РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (23 серпня 2013) 

  • Книга, яку читають усі

    Якщо запитати у працюючих середнього віку машиністів Південно-Західної про те, що ж вирізняє сьогоднішню книгу зауважень машиніста від тієї, яку вони пам’ятають ще років десять тому, то у відповідь можна почути приблизно наступне. Мовляв, тоді не було комп’ютера, а нині книгу можуть переглянути всі причетні - від начальника залізниці до рядового залізничника. Всі, хто відповідає за стан колії та безпеку руху. Тож із запитанням, чи активізує книга зауважень роботу галузі, звертаємося до головного ревізора з безпеки руху поїздів та автотранспорту столичної магістралі Костянтина АЗАРЕНКА.

    - Костянтине Костянтиновичу, книга зауважень машиніста, яка сьогодні є у депо, - це не проста формальність?

    - Звичайно, ні. І ніколи вона не була чиєюсь забаганкою. Особливо це має значення сьогодні, коли записи в книзі «оживило» введення електронної автоматизованої системи (АС) «Зауваження машиністів». Ще один позитивний факт. Досвід ведення електронної книги, який впровадили на Південно-Західній, взяла за основу Укрзалізниця і прийняла її, як єдину форму для всіх залізниць. Адже новий час потребує швидкого реагування на все, що стосується безпеки руху. Тож записи в цій книзі завжди перебувають у зоні особливої уваги. Окрім цього, вона вирішила ще одне із важливих завдань. Ми відійшли від використання паперових документів. Бо раніше всі зауваження відправляли поштою або телеграфом. Наразі обмін інформацією відбувається за допомогою електронних засобів зв’язку. Таким чином інформацію за допомогою АС бачать усі користувачі залізниць України. Кожен причетний має змогу проаналізувати ці записи, зробити відповідні висновки. Все це йде на користь підвищенню рівня безпеки руху.


    - Наскільки, на Ваш погляд, є ефективною книга зауважень у вирішенні проблем з безпекою руху?

    - Те, що зростає ефективність роботи завдяки і книзі зауважень, цього ніхто не заперечуватиме. Повторюсь, недоліки бачать усі причетні. Тому на всі записи у книзі реакція повинна бути ефективною, як з негайним втручанням, так і контролем щодо усунення недоліків. Хочу наголосити, що книга зауважень служить для викриття огріхів та попередження тяжчих наслідків. Адже сьогодні зношеність рухомого складу та інфраструктури очевидна. Експлуатація більше 30-40 років приводить до його збоїв або відмов. Тож записи у книзі можуть сприяти запобіганню небезпекам на залізниці. Першими бачать недоліки локомотивні бригади. І роботу, яку проводять вони, неможливо замінити контролюючими органами і ревізорським складом у тому числі. Адже локомотивники, як кажуть, знаходяться всередині процесу. Таким чином протягом однієї доби охоплюється весь полігон залізниці. До того ж потребують контролю і окремі працівники, які недбало ставляться до своїх обов’язків.

    - Скільки недоліків може бути за поїздку?

    - Відповідь на запитання залежить від зіркого ока машиніста та його професійних знань. Зрозуміло, що слабкі місця є в усіх службах та підрозділах, та все ж локомотивним бригадам більше видно їх у службах колії, сигналізації та зв’язку, на контактній мережі. Хоча схема роботи книги зауважень в деяких випадках - тільки частина айсберга. Щоб встановити причини, інколи треба провести додаткову клопітку роботу. Зокрема, проаналізувати рух поїздів, поїзну ситуацію, встановити дії причетних працівників (чергових по станції, переїздах, локомотивних бригад інших поїздів), навіть інколи хронометруючи кожну хвилину.

    - Наведіть, будь ласка, конкретний приклад.

    - На селекторній нараді розглянуте зауваження машиніста Олександра Кучера (на фото) з локомотивного депо Київ-Пасажирський (поїзд №74 ЧС4-050) щодо відсутності на переїздах охорони під час руху по неправильній колії на перегоні Брівки - Попільня 12.07.2013 року.

    Розгляд даного зауваження викрив низку недоліків з боку працівників господарств перевезень, колійного та локомотивного щодо організації безпечного руху поїздів в особливих умовах під час проведення подібних «вікон». Керівники дирекції не забезпечили відправлення поїздів встановленим порядком. Локомотивні бригади не ознайомлюються під розпис про порядок руху та дозволені швидкості. Колійники самочинно до завершення «вікна» зняли охорону з переїзду. Ось такий приклад - один запис, а скільки викрив проблем.

    - Чи існує якась схема роботи з книгою зауважень?

    - Так, і вона полягає у наступному. Члени локомотивної бригади, якщо бачать порушення в роботі, передають цю інформацію черговому по станції. Той, в свою чергу, повідомляє причетних про виявлену несправність. І вже вони вирішують, як відповісти на виниклі питання. Після приїзду локомотивна бригада робить запис у книзі зауважень про виявлені порушення на шляху прямування. Затим інженером депо запис переноситься до АС «Зауваження машиністів». Після вводу інформацію бачать усі користувачі автоматизованої системи.

    По закінченні усунення несправності, працівником, який відповідає за це, робиться виписка, що зроблено для відновлення роботи тих чи інших пристроїв. Загалом, не можливо очікувати миттєвих результатів. Ми маємо виконувати комплекс робіт на кожному робочому місці. Декілька років ми працюємо з автоматизованою системою, яка надає можливість аналізувати проблеми, що виникають і не повторювати помилок у майбутньому.

    - Побутує думка серед деяких машиністів, що книга зауважень не потрібна. Мовляв, на кожній станції є регістратор перемовин, то, можливо, це й могло бути своєрідною книгою зауважень.

    - Перед тим, як щось викинути, треба подумати, насамперед, тим, хто каже, що пройшов час книги зауважень. Адже нові технології поки що не надають можливості вести її в автоматичному режимі, записувати та надавати інформацію для усунення. Так що нове - це забуте старе. Зрештою, ми сподіваємося, що попри всі розмови навколо цього, молоді залізничники долучаться до удосконалення книги, адже вона задіяна лише на третину. І сподіваємось, що у неї відкриється нове дихання.

    - Дякую Вам, що без вагань погодились на інтерв’ю.

    ЛИШЕ ФАКТИ

    • За сім місяців 2013 р. на Південно-Західній залізниці зменшено кількість транспортних подій у поїзній і маневровій роботі, але стан безпеки руху потребує постійної уваги.

    • Всього за цей період допущено 70 транспортних подій: 1 серйозний інцидент, 69 інцидентів в поїзній та маневровій роботі. За цей же період минулого року допущено 73 транспортні події: 3 серйозних інциденти та 70 інцидентів.

    • Із 70 транспортних подій збитки нанесені у 13 випадках і склали 61 тис. 444 грн., відшкодовано за рахунок винних 35 тис. 798 грн.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05