РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (23 серпня 2013) 

  • Механізм ділового партнерства має працювати на повну силу

    Вивчення проблеми ефективного використання вагонного парку неодноразово заводило в тупикову колію мої журналістські спостереження. Поринувши у терміни та вивчаючи історію, знову пересвідчилась, що ще з часів наркома шляхів сполучення СРСР Л. Кагановича, коли боротьба за скорочення простою вагона отримала особливий розголос, і до днів сьогоднішніх це - основне завдання залізничників. Та якщо у ті часи ця боротьба складалась в основному з «разоблачения контрреволюционных предельщиков-вредителей, превративших станции в «отстойники» для вагонов», то нині ситуація змінилась. Вороги стали «клієнтами», а війна має на меті вільний доступ до інфраструктури та справедливу конкуренцію. Та і тоді, і зараз програє виробничий потенціал залізничного транспорту. Не на його боці морально та фізично застаріле оснащення, низький рівень механізації навантажувально-розвантажувальних робіт, несправедливі економічні відносини, що склалися між державою та залізницею. На цей, так би мовити, стрижень можна ще нанизувати чимало факторів, та одного переліку для об’єктивних змін в організації керування вагонопотоками замало.

    Час перебування вагона на станції визначається від моменту надходження на станцію і до моменту його відправлення зі станції, включаючи час знаходження вагона на під’їзних коліях. Він включає дві основні складові: під технологічними операціями та в їх очікуванні. Зокрема, на під’їзних коліях не загального користування виконується понад 90% всіх вантажних операцій, тому їх роль у загальному обороті вантажного вагона має вагоме значення.

    Прокоментувати ситуацію щодо затримки вагонів на під’їзних коліях ми попросили начальника відділу під’їзних колій галузевої служби комерційної роботи та маркетингу столичної магістралі Інну ПУСТОВІТ.

    - Звертаючись до статистики та аналізуючи використання вагонів на під’їзних коліях підприємств за І-е півріччя 2013 року, - коментує Інна Миколаївна, - у порівнянні з аналогічним періодом минулого року в цілому по залізниці спостерігаємо:

    - збільшення кількості оброблених вагонів на 11,7 тис. ваг. (4%), що складає 329,4 тис. ваг. проти 317,7 тис. ваг.;

    - збільшення середнього часу користування вагоном на 1,57 год. (7%), що складає 25,29 год. проти 23,72 год.;

    - збільшення плати за користування вагоном на 2,3 млн. грн. (6%), що складає 43,6 млн. грн. проти 41,3 млн. грн.

    Тобто середній час користування вагоном в цілому по залізниці за І півріччя склав 25,29 год., але якщо аналізувати використання вагонів винятково вагонного парку, оператором якого є Український транспортно-логістичний центр (УТЛЦ), то середній час склав - 17,09 год. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що на завищення середнього часу користування вагоном впливає також такий чинник, як час користування власними вагонами вантажовласників. Цей рухомий склад досить тривалий час з тих чи інших причин простоює на станційних коліях в очікуванні подачі на під’їзну колію. Причинами такого простою - і це сьогодні ні для кого не є секретом - є масове прибуття порожніх власних вагонів під навантаження, без відповідного погодження їх прибуття на станції призначення та з боку самих вантажовласників.

    За час перебування на під’їзних коліях вагонів, крім власного рухомого складу, вантажовласники сплачують залізниці винятково плату за користування вагонами. Але зважаючи на те, що сама ставка плати досить незначна (за добу 38,9 грн.), тому досить часто вантажовласники, не дотримуючись умов договорів у частині своєчасного проведення вантажних операцій, використовують рухомий склад як склад на колесах, тим самим збільшують час його перебування на під’їзній колії.

    Варто зауважити, що до основних причин, які також впливають на зростання середнього часу користування вагоном на під’їзних коліях відносяться:

    - довготривале оформлення митних документів (це в основному підприємства, які здійснюють вантажні операції з небезпечними вантажами - продукцією газової та нафтопереробної промисловості);

    - довготривале оформлення карантинних, фітосанітарних та ветеринарних сертифікатів;

    - невідповідність якості заявленої до перевезення продукції;

    - очікування в процесі вивільнення вантажних фронтів з причин масового прибуття вагонів під вивантаження.

    Кожною дирекцією залізниці щомісячно аналізуються показники використання вагонів на під’їзних коліях. Щоквартально направляються листи керівникам обласних і районних органів виконавчої влади. Мета - активізація проведення ними відповідної роботи з підприємствами, яка направлена на дотримання вантажовідправниками та вантажоодержувачами встановлених норм перебування рухомого складу на під’їзних коліях підприємств. Слід зазначити, що дуже часто виконання цієї роботи органами виконавчої влади має поверхневий характер і приносить досить незначні показники у справі розв’язання проблеми в цілому. Залізниця, намагаючись покращити свої показники, спільно з підприємствами, власниками під’їзних колій проводить наради, де намагається спільними зусиллями вирішувати ті чи інші проблемні питання. У тому числі розробляються спільні організаційно-технічні заходи, спрямовані на скорочення часу користування вагонами на під’їзних коліях підприємств та дотримання узгоджених норм на виконання вантажних операцій. Адже ми прекрасно розуміємо, що лише комплексний підхід у вирішенні завдання зменшення часу перебування місцевих вагонів на станції дозволить суттєво покращити показники простою вагонів. Плюс взаємодія усіх учасників перевізного процесу.

    …Сподіваючись на це, залізниця несе фінансові втрати, пасажир вкотре дивується підвищенню вартості квитків, а єдиний наповнювач залізничної казни - вантажний вагон - чекає на впровадження в дію необхідної правової бази, яка б зобов’язувала вантажовласників надавати інформацію про планову дислокацію вагонів, час перебування на коліях не загального користування і час виходу на колії загального користування, а також про переміщення приватного вагонного парку. Механізм ділового партнерства має працювати на повну силу.

    Валентина КОЛЯДА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05