РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 32 (16 серпня 2013) 

  • Головне – знайти однодумців

    Найдоступніший вид транспорту. Так часто-густо називають залізничний комплекс, порівнюючи його із автомобільним та авіаційним. Велика і розгалужена мережа залізниць дозволяє подорожувати практично всією Україною. Зрозуміло, що таку інфраструктуру потрібно підтримувати у належному стані, вчасно ремонтувати.


    Фрезерувальник Григорій КРАВЧУК - «Мрію про те, щоб свій досвід передати молоді».

    ХТО ЗАЙМАЄТЬСЯ РЕМОНТОМ СКЛАДНОЇ КОЛІЙНОЇ ТЕХНІКИ?

    Сьогодні можна зустріти працівників столичної магістралі, які користуються ручним інструментом, але практично всі види робіт важко виконувати вручну, тому й потрібні механічні помічники. У виробничому арсеналі Південно-Західної залізниці нараховується 174 колійні машини важкого типу різних модифікацій. Простіше кажучи, колійні машини - рейкові агрегати з функціонуючими робочими інструментами, за допомогою яких вони можуть виконувати різноманітні роботи із будівництва нових залізничних дільниць або замінювати дільниці старого колійного полотна.


    Андрій БЕССАРАБ - «Робота йде, якщо з гарячим металом працювати холоднокровно».


    Ремонтний цех. Монтаж снігоприбиральної техніки, колійного крана та виправно-підбивочно-рихтувальної машини.

    Щоб підтримувати колію, яка лежить на баластній призмі з міцного щебеню, у справному стані, потрібно мати досконалі машини. Їхня, так би мовити, непопулярність у світі любителів техніки на фоні локомотивів і вагонів цілковито не заслужена. І все ж кожна з них за своїми можливостями є свого роду шедевром. Перебуваючи на перегонах під час колійних «вікон», неодноразово спостерігали, як вправно працює колієукладач: на далеко винесеній вперед стрілі він піднімає готові рейкові пліті, кладе їх на баласт - і тут же їде ними далі. Справжній конвеєр з укладання колії! Баластери, машини виправно-підбивочно-рихтувальні (скорочено - ВПР) або виправно-підбивочно-опоряджувальні (скорочено - ВПО), щебенеочисні, снігоочисні тощо. Як дати ладу кожній машині, якщо вони переживають вже не одне десятиліття? Хто займається ремонтом складної із технологічної точки зору техніки?


    Коваль Микола НЕСТЕРЧУК - «Ще один гальмівний башмак відремонтовано».


    Електромонтерові Юрію ПРОХНІЦЬКОМУ відомі всі секрети з ремонту електричних машин.

    Нещодавно журналісти побували у цехах Житомирського колійного ремонтного-механічного заводу (або ЖКРМЗ) Південно-Західної залізниці (колишня колійна машинна станція №295), який протягом останніх трьох років очолює Іван СОЛОВЕЙ. Тут у цехах, що мають понад 60-річну історію, налагоджено чітку технологію з відновлення ліцензійних колійних машин. На ремонтних позиціях того дня перебували три машини зі снігоприбирання, рейкозварювальна та щебенеочисна.


    Слюсар-ремонтник В’ячеслав СИНИЦЬКИЙ - «Знаю характер кожної машини».


    Виконувач обов’язки бригадира ремонтників Андрій ПАНАСЕНКО перед відправкою
    лубрикаторів до дистанцій колії - «Рейкозмащувачі - річ незамінна».

    ПРОДУКЦІЯ, ЩО КОРИСТУЄТЬСЯ ПОПИТОМ

    Порядок на заводі. Він починається із затишних алей, чистих тротуарів, які ведуть вас до офісної будівлі, цехів, гуртожитку для бригад машиністів колійної техніки, які заступають у Житомирі на колійну вахту.

    Цікавимося не лише ремонтом колійної техніки. За наказом начальника Південно-Західної залізниці Олексія КРИВОПІШИНА тут освоєно відновлення колійних змащувачів.


    Порядок на заводі починається із затишних алей…

    Лише на перший погляд може здатися, що це устаткування не представляє складності з точки зору експлуатації та обслуговування. Проте через невміле їхнє застосування та неналежне технічне обслуговування рейкозмащувачам різноманітних конструкцій (свого часу ці пристрої складалися за розробкою окремих інженерів-колійників) знадобився капітальний ремонт. А ще у Житомирі максимально уніфікували процес збирання вузлів лубрикаторів (таку синонімічну назву мають рейкозмащувачі). Із завданням на заводі справилися. Продукцію відвантажено на адресу замовників - до дистанцій колії. Залишилось лише змонтувати обладнання безпосередньо на місцях їхньої подальшої експлуатації.

    На заводі на повну потужність працюють ливарний цех та кузня, ведеться термообробка готової продукції, діє механообробна дільниця, працюють стенди з випробування дизельних двигунів, а також дільниця з ремонту електричних машин та апаратів.

    Налагодивши реконструкцію гальмових башмаків, житомиряни не лише забезпечили залізницю гальмівними засобами. Ефект відчутний. А хіба виготовлення штикових або совкових лопат для потреб залізниці не користується попитом? Питання риторичне. З бюджету магістралі не витрачаються чималі суми на закупівлю необхідної продукції, яка коштує на ринку чимало. Витрати хіба що на метал, електроенергію і зарплату металістів. А вона тут за житомирськими сучасними стандартами є доволі суттєвою.

    «НО В МИРЕ НЕТ ПРЕКРАСНЕЙ КРАСОТЫ, ЧЕМ КРАСОТА ГОРЯЧЕГО МЕТАЛЛА»

    Кузня, ливарна дільниця невід’ємні від формувальної. Знайомимося із досвідченими слюсарем-інструментальником Володимиром ЛІПІСІВІЦЬКИМ та ковалем Миколою НЕСТЕРЧУКОМ, формувальниками земляних сумішей для лиття розплавленого металу Олександром БАГІНСЬКИМ та Андрієм БЕССАРАБОМ. Це особливі люди: сильні, міцні духом, надійні. Тут переконують, що робота у цьому цеху вимагає величезної сили духу, мужності й терпіння. Перебуваючи поруч із умільцями, особисто переконалися, що це чиста правда. Хоча цех і не відрізняється величезними масштабами, проте почуваєш себе піщинкою серед величезних механізмів та агрегатів. Все гуркоче, гуде, рухається... Видовище розплавленого металу заворожує, а на згадку приходять слова із давньої пісні: «Но в мире нет прекрасней красоты, чем красота горячего металла». У виробничих цехах працюють швидко й злагоджено - тут важлива кожна секунда. Складається враження, що робітники розуміють один одного без зайвих слів.

    - Робочі руки нам потрібні, - говорить директор заводу Іван Соловей, - проблема в тім, що ніде в Житомирі вже не навчають фаху металурга або металіста: немає ні училищ, ні технікумів. Тому ми навчаємо лише на робочому місці. А спеціальність, приміром, токаря дуже цікава. Ми постійно освоюємо нову продукцію, впроваджуємо різні нестандартні пристрої.

    Іван Миколайович розповів, що устаткування в цеху поступово модернізується. Серце ливарної дільниці - плавильна піч. Раніше вона управлялася в ручному режимі, зараз встановлено автоматичне управління. Правда, верстати у механічному цеху вже пережили не одну «революцію» у металообробній галузі. Але про заміну 30-40-річної техніки з холодної обробки металів різанням тут майже не мріють. Координантно-розточувальний верстат хоча і вимагає поблажливого відношення для себе, але складну роботу з механічної обробки складних конструкційних деталей все ж допомагає виконувати токареві вищої кваліфікації.

    - Дійсно, це чоловіча робота, - з гордістю говорить формувальник Олександр Багінський, - ми плавимо бронзу різних сортів, і ніколи не набридне дивитися, коли її розливають у форми.

    Свою роботу він знає до дрібниць, але, незважаючи на це, щораз, коли метал, що кипить, ллється з печі, його серце починає пульсувати швидше. Є в цьому видовищі якась містика! Недаремно майстри «гарячих справ» говорять: «Щоб метал мав відмінну якість, потрібно спочатку запалити вогонь у серці; потім іскру від цього вогню відправити у піч, тоді все вийде!» Скажете, лірика?!

    - Люди, які перебувають тут уперше, відчувають одночасно й захват, і звичайно ж із острахом спостерігають за вправною роботою місцевих умільців. Мовляв, як ви не боїтеся, це ж так важко, так небезпечно?! Я їм відповідаю просто: метал потрібно любити, - стверджує О. Багінський.

    ХАЙ ЩАСТИТЬ У ВСЬОМУ!

    На дворі серпень, а керівник заводу та його колеги вже подбали про капітальний ремонт даху у ливарному цеху. Є над чим працювати і надалі.

    Поцікавились ми і побутом, який налагоджено у місцевих кімнатах відпочинку для локомотивних бригад, що працюють на важких машинах на виробничій лінії. Ремонт і реконструкція гардеробних, роздягалень, кімнат відпочинку - умови виробничого побуту тепер створено на належному рівні. Куточок затишку і здорового відпочинку. Тут панує чистота у кімнаті для прийому їжі, де є декілька столиків та відповідні умови для проведення дозвілля. Зокрема, телевізор.

    Ми прощалися із заводчанами на тій же алеї, де вже розпускаються серпневі хризантеми, що квітнуть на заміну іншим літнім квітам. Поруч із молодими ялинками примостилися різнобарвні мальви, троянди, сальвії, тут дарують останні літні посмішки сонячні ромашки. Попереду - будні і свята в житті 204 житомирських майстрів з відновлення складної машинної техніки, яку чекають на коліях Південно-Західної залізниці. Хай їм щастить у всьому!

    Ось так, крок за кроком, ми стали свідками злагодженої роботи ще одного підрозділу столичної магістралі. Розвиток залізничних виробничих баз є гострою необхідністю та пріоритетним напрямком у діяльності не лише галузевої служби колії, а й всієї залізниці. Як сказав наостанок директор заводу Іван Соловей, він має багато задумок щодо розширення номенклатури продукції, виготовлення якої могло б посприяти галузі. Головне - знайти однодумців!

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05