РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 27 (12 липня 2013) 

  • Технологічні вектори у сфері розвитку залізничного транспорту

    Днями у Кам’янці-Подільському проведено галузевий семінар-нараду на тему «Інженерне забезпечення прогресивних технологій управління перевізним процесом». Серед організаторів заходу - керівництво главку перевезень Укрзалізниці, галузева служба перевезень та Жмеринська дирекція залізничних перевезень Південно-Західної залізниці, а також правління Науково-технічного товариства залізничників України. Актуальність проведення цього представницького форуму підтвердили його учасники - фахівці з організації руху поїздів, комерційного, локомотивного і вагонного господарств, автоматики, телемеханіки та зв’язку з усіх українських залізниць, вчені з галузевих вищих навчальних закладів Києва, Харкова, Дніпропетровська.


    «Новим вектором у сфері розвитку залізничного транспорту,
    - наголосила начальник технічного управління головного управління перевезень Укрзалізниці Ніна ЛИПОВЕЦЬ,
    - є регламентація технології роботи у господарстві перевезень при створенні
    Публічного акціонерного товариства «Українські залізниці».


    Делегація Південно-Західної залізниці перед початком наради-семінару.

    Привітавши учасників наради, начальник галузевої служби перевезень столичної магістралі Віталій ТАРГОНСЬКИЙ наголосив на тому, що у сучасних умовах господарювання одночасно із системною роботою на кожній станції варто займатися переходом на нові форми корпоративного функціонування перевізного процесу. А для цього зокрема на Південно-Західній залізниці впроваджуються передові технології з організації транспортування вантажів. Все більше застосовуються при цьому інформаційні та автоматизовані системи управління. Цю думку підтвердив і Анатолій ЛЮБІНІН - начальник Жмеринської дирекції залізничних перевезень, яка є важливою складовою Південно-Західної залізниці.

    На переконання начальника головного управління перевезень (ЦД) Укрзалізниці Віталія АЛЕЙНИКА, стабільна робота залізниць залежить від чіткої технології перевізного процесу, яка передбачає злагоджену роботу усіх господарств. Впровадження низки нових інформаційних технологій дозволить перейти на якісно новий рівень у сфері організації роботи різних господарств залізничної галузі та у забезпеченні їх чіткої взаємодії.

    На сьогодні технологія роботи залізничного транспорту будується із застосуванням автоматизованих систем для більш якісного забезпечення потреб клієнта в перевезеннях та створення конкурентного середовища з іншими видами транспорту. Автоматизовані системи контролюють більше сотні технічних, комерційних та експлуатаційних характеристик роботи залізничного транспорту.

    - Новим вектором у цій сфері розвитку, - наголосила начальник технічного управління головного управління перевезень Укрзалізниці Ніна ЛИПОВЕЦЬ, - є регламентація технології роботи у господарстві перевезень при створенні Публічного акціонерного товариства «Українські залізниці» (далі - Товариство). Це нова справа для українських залізничників, а тому як консультанти у сфері реформування виступають фахівці всесвітньовідомої консалтингової фірми «Ернст енд Янг». Розробка та впровадження документів, нарядів-замовлень, що обумовлюватимуть чіткі ринкові відносини у сфері надання послуг та виконання робіт у перевізному процесі, слугуватимуть створенню достовірної системи контролю за виконанням графіка руху поїздів. Іншими словами, кожний з учасників процесу перевезень згідно із розробленими технологічними інструкціями має налагодити курсування перевізного конвеєру так, щоб він нагадував роботу годинника від найвідоміших світових виробників. Дефіцит пропускної спроможності на головних напрямках міжнародних транспортних коридорів не сприяє покращенню транзитної привабливості на всій залізничній території, вважають фахівці з організації руху поїздів. Як бути? Комплексні дані про ефективність роботи для кожного підрозділу, які будуть доведені до їхніх керівників, дозволятимуть бачити як ключові показники ефективності (читай - досягнення), так і показники найвищого рівня. Для чого? Це дозволить кожному керівникові підрозділу знати про те за рахунок яких методів та інструментів він разом з однодумцями та колегами може досягти кращих показників у роботі. Ясна річ, мова йде і про суміжні господарства - тяги, електропостачання, СЦБ та зв’язку, інших сфер залізничної інфраструктури й аж до охорони вантажів.

    Успіху в діяльності майбутнього акціонерного товариства має сприяти нова редакція Статуту АТ «Українські залізниці». Над цим сьогодні працюють фахівці з багатьох главків Укрзалізниці, що відповідають за налагодження процесу реформування українського транспортного комплексу.

    Докладно зупинившись на обговоренні вибору основних напрямків удосконалення нормативної бази у господарстві перевезень, головний фахівець відділу технології перевезень технічного управління ЦД Валерія ГРИШИНА підкреслила, що удосконалення у цій сфері дозволить розплутати вузол експлуатаційних проблем, більш прискіпливо контролювати виконання технологічних завдань. Хоча, поки що перебуваємо на початку створення єдиної моделі управління процесом перевезень, рук покладати не слід. Уже найближчим часом потрібно впроваджувати в експлуатацію вагон-тренажер для господарства перевезень. Першочерговим завданням є внесення змін в Інструкцію з руху поїздів щодо порядку видачі попереджень. Варто удосконалити Правила технічної експлуатації, а також впровадити нову інструкцію з перевезення негабаритних вантажів тощо.

    Маємо чітко орієнтуватися не лише у принципах діяльності залізничного транспорту, а і в основах державного регулювання діяльності галузі. Слід встановити основні вимоги до залізничних компаній-власників інфраструктур залізничного транспорту загального і не загального користування, залізничних колій загального і не загального користування, рухомого складу. А ще на часі - встановлення вимог до дотримання трудових відносин і гарантій працівників залізничного транспорту тощо. Ось про що йшла мова під час обговорення доповідей.

    Про створення програмно-технологічного комплексу центру управління перевезень, його структуру та низку відповідних задач, які поставлені перед фахівцями з організації руху поїздів, доповів заступник головного інженера ЦД Олександр БОЧАРОВ. Завдяки впровадженню центру управління буде сформовано загальний інформаційний простір для усіх учасників технологічного процесу і підтримки нормативного графіка руху поїздів. Для цього використано кращі архітектурні методики в області проектування, створення та впровадження автоматизованих систем. Слід рахувати буквально до копійки витрати на проведення, приміром, колійного «вікна», наголосив зокрема О. Бочаров.

    - Ясна річ, без застосування сучасних інтернет-технологій для відображення поїзного стану на залізницях побудувати ключову структуру в сфері управління товариства неможливо, - вважає заступник начальника головного інформаційно-обчислювального центру Укрзалізниці Андрій САПОЖНІКОВ.

    У цій підгалузі є суттєві зрушення. Про систему автоматичного контролю вільності перегону, обладнаного напівавтоматичним блокуванням, доповів начальник відділу експлуатації засобів автоматики та телемеханіки главку автоматизації та зв’язку Володимир ШПОРТКО. Це потрібно для підвищення оперативності та гарантування точності роботи автоматизованої системи керування вантажними та пасажирськими перевезеннями. Інтелектуальний залізничний транспорт. Про це явище у вітчизняному транспортному комплексі розповів заступник головного інженера головного управління вагонного господарства Укрзалізниці Юрій ЧИКІН. Впровадження інтелектуальних систем особливо актуально у зв’язку із зростанням динаміки виробничих процесів. Через спрацювання інфраструктури та через сучасну тенденцію впливу людського фактора на порядок денний виходить автоматичне розв’язання задач при виникненні позаштатних ситуацій та контроль за усуненням їхніх наслідків. Сучасні електронні технології мають допомогти у покращенні якості роботи залізниць, збільшенні маршрутної швидкості, дотриманні графіка руху (чітке відправлення й прибуття вантажних поїздів), зниження кількості «кинутих» поїздів, скорочення простоїв і потрібного парку локомотивів. Інтелектуальна система має автоматично формувати план прийняття-відправлення поїздів, регулюючі завдання на пересилання локомотивів та локомотивних бригад. А диспетчери підтверджуватимуть рішення, що запропоноване електронікою. Про технологію роботи станцій Київської дирекції з використанням інформаційних технологій на нараді-семінарі розповів заступник начальника відділу перевезень з АСУ Київської дирекції залізничних перевезень Андрій ГУСАК. Серед цікавих доповідей маємо назвати ті, що почули при обговоренні теми формування автоматизованої технології управління місцевою роботою (розвезення вантажів у межах дирекції), яку висвітлив доктор технічних наук, проректор Української державної академії залізничного транспорту Денис ЛОМОТЬКО. Про створення ситуаційного центру транспортної безпеки як інструменту забезпечення технології залізничних перевезень розповів заступник проректора з наукової роботи Державного економіко-технологічного університету транспорту Іван РОДІОНОВ.

    Цей семінар довів: сьогодні створювана вертикаль з організації перевізного процесу на мережі залізниць України має працювати, як координатор діяльності всього виробничого транспортного блоку. Цього потребує залізнична стратегія, яку спрямовано на розвиток сучасних транспортно-логістичних технологій з метою подальшої централізації управління процесом перевезень.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05