РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 17 (26 квітня 2013) 

  • На шляху вдосконалення соціальних відносин

    На початку конференції трудового колективу, учасники форуму вшанували хвилиною мовчання пам’ять про колишнього голову Дорпрофсожу Південно-Західної залізниці Анатолія Олексійовича ФУРСУ.


    Далі - до роботи. На що звертаєш увагу під час чергової конференції трудового колективу? По-перше, на те, що при обговоренні звіту сторін колективного договору між адміністрацією і дорожнім комітетом профспілки представники галузевих підрозділів, вибачте за газетний штамп, у переважній більшості ознайомлені із текстом відповідного документа. Останній, як належить, публікується у газеті «Рабочее слово». По-друге, всебічного «одобрямсу» не відбувається. Так сталося і 16 квітня п.р., коли у конференц-залі управління Південно-Західної магістралі відбувся черговий захід із життя столичної магістралі, який відкрив виконуючий обов’язки голови Дорпрофсожу Олександр ЧАБАНЕНКО.

    ЦІКАВИМ У ПОСТАНОВІ Є КОЖНЕ СЛОВО

    На порядку денному - питання про хід виконання у 2012 р. зобов’язань дорожнього колективного договору на 2001 - 2005 рр., пролонгованого на 2006 - 2015 рр. В обговоренні нагальних питань брали участь заступник начальника Південно-Західної залізниці Сергій ГОРІЛЕЙ, начальник служби охорони праці Алла ЛАЗЬКО. З доповіддю про зміни та доповнення у колективному договорі між адміністрацією і дорожнім комітетом профспілки столичної магістралі виступила начальник служби організації праці і структур управління Тетяна ТКАЧЕНКО.


    Докладно вивчати подібні документи - журналістська прерогатива. У розділі «Трудові відносини» звернув увагу на таке: «При розірванні трудового договору за власним бажанням при невиконанні адміністрацією законодавства про працю, колективного чи трудового договору працівнику виплачувати вихідну допомогу в розмірі тримісячного середнього заробітку».

    Розділ «Поліпшення умов і охорони праці» містить, між іншим, пункт, що має такий текст «...забезпечувати безкоштовно молоком або іншими рівноцінними продуктами працівників зі шкідливими умовами праці за результатами атестації робочих місць та згідно з переліком хімічних речовин, робота з якими дає право на отримання молока. При роз’їзному характері роботи виплачувати працівникам, які мають на це право, грошову компенсацію на придбання молока або інших рівноцінних продуктів».

    У розділі VII, що має назву «Охорона здоров’я і медичне обслуговування», жирним шрифтом виокремлено, що «з метою покриття недостатнього бюджетного фінансування на виконання капітальних ремонтів, використані енергоносії, придбання медичного обладнання і медикаментів та інші видатки виділяти щорічно фінансову допомогу медичним закладам. Конкретний розмір фінансування встановлювати сторонами у межах фінансового плану залізниці». Отже, попри усілякі розмови про можливе переведення галузевих медзакладів під «крило» муніципальних органів, залізнична медична галузь житиме!

    Ще про один пункт із цього розділу. «Виділяти щорічно кошти Дорожньому комітету профспілки Південно-Західної залізниці в сумі не менше 5,0 млн. грн. на придбання санаторно-курортних путівок для лікування працівників залізниці». Коментарі не потрібні.

    У розділі VIII «Соціальні гарантії, пільги та компенсації» є доволі актуальний пункт, зміст якого стосується службових поїздок залізничників, «постійна робота яких відбувається у дорозі або має роз’їзний характер, а також при службових поїздках у межах обслуговуваних дільниць, відшкодування витрат згідно із діючим Положенням, яке є невід’ємною частиною Галузевої угоди та даного колективного договору. Службові поїздки працівників, постійна робота яких проходить у дорозі або має роз’їзний (пересувний) характер вважаються відрядженням, при цьому зберігається існуючий порядок обліку, нарахування та виплати надбавки, який передбачений зазначеним Положенням. Колективними договорами відокремлених підрозділів визначити категорії працівників, робота яких має роз’їзний характер. Працівникам, робота яких пов’язана із пересувним характером, встановлювати надбавки відповідно до діючого Положення. Надавати місця у плацкартних або купейних вагонах при прямуванні локомотивної бригади пасажирами…». Про необхідність прийняття цього пункту неодноразово наголошували в розмові із вашими кореспондентами більшість локомотивних бригад із Коростеня, Козятина, Дарниці тощо.

    Наступний пункт буде цікавим для студентської молоді. «Оплачувати за погодженням з профспілковими комітетами рахунки навчальних закладів за навчання працівників залізниці та їх дітей, які навчаються по спеціальностях, необхідних для залізниці, та надавати безвідсоткову цільову позику на оплату навчання згідно із Положенням, яке є додатком до колективного договору.

    Оплачувати витрати, передбачені двохсторонніми договорами підготовки молодих спеціалістів із числа студентів випускного курсу залізничних навчальних закладів ІІІ - ІV рівнів акредитації, які навчаються за програмою «спеціаліст» та «магістр» згідно із Положенням, яке є додатком до колективного договору».

    Аудиторія сприйняла низку змін та доповнень до колективного договору із розумінням, підтримавши кожний запропонований пункт. У тому числі і пункт щодо зміни часткової оплати путівок, виданих згідно із спільним рішенням адміністрації та профспілкових комітетів структурних підрозділів столичної магістралі.

    ЕМОЦІЇ, ПРОПОЗИЦІЇ, НЕПОРОЗУМІННЯ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

    Під час обговорення Постанови конференції трудового колективу відзначив декілька доповідей, які заслуговують на увагу. Доволі емоційний виступ голови профкому Ніжинської дистанції колії Дмитра БИЦЬКОГО, який підняв питання про стан справ із виплатою заробітної плати, забезпеченням колійників якісним спецвзуттям і спецодягом, не залишив байдужим нікого у залі. Турбує профактивіста і питання із нестачею кваліфікованих працівників, які обслуговують головний хід між Дарницею і Ніжином.

    Слушна пропозиція надійшла від голови профкому Козятинського будівельно-монтажного управління Лариси БОЙКО про можливу реконструкцію під житло адміністративного приміщення колишньої Козятинської дистанції громадських споруд.

    Планами про розвиток виробничої інфраструктури Коростенського будівельно-монтажного управління поділився інженер з охорони праці Сергій ЗАЇКА. За словами Сергія Івановича, вже найближчим часом у цеху підрозділу розпочнеться виготовлення склопластикових будівельних конструкцій.

    Виступ начальника Козятинської дистанції сигналізації та зв’язку (ШЧ) Сергія РЕЗНИКА нагадав про давнє. Про те, що корисно керівникам підрозділів читати галузеву пресу. А розпочав він свою доповідь з того, як просувається процес реформування галузі. Зокрема у господарстві сигналізації, централізації та зв’язку. Виявляється, все йде за галузевим планом. С. Резник висловився з приводу того, що на місцях залізничники не дуже знаються на основних етапах процесу галузевих перетворень. Ось тут настала черга дивуватися авторові цього матеріалу. Нагадаємо, що завдяки консультаціям з боку начальника відділу реформування Південно-Західної залізниці Георгія ЕЙТУТІСА впродовж січня - квітня поточного року побачило світ вісім публікацій, що стосуються висвітлення саме цього питання.

    Після закінчення конференції я став свідком розмови Георгія Ейтутіса із Сергієм Резником. Георгій Дмитрович поцікавився у співрозмовника про те, як давно він переглядав «Рабочее слово»? Адже тут публікуються матеріали, що так цікавлять начальника Козятинської ШЧ. То чи варто було, не ознайомившись із газетними публікаціями, виказувати претензії з високої трибуни конференц-зали управління Південно-Західної магістралі? Зайві клопоти та й час аудиторії, яка уважно слухала кожного доповідача, варто витрачати на корисні пропозиції з метою удосконалення соціальних відносин.

    Виступ начальника главка охорони та організації праці Укрзалізниці Надії СОКОЛОВСЬКОЇ був лаконічним. На її думку, конференція довела: робота над вдосконаленням колективного договору є вдалою.

    Разом з тим Надія Сергіївна наголосила на необхідності удосконалення обліку робочого часу з точки зору достовірності даних у документах і безпосередньо на виробничих дільницях. Несумлінних керівників варто притягати до адміністративної відповідальності.

    Як наголошувалось у Постанові конференції, «Дорпрофсож та адміністрація столичної магістралі протягом року вирішували питання, пов’язані із практичною реалізацією соціально-економічних питань і гарантій, що передбачені колективним договором. Це забезпечило у 2012 р. нормальний морально-психологічний клімат, що сприяло підвищенню ефективності праці кожного працівника для забезпечення потреб економіки України у транспортних перевезеннях. Протягом року сторони працювали над вдосконаленням документа. За змістом і формою. Було внесено 19 пунктів зі змінами та доповненнями, що не спричинило зниження рівня пільг і гарантій залізничників».

    Як було бачили. Як буде? Побачимо.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05