РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 26 (5 липня 2013) 

  • Про швидкість і чистий адреналін без «декору»

    Мистецтво графіті зародилося в маргінальних районах американських міст. Поступово воно вийшло у світ - і ось вже експонується в галереях.


    Станція Святошин. Адреналін, психоаналіз та збочення на одному паркані.

    ОДНИМ ІЗ ЗАСНОВНИКІВ МИСТЕЦТВА ГРАФІТІ вважається молодий нью-йоркський кур’єр Таки з 1960-х. Пересуваючись містом з офісу до офіса, Таки почав писати свій нікнейм на стінах і у вагонах метрополітену. Собі він обрав розпис, тег, Taki 183, складений з його імені (Такі - скор. від грец. Деметріус, Деметракі) і номера вулиці, на якій він мешкав у районі Вашингтон-Хайтс. 21 липня 1971 р. в газеті «Нью-Йорк Таймс» з’явилася стаття Taki 183 Spawns Pen Pals («Taki 183 викликав хвилю послідовників»), після якої сотні тинейджерів почали писати власні імена по всьому Нью-Йорку. Незабаром жанр графіті влився в субкультуру хіп-хопу, в якій мистецтво бомбінга (бомбування - жаргонна назва незаконного розпису - авт.) вважалося настільки ж важливим заняттям, як і реп з брейк-дансом.

    Мистецтво графіті пройшло хитромудрий шлях від простого способу з розповсюдження територією між районними угрупуваннями наприкінці 1970-х до високохудожніх зразків, що виставлялися в галереях у 1980-х. У 1970-х рр. навіть йшла справжня війна стилів.

    СЕРЕД ГРАФІТЧИКІВ ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ ЛЮДИ РІЗНОГО СКЛАДУ, які по-різному кодують свої теги-послання. Йдеться про типи шрифтів, які художники, райтери, вибирають, виводячи свої розписи. Вже давно стало модним аналізувати твори мистецтва з точки зору різних психологічних теорій. Звичайно, на першому місці стоїть психоаналіз, але й вітчизняним клініцистам є що запропонувати у відповідь.


    Blockbusters

    Blockbusters («блокбастерс»). Вже один вид літер цього стилю викликає відчуття тиску, підпорядкування та регламентації. Загалом, Blockbusters - це шрифт для тих, хто поважає силу. Невипадково цим почерком користувалися в Лос-Анджелесі та інших містах бандитські групи, маркіруючи межі своєї території. Для райтерів, схильних до авторитарності, це непоганий засіб для зняття внутрішньої напруги. Часто в роботі над тегом в стилі Blockbusters беруть участь цілі команди на чолі зі своїм лідером.


    Bubble

    Bubble («бульбашка»). Такий стиль до душі людям сангвінічного складу, тим, хто вміє цінувати життя і насолоджуватися ним. По-іншому цей тип характеру ще називають синтон (від грецького syntonia - «узгодженість», «співзвучність»). Відома байка, що райтери, які придумали стиль Bubble, були людьми, так би мовити, в тілі, і свій розпис стилізували під пухку повітряну кульку, що запам’яталася з дитинства. Сангвініки - це чуттєві матеріалісти, які живуть відчуттями і насолодами від тілесних контактів з бажаним (їжа, секс). Це стосується і графіті: той, хто користується стилем Bubble, відчуває в собі потяг до стіни, як до дівочої чистоти. Він активно входить з нею в матеріальний контакт за допомогою фарб. Скажете, збочення? Вони так не вважають.

    Wild style («дикий стиль») використовують ті, чий характер можна назвати аутистичним. Це люди, які занурені в надра своєї душі і втратили відчуття реальності. Найчастіше вони поводяться дивно. Їх графіті складні і заплутані, але в цьому суть справи: райтер створює тег-ієрогліф, який треба розгадати.


    Character

    Character («характер»). Для людей з характером психастеніка (від грецького psychastenia - «душевна слабкість») цей стиль підходить найбільше. Психастеніки - люди завжди збентежені, занурені у свій комплекс неповноцінності і сором’язливості. Тому і літери Character, наїжджаючи одна на одну, туляться на стіні. При цьому психастеніки - люди з гумором, і вони завжди залишають місце для невеликого жарту. Наприклад, малюють щось між літерами: фігуру з коміксу або тільки її частину, впізнану в середовищі райтерів.

    Messian style («месія»). «Месію» представляють райтери з педантичним складом характеру. Їх цікавить тільки зовнішній порядок до порошинки. Ця скрупульозність нерідко перероджується в ритуальні нав’язливості - ананказми (від імені Ананке - давньогрецької богині долі). Постійними повторами (наприклад, багаторазовим миттям рук) або нав’язливими прикметами (наприклад, прагненням не наступати на дорожні люки) ананкасти компенсують притаманну їм від народження легку тривожність. Це добре помітно в Messian style: тут літери виглядають багатошаровими, кілька разів повтореними промальовуваннями, аби графітник заявив про себе напевно.

    FX або 3D style («об’ємний стиль») практикується райтерами з демонстративним характером - істериками. Вони мають схильність до витончених, об’ємних і, які вільно «розкинулися», вигадливих великих літер. Істериками російський психолог Ганнушкін називає людей, які захоплено позують, прагнучи привернути увагу. У хід йдуть будь-які засоби - від простої прихильності до витонченої літератури (наприклад, Бунін, Фет). Мистецтво графіті для істериків - непоганий психотерапевтичний засіб, щоб компенсувати негативні переживання.

    Throw up («спішно накидати») - самий простий графіті-стиль. Їм малюють бомбери - графітчики-екстремали. В їх завдання входить швидко написати тег і вчасно накивати п’ятами. Тому і літери такі нехитрі виходять. Серед бомберів маргіналів нерідко попадаються астеніки - підлітки з діагнозом «юнацька астенічна неспроможність». Вони ліниві, швидко втомлюються і не здатні на чомусь зосередитися надовго. Їм потрібна участь у процесі: швидкість і чистий адреналін без «декору».

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    Розфарбовування рухомого складу або будівель, що належать залізниці - безпрецедентні акти вандалізму. Відмітимо, що карна відповідальність за подібні правопорушення настає згідно із частиною 1 статті 194 КК України «Умисне знищення або пошкодження чужого майна». Такі діяння караються штрафом до 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 120 до 240 годин, або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі терміном до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.

    За матеріалами ЗМІ підготували Галина ЛЕЛЕЧЕНКО та Тетяна ШЕМЧУК, Фото з Інтернету та Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05