РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 32 (16 серпня 2013) 

  • Вандальні прояви з боку горе-пасажирів - суттєві збитки для бюджету столичної магістралі

    Взятися за написання цього матеріалу спонукала інформація від прес-центру Укрзалізниці про те, що 95% обшивок сидінь у приміських поїздах псують пасажири. Біда та й годі. Вандалам до душі саме літній сезон перевезень. Напевне, щось із психікою відбувається. Чи через спеку, чи через магнітні бурі, а можливо, причина в усьому, у першу чергу, це - звичайне невігластво, безвідповідальність з боку горе-пасажирів. Не все ще зроблено для унеможливлення виникнення випадків вандалізму і з боку правоохоронців.

    Покриття витрат, які несе залізниця, якщо міліціянтам вдається затримати злодюжок, - усього 10 відсотків від загальної суми збитків. А ще залізниця витрачає кошти на відновлення скла у віконних блоках, дверях салонів і тамбурів, які розбивають хулігани в електропоїздах. Крім того, залізничники мусять виготовляти нові дивани для сидіння пасажирів, що злодюжки цуплять у вагонах. Бюджет приміського господарства втрачає, пасажири скаржаться на недостойне обслуговування. Замкнене коло. Сьогодні про те, які саме відчутні збитки несе бюджет залізниці від функціонування всього приміського сектору не лише через вандальні прояви.

    У розмові із начальником галузевої служби приміських перевезень Південно-Західної залізниці Олександром ПІДКОПАЛОВИМ вдалося з’ясувати, що на залізниці неодноразово вживалися заходи для збільшення виручки у приміському сполученні.

    - Олександре Васильовичу, чи є доходи від діяльності служби, зважаючи на незначне підвищення ціни на квитки у приміському транспорті? Якими у цьому разі є експлуатаційні витрати? Скільки гривень, що інвестовані залізницею у приміське господарство, повертається до залізничного бюджету?

    - Зрозуміло, вас цікавлять статистичні дані, які дозволили б уявити, на скільки збитковими є приміські перевезення. На залізниці неодноразово вживали різних заходів для збільшення виручки у приміському сполученні. Створено посадкові групи від вузлів, працюють ревізори. Однак на сьогодні ситуація з дохідністю приміських перевезень не покращується. Аналіз засвідчує, що доходи в приміському сполученні за шість місяців поточного року становлять 76,2 млн. грн., а експлуатаційні витрати - 435,1 млн. грн. Тобто збитки в розмірі майже 360 млн. грн. Покриття витрат - усього 17,5%. Це означає, що від однієї гривні вкладень у приміський комплекс до бюджету залізниці повертається лише 17 копійок. Від платних перевезень залізниця отримує трохи більше 62 млн. грн., тобто з однієї гривні, яку заплатив пасажир, бюджет столичної магістралі отримує - 14 копійок. На інших залізницях цей показник є не набагато вищим.

    - Якою є середня населеність поїзда? Цікавлять і доходи на один відправлений поїзд. А якими є витрати?

    - Населеність - це «обілечування» пасажира - і за пільговими, і за звичайними квитками. Мова йде і про обов’язкове оформлення так званих «нульових» квитків, адже кожен такий проїзний документ - це реальний облік перевезених пасажирів пільгових категорій і можливість продемонструвати цей облік обласним адміністраціям. Це дає змогу зменшити збитковість у приміських перевезеннях. І у цьому питанні все, зазвичай, залежить від провідника. Середня населеність електропоїздів, цілком зрозуміло, є не всюди рівною. Приміром, на Київській дирекції середня населеність приміських поїздів складає 70%, але на окремих дільницях з найбільш інтенсивним переміщенням пасажирів, таких як Київ - Фастів - Київ, Київ - Ніжин - Київ, Київ - Яготин - Київ, середня населеність поїздів складає 100%. На Козятинській дирекції середня населеність приміських поїздів складає 44%. У приміських поїздах, що обслуговують Жмеринську дирекцію, цей показник дорівнює 60%, але на дільниці Гречани - Шепетівка середня населеність поїздів складає 17%. На Коростенській дирекції середня населеність приміських поїздів - 53%, але на окремих напрямках, таких як Житомир - Коростишів - Житомир, Овруч - Возлякове, показник, про який йде мова, сягає 12%. На Конотопській дирекції середня населеність приміських поїздів складає 44%. Доходи на один відправлений поїзд становлять 1 тисяча 203 з половиною гривні, при цьому витрати - понад 6871 гривню. Тобто, витрат майже у шість разів більше! Збитки на один відправлений поїзд - 5 тис. 668 грн.

    - Неодноразово пересвідчувався у тому, що на окремих маршрутах із великою населеністю працює по два провідники, які фізично не встигають реалізувати квитки для всіх пасажирів. У той же час на певній кількості маршрутів у малонаселених поїздах також працюють по два-три провідники. Чи правильно це?

    - Дійсно, в деяких приміських поїздах з високою населеністю (100% і більше) 2-4 квиткових роз’їзних касири не в змозі провести стовідсоткове «обілечування» пасажирів. Цю проблему можна вирішити шляхом організації роботи квиткових касирів із розрахунку: один провідник (роз’їзний касир) на два вагони. У той же час це призведе до збільшення витратної частини приміських перевезень.

    - Як справи із підробкою проїзних залізничних документів?

    - Завдяки проведенню «заслонів» на станціях дирекцій, роботі мобільних бригад має місце вилучення підробних посвідчень, проїзних документів. Дані документи направляються до лінійного відділу транспортної міліції для подальшого порушення кримінальних справ. За 6 місяців 2013 року надіслано 22 листи до лінійних відділів міліції, вилучено 73 підробних посвідчення, 548 недійсних квитків.

    - Чи існує премія для провідників, які перевиконують план з виручки?

    - Згідно з положенням про преміювання кожен квитковий касир із роз’їзним характером роботи або провідник-касир, за умови виконання плану, має право на отримання грошової винагороди. Зазначу, на кожній дирекції залізничних перевезень існує свій відсоток преміальної оплати.

    - Олександре Васильовичу, чи не варто прислухатися до думки, що у провідника має бути стандартна сумка? У ній, крім виручки, мають знаходитися відповідні документи, посвідчення та інструкції. Якою є Ваша думка?

    - На сьогодні роз’їзні квиткові касири підпорядковані дирекціям залізничних перевезень. Для зберігання касового апарату, документів доцільно придбати для роз’їзних квиткових касирів сумки з логотипом (емблемою) відповідної дирекції, що дасть змогу пасажирам бачити особу, яка заходить у вагон і починає проводити перевірку квитків та «обілечування» пасажирів у приміському поїзді.

    Користуючись нагодою, звертаюсь до провідників та інших залізничників. Закликаю із розумінням ставитися до потреб залізниці та сумлінно виконувати свої посадові обов’язки. Шановні пасажири, не проходьте мимо злодюжок, які ламають вагонне обладнання, псують меблі, розмальовують салони та корпуси вагонів. Коштів на оновлення приміського залізничного транспорту на сьогодні залізниця немає. Тож варто берегти електропоїзди та дизель-поїзди у першу чергу пасажирам! У виникненні проблем, що існують у приміському сполученні, величезна провина від вандальних проявів з боку горе-пасажирів!

    - Дякую за бесіду! Бажаю успіхів!

    Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05