧУК, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05