Ніби доля відвернулась від приміських поїздів
Проблема вандалізму в приміських поїздах не нова. Час від часу надходять повідомлення про понівечені вагони електропоїздів. З початку року таких випадків вже зафіксовано 19. Тільки впродовж липня правопорушники відзначилися шість разів.
Активізацію випадків протиправних дій влітку фахівці пов’язують із канікулами у школах. Кинуті напризволяще діти, розважаються тим, що жбурляють каміння в поїзди. Так в районі платформи Дарниця-Фармацевтична, на дільниці Київ - Гребінка, під час руху в п’яти вагонах було побито скло вікон, а весь состав закидано камінням. А ще нещодавно під час вечірнього рейсу в електропоїзді сполученням Фастів - Київ невідомими викрадено шість м’яких диванів для сидіння пасажирів.
Щодо руйнування внутрішнього обладнання вагонів, за словами начальника галузевої служби приміських пасажирських перевезень Олександра ПІДКОПАЛОВА, найчастіше зловмисники знімають декоративне алюмінієве оздоблення, не залишають без уваги дверні ручки та замки. За впольоване таким чином, в пункті прийому металобрухту вони, в кращому випадку, отримають кілька гривень - на пачку цигарок або пляшку пива. Залізниця ж несе збитки на тисячі.
- При цьому найбільш бентежить те, - продовжує Олександр Васильович, - що здебільшого все це відбувається на очах інших пасажирів. Але вони залишаються байдужими. Зовсім не замислюються над тим, що наступного разу їм самим доведеться їхати в понівеченому вагоні.
Ще однією великою проблемою приміського сполучення є, так зване, мистецтво графіті. Займаються ним здебільшого заможні особи, оскільки це задоволення не з дешевих. Скоріш за все, просто для самоствердження, хизування. Потім свої «твори» фотографують та розміщують в інтернеті. Від цього знову ж таки збитки залізниці - після такого «мистецтва» кожен вагон потребує повного перефарбування, а це десятки тисяч гривень з бюджету столичної магістралі.
Випадки пошкодження рухомого складу спричиняють не тільки значних економічних збитків залізниці. У першу чергу, це «б’є» по пасажиру, оскільки зіпсовані вагони вимагають відчеплення зі складу поїзда для відповідного ремонту. Таким чином збільшується кількість шести-восьми вагонних електропоїздів в експлуатації.
На залізниці вживаються заходи для боротьби з цим негативним явищем. Прийнято рішення, що в приміських поїздах будуть працювати рейдові бригади співробітників відомчої воєнізованої охорони та транспортної міліції.
Сергій ГУК
|