РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 34 (6 вересня 2013) 

  • 60 юних вереснів

    Традиція організовувати урочисті заходи з нагоди початку роботи Малої Південно-Західної та закриття літнього сезону перевезень зародилася саме 60 років тому. Ініціатором таких заходів став тогочасний начальник столичної магістралі Петро КРИВОНОС, який, як засвідчують історичні джерела, провів як машиніст перший пасажирський поїзд. Таким чином Петро Федорович відкрив дитячу залізницю у Сирецькому парку української столиці та особисто керував паровозом серії Гр у першому рейсі міні-експреса.



    …Станція Вишенька заповнена ущент. Біля першого перону стоїть паровоз з трьома пасажирськими вагонами. Сьогодні тут відбуваються урочистості з нагоди 60-річчя заснування Київської дитячої залізниці та завершення літньої поїзної роботи і навчально-виробничої практики юних залізничників. Урочистості події додає музика духового оркестру. Станція прикрашена гірляндами з різнокольорових кульок.

    На захід завітали керівництво столичної магістралі на чолі з начальником залізниці Олексієм КРИВОПІШИНИМ, залізничники, які свого часу пройшли школу життя на Малій залізниці, а також кияни - дорослі та діти.

    Зі вступним словом до присутніх звернувся начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин. Він особливо наголосив на значенні дитячої магістралі для виховання у підлітків відповідального ставлення до професії і життя в цілому. Так, за роки її існування залізничними професіями оволоділи понад 30 тисяч школярів. Із них третина вихованців пов’язали своє трудове майбутнє із залізницею.

    На даний час на Київській дитячій залізниці працює 30 гуртків «Юний залізничник», в яких школярі вивчають основи залізничних професій. Випускники Малої Південно-Західної продовжують своє навчання в транспортних навчальних закладах.


    Сьогодні майже все на дитячій Південно-Західній магістралі так, як і на всьому залізничному транспорті. Єдине, що паровиком-ветераном, що пам’ятає перших вихованців 50-х років минулого століття, вправно керують досвідчені машиністи, помічники та кочегари з основної залізниці. У цьому пересвідчилися того дня і кореспонденти нашого видання. Вправно працювали підлітки - чергові по станціях, диктори, провідники пасажирських вагонів тощо. Статистика свідчить, що цього літа проведено кілька сотень поїздів, перевезено не одну тисячу пасажирів. Виручка складає понад 260 тисяч гривень. У порівнянні із трьома мільйонами гривень, яке вкладає щорічно керівництво Південно-Західної магістралі у розвиток місцевої інфраструктури, ці кошти є незначними, проте виховання у старшокласників інтересу до підприємницької діяльності, приміром з обслуговування пасажирів, у процесі оволодіння економічним розрахунком - річ у наш час доволі прагматична.

    Юні залізничники також осягали розумом суть благочинності: діти до семи років подорожували Малою Південно-Західною безплатно.

    - Теоретична підготовка та практичні заняття допомагають юним залізничникам ствердитися у виборі майбутнього трудового шляху, - наголосив перед столичними журналістами начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН.

    У жодній промисловій, транспортній галузі України не існує подібних підрозділів для розвитку творчої юні.

    До речі, багато випускників пов’язують власні мрії із залізничним транспортом. Наміри багатьох хлопців співпадають - бажають стати машиністами локомотивів. Щодо дівчат, то кращих чергових по станції, провідників пасажирських вагонів годі й шукати.

    Якоїсь миті почули слушні думки від директора Київського електромеханічного коледжу залізничного транспорту Лариси СПОДИНСЬКОЇ про те, що багато вихованців Малої Південно-Західної пов’язують власне майбутнє із залізницею, отримуючи достойну освіту у стінах цього навчального закладу. Більшість з них потім є бажаними у підрозділах українських залізниць.

    Крім того, завдяки участі у конкурсах, що проходять на всіх малих українських магістралях, теперішні юні залізничники мають можливість відвідувати Харків, Львів, Донецьк. А найбільш активні за власні творчі досягнення відвідали цьогоріч чорноморський табір «Артек», розповів начальник Малої Південно-Західної магістралі Дмитро ФОРСЮК.

    На пам’ять про незабутні дні, які залізнична юнь проводить у межах дитячої залізниці, начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин подарував сучасний комп’ютер.

    Доречний і корисний подарунок, вважають ті, хто пов’язав дитячі роки із залізницею, що у Сирецькому парку. Адже, згідно із ідеологією Уряду щодо подальшого розвитку України, за інформаційними технологіями - майбутнє нашої держави.

    Офіційне закриття 60-го сезону Малої Південно-Західної відвідали багато почесних гостей. Приємний факт: кращих за професією тут було відзначено. Призи та дипломи юним залізничникам вручив начальник столичної магістралі О. Кривопішин. Були і солодкі сюрпризи. Жоден підліток, який пов’язав власну долю із місцевими сталевими коліями не пішов додому без солодких подарунків.

    Власними враженнями поділився із кореспондентами юний залізничник Тимофій БАБЧУК: «Будь-яка дитяча установа, що надає додаткову освіту - це спільнота дітвори за інтересами. Головне, що у кожного з нас є друзі, спільні теми для цікавих розмов. У новому навчальному сезоні буде більше однолітків, завжди буде цікаво: всі бажатимуть відвідати наші заходи».

    На Малій дитячій магістралі все по-дорослому. Це тільки називається залізниця малою. Але тут все по-справжньому - і рейки, і рухомий склад, і засоби сигналізації та централізації. І працює тут юнь по-справжньому. Як на великому виробництві тут визначають кращих і заохочують за самовіддану працю. У шістдесятий сезон навчально-виробничої практики ними стали Євген Мирончик, Сергій Малишко, Дмитро Туровець, Максим Радченко, Іван Андріянов, Дмитро Кобзар, Мирослав Прилипко, Микита Фурманов, Віталій Черняченко, Микола Акімін, Тетяна Перепелиця, Настя Гнатів, Владислав Кучін та Тетяна Данько.

    Тут необхідно додати, що по за увагою керівництва залізниці не залишилися й ті, хто організовує роботу гуртків, проводить навчання на Київській дитячій залізниці. Знаком «За сприяння розвитку Південно-Західної залізниці» нагороджено Дмитра Форсюка, начальника Київської дитячої залізниці, почесні грамоти Південно-Західної залізниці отримали майстри виробничого навчання Олександр Шевченко, Олег Діденко, Владислав Галицький та Тетяна Федоренко.

    Традиція зв’язку поколінь від великої залізниці передалась і малій. Дуже приємно було почути в цей день 75-річного ветерана Малої Південно-Західної Анатолія Стеценка, який в 1953 р. став на цих коліях спочатку стрілочником, а згодом - машиністом паровоза.

    Потім начальник Київської дитячої залізниці Дмитро Форсюк доповів начальнику столичної магістралі Олексію Кривопішину та голові Дорпрофсожу Оресту Логошняку про готовність до закриття руху поїздів. Юні залізничники першої зміни зайняли свої робочі місця. Гості урочистостей організовано сіли у вагони. Шістдесятий сезон роботи малої Південно-Західної залізниці завершився після прибуття останнього поїзда на станцію Вишенька.

    У КОРОТКИХ ІНТЕРВ’Ю ДОРОСЛІ ТА ДІТИ ПОДІЛИЛИСЯ ВРАЖЕННЯМИ ВІД СВЯТА

    Каріна КОБЕЦЬ, 14 років:

    - Навчаюсь у київській школі №28. Про дитячу залізницю розповіла подруга, так би мовити, загітувала. Три роки пролетіли дуже швидко. Подобається працювати старшим провідником - відчувати відповідальність, хочеться, щоб у пасажирів залишилися гарні враження і бажання прийти до нас ще неодноразово.

    Жасмін ЛІТОВЧЕНКО, 11 років:

    - Я зі 169-ї столичної школи. Перший рік мого навчання тут захопив дуже. Найбільше подобалось працювати диктором у вагоні та на станції. Відчуваєш, що від твого настрою, який намагаєшся передати голосом, та «дорослого» ставлення до своєї роботи залежить багато. Адже ми працюємо заради комфорту маленьких та дорослих пасажирів.

    Владислав КУЧІН, 11 років:

    - Я дізнався про дитячу залізницю в оздоровчому таборі й зацікавився. Навчаюсь перший рік. Подобається бути ревізором, провідником протягом літньої поїзної роботи, вивчати основи залізничних професій, розширювати власне уявлення про залізничну галузь.

    Владислав Пантелеймонович ГАЛИЦЬКИЙ - майстер виробничого навчання (господарство перевезень):

    - Момент закриття руху поїздів на Малій Південно-Західній сприймається завжди дещо з легким сумом. Свято, коли діти вдосталь насолоджувались канікулами, закінчилось. Як у подорожуючих, так і у всіх, хто відпрацював 60-й сезон на нашій залізниці, розпочинаються трудові навчальні будні. Головний секрет успіху наших майстрів виробничого навчання - щирість у стосунках з учнями й пошуки форм викладання матеріалу, які б зацікавили юних залізничників. Та справжніми професіоналами, не скажу, що розкрию секрет, стають лише закохані у залізницю.

    Анатолій Михайлович СТЕЦЕНКО, ветеран праці:

    - «Рабочее слово»? Так. Я й досі зберігаю той номер газети за 28 липня 1953 р., де ми з однолітками на фото. Сьогодні хочу сказати теплі слова про тих, під чиїм керівництвом розпочиналось це будівництво Малої Південно-Західної. Тих, хто зумів знайти кошти і методом народної толоки збудував цю залізницю. Це Петро Кривонос, Іван Мозговий, прізвища багатьох інструкторів, вже, на жаль, забулись. Саме під їх орудою ми оволодівали кожною професією. Залікова книжка була заповнена вщерть, та головними були не оцінки, а відношення до роботи і беззаперечна дисципліна. У ті часи кожен день був для нас найважливішим, найголовнішим, найпам’ятнішим.

    Владислав Макарович ПОВАЖЕНКО, ветеран Малої Південно-Західної, у 1950-х - помічник машиніста:

    - У 1951 році я навчався у восьмій залізничній школі. Був першим головою ради юних залізничників. Подальшу долю не пов’язав із магістраллю, став військовим. Проте основи, які закладались тут, стали в нагоді у подальшому житті. Сьогодні юним залізничникам хочу побажати, щоб вони не боялися роботи, не втрачали зв’язків між собою. Ось бачите ми (демонструє відзнаки з нагоди 25 та 30-ліття Малої Південно-Західної) зустрічались. І в житті, і в навчанні, і в роботі, і в родині.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Сергій ГУК, Валентина КОЛЯДА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05