РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (17 травня 2013) 

  • Конкурс весняний. Із перспективою на майбутнє

    Робочий день у кінці квітня в колективі вагонного депо Конотоп розпочався вшануванням подвигу й самовідданості ліквідаторів найбільшої техногенної катастрофи минулого століття - аварії на Чорнобильській АЕС. Радіаційна хмара, на щастя, оминула місто, та сотні конотопчан тієї пам'ятної весни поїхали на ЧАЕС. Нині у депо працюють десять ліквідаторів. Усім їм, згідно з наказом начальника відокремленого підрозділу, виплачено грошове заохочення.


    Оглядач-ремонтник вагонів ПТО Бахмач Віталій ШВИДЕНКО - «Розібрати та зібрати автозчеп для оглядача
    - справа проста. Та швидкість потрібна».


    Заступник начальника депо Конотоп Андрій НАСИКА, оглядач-ремонтник ПТО Чернігів Михайло ЧИСТЯКОВ,
    начальник ПТО Чернігів Петро КОВАЛЕНКО та оглядач-ремонтник Ігор СТАРОВОЙТ (ПТО Конотоп).
    Конкурс завершився, а запитання залишилися.

    Наступна подія дня - перший етап конкурсу оглядачів-ремонтників вагонів. Всіх його учасників було запрошено на апаратну нараду, де начальник депо Володимир ФЕДОРКО, наголосивши, що подібні змагання мають велике значення для зростання професіоналізму найбільш чисельної групи вагонників, поставив завдання. Непросте, але вповні досяжне: зайняти призове місце у наступному етапі конкурсу. Варто зазначити, що у попередні роки конотопчани вже перемагали.

    РАХУНОК - НА МІЛІМЕТРИ

    Отже, розпочали. Чотирнадцять оглядачів-ремонтників сіли за столи відповідати на шістдесят запитань тестів. За словами інженера з підготовки кадрів Руслана ДВОЙНОСА, вони стосуються суто виробничих проблем. Наприклад, перше: треба визначити «максимально допустиме наварювання металу на поверхні кочення колеса вантажного вагона, при якому дозволяється слідування поїзда без будь-яких обмежень». Варіанти відповіді - півміліметра, міліметр, два. Який правильний, не беруся стверджувати. Та для оглядачів, бачу, все це не становить труднощів. Уже через сімнадцять хвилин Олександр Парковський здає роботу.

    З Олександром Парковським, Степановичем, як його називають колеги, знайомлюся ближче. Він тут, мабуть, найстарший. Розповідає, що на ПТО працює з 1990-го, бахмачанин. До речі, вдруге бере участь в такому конкурсі…


    Найскладніший етап конкурсу проходить оглядач-ремонтник вагонів (ПТО Щорс) Борис ДЕМИДЕНКО.

    Але розпочинається наступний етап - заповнення довідки ВУ-45. Це оглядачам дається теж легко - кожної зміни заповнюють. А ось авто-зчеп розбирають на деталі і збирають не так часто, але доводиться. За умовами конкурсу перемагає той, хто зробить це найшвидше. Першим береться Сергій ЛОГВИН із Ворожби. Його результат - 37 секунд. Це стає орієнтиром для інших, та вже через кілька хвилин Степанович виграє у нього дві секунди, а з другої спроби - і всі сім. Тільки цей час теж був перекритий. Найшвидше розібрав і зібрав автозчеп Михайло СЕМЕНЮТА (ПТО Ворожба) - за 28 секунд.


    На запитання тестів першим відповів старший оглядач-ремонтник вагонів із ПТО Бахмач Олександр ПАРКОВСЬКИЙ.

    КОЛИ ВАГОН ПРОСИТЬСЯ У МЕТАЛОБРУХТ

    Макет автозчепу встановлено перед прохідною. І якраз у розпал цього етапу на територію депо заходить гурт юнаків. Побачивши, як оглядачі вправно маніпулюють важким залізяччям, всі вони зупиняються й зацікавлено спостерігають. Ще б пак, це ж, підказують, - майбутні працівники ПТО. У Конотопському профтехучилищі (ВПУ-4) минулого року вперше набрали на навчання групу оглядачів-ремонтників вагонів. Тут, у депо, вони тричі на тиждень проводять свої заняття. За словами майстра виробничого навчання ВПУ-4 Володимира БОЙКА, у групі - 30 учнів. Всі вони закінчили одинадцять класів, при вступі пройшли конкурсний відбір і прагнуть добре вчитися. У цьому незабаром переконалися всі присутні.

    Під час останнього і найскладнішого етапу змагання - пошуку несправностей у вагоні, один з учнів не втримався і показав на дефект пружини, який, до речі, мало хто з оглядачів і помічав.

    На огляд вагона відводилося по три хвилини. В реальній роботі не більше, тільки цей вагон був настільки заїжджений, що аж просився в металобрухт. «Ні, - поправили мене деповчани, - не на порізку. Ще будемо ремонтувати»… Звісно, відремонтують, ще ходитиме, та оглядачам не позаздриш - що не крок, то несправність. Називають, поспішають. Практично навколо вагона так не бігають, але тут перемагає той, хто виявить найбільшу кількість несправностей.

    ПРИСТРАСТІ НАВКОЛО РУКАВИЦЬ…

    Ще раз підходжу до Олександра Парковського. При огляді він зняв рукавицю і торкався металу голою рукою. А в мороз? А коли під мінус тридцять та на вітрі? «Так само, - відповідає досвідчений залізничник. - У цих рукавицях молотом можна бити, ломом вертіти, а для оглядачів вони не є незручними». Розповідаю, що в його російських колег такі спеціальні рукавиці вже є - трьохпалі, подібні до солдатських. «Нам би теж не завадили», - погоджується Степанович.

    Поки ми говорили, огляд вагона завершив фіналіст - Ігор СТАРОВОЙТ (ПТО Конотоп). Підсумок змагань? Ні, судді - Юрій ЮРЧЕНКО і Руслан ДВОЙНОС, - ще не готові назвати остаточні результати. Та відчуваю, що мій співрозмовник потрапить до числа переможців.

    Дійсно, згодом, коли все підсумували, то в першу четвірку увійшли старший оглядач-ремонтник вагонів Олександр Парковський (ПТО Бахмач), оглядачі-ремонтники Ігор Старовойт (ПТО Конотоп), Михайло Семенюта (ПТО Ворожба) та Віталій Швиденко (ПТО Бахмач).

    Ще одна подія відбулася того дня - змагання футбольних команд в рамках спартакіади залізничників. Вагонники теж виступали. Призового місця не здобули, але за перемогу боролися наполегливо. Не віднімеш: вміють працювати. А у спорті полюбляють простір свободи.

    Микола ПАЦАК, Фото автора
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05