РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (12 квітня 2013) 

  • Діалог на користь спільної мети

    Минулого тижня у конференц-залі Південного вокзалу (м. Київ) відбулося чергове засідання адміністрації Укрзалізниці та Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників України. Підсумки виконання галузевої угоди у 2012 р. - знову у центрі уваги. Після попереднього зібрання пройшло декілька тижнів, та кількість назрілих питань не зменшилась. Додався і морально-етичний аспект відносин між профспілками та адміністраціями підрозділів українських залізниць.

    Саме з інформації щодо тиску з боку деяких керівників розпочав свій виступ голова Ради профспілки Вадим ТКАЧОВ. Об’єктивна критика з високої трибуни багатьма командирами на місцях сприймається як образа. Хоча конструктивний діалог дозволяє оцінити власні дії. Таким чином у сучасного керівника будь-якої ланки є можливість подивитися на себе, як мовлять, із боку. Об’єктивна критика - шлях до самовдосконалення, - на цьому наголосив В. Ткачов. Що ж, правду не всі сприймають однозначно. Як кажуть, у кожного вона своя? Та як домогтись, щоб була на всіх одна - справедлива?! Працюємо у цьому напрямку…

    За словами генерального директора Укрзалізниці Сергія БОЛОБОЛІНА, 11-те місце за рівнем заробітної плати у сфері української економіки для залізничників - це не наше місце. Приємно, що це розуміє керівник такого рівня, який не з чужих слів знає роботу транспортної галузі. Удвічі приємно, що й увагу таким зібранням приділяє неабияку. Сергій Петрович, наголошуючи і на плюсах у справі виконання галузевої угоди, а це і надбавка за вислугу років роботи в галузі, і різного роду винагороди, і нові робочі місця, і медичне обслуговування тощо, відверто оприлюднив і проблеми.

    Не погіршити стан соціального добробуту - головна теза очільника Укрзалізниці. Зберегти соціальні пільги та гарантії і, за можливості, покращити умови праці, за переконанням генерального директора, - головне завдання адміністрації.

    Так за фінансовим планом на 2013 р. передбачено 100 млн. гривень на житлову позику для залізничників, порівняно з 15 млн. у 2012 р. Суттєве збільшення. Та для реалізації і вирішення житлових проблем потрібно шукати і нетрадиційні підходи. Таку думку висловив під час свого виступу представник профспілки Придніпровської залізниці. Наприклад, у Балаклаві залізничники, викупили приміщення, яке колись належало морякам-прикордонникам, і своїми силами відбудували його. Таким чином ліквідувавши чергу на житло у своєму підрозділі. Чим не цікаве вирішення проблеми?

    Досить нагальним є сьогодні питання збереження галузевої медицини. Адже згідно з Національним планом дій, прийнятим 12.03.2013 р. до червня медичні залізничні заклади має бути передано до комунальної власності. Як заявив С. Болоболін: «Ми категорично проти такого рішення. І у мене є підстави вважати, що ми залишимо галузеву медицину під опікою Мінінфраструктури». Рада профспілки у свою чергу ухвалила звернення до Президента України та Прем’єр-міністра з приводу незгоди щодо передавання залізничних медичних закладів до територіальних громад.

    Безумовно, потребує уваги і кадрова політика на залізницях. Словосполучення «оптимізація чисельності» сприймається працівниками не інакше як «скорочення», і це притому, що різниця між фактичною і нормативною чисельністю в локомотивному, вагонному, колійному господарствах є суттєвою.

    Забезпеченість спецодягом та спецвзуттям - гостра проблема, яку обговорювали у своїх виступах учасники засідання. Та й своєчасність забезпечення викликає здивування. Для чого, приміром, гумові чоботи в кінці листопада? - питання від представника профспілки Львівської залізниці «віддзеркалювались» у багатьох виступах. Тож Рада профспілки запропонувала керівництву Укрзалізниці у зв’язку з невиконанням зобов’язань передати функції придбання, комплектування, видачі спецвзуття на залізниці. Буде простіше та й ефективніше, а от з відповідальних осіб, які припустилися фактів із незабезпечення залізничників спецвзуттям, спитати.

    Проте, що багато питань, які варто обговорити, накопичилось і у молодіжної ради Південно-Західної залізниці, говорив у своєму виступі її голова Андрій ОВСІЄНКО. Амбіційна молодь сьогодні прагне реалізації своїх задумів. Юнацький запал просто виривається з когорти однодумців А. Овсієнка. Головне, щоб з користю для всіх. Для прикладу він навів таку ситуацію: до нього звернувся молодий залізничник, складач поїздів, який працює на ст. Святошин. Вища освіта, людина з династії транспортників. Два місяці відпрацював, знімаючи житло у столиці, адже сам родом з Козятина. І зрозумів: що заробленого вистачатиме лише на хліб. То ж як не втратити залізниці молодих фахівців, як створити для них гідні умови праці? Це варто вирішувати вже зараз. Питання повернення базових професійно-навчальних закладів III та IV рівнів акредитації з підпорядкування Міносвіти до Мінінфраструктури вирішується наразі позитивно. Основу професійної освіти буде збережено, та про подальшу долю молодих фахівців забувати не варто.

    Один із пунктів постанови Ради профспілки стосується безпосередньо галузевих періодичних видань. Через транспортні видання варто частіше звертатися і чиновникам вищого рівня, і лідерам профспілок, щоб донести свої думки, попередити безпідставні хвилювання у колективах, пояснити алгоритм дій у тій чи іншій ситуації - висловлювалися всі виступаючі. Тож систематично висвітлювати на сторінках дорожних видань виконання галузевої угоди - окремий пункт постанови.

    Ще про одне. Окремим пунктом цього документа від Ради профспілки (а саме №6) доручено профкомам первинних профспілкових організацій у своїй роботі керуватися вказівкою Укрзалізниці про недопущення звільнення працівників за скороченням чисельності чи штату, які вивільняються в ході реформування галузі, і спільно з господарськими керівниками вживати заходів для перепідготовки і працевлаштування у галузі вивільнюваних працівників (у межах залізничного вузла).

    Готові надати шпальти газети тим профспілковим активістам, які б розповіли про власний досвід й у цій соціальній сфері. Потрібен діалог на користь спільної мети.

    Після наради довелося почути думку від деяких профспілкових лідерів про те, що окремі керівники структурних підрозділів навіть не намагаються впроваджувати порядок економії фінансових засобів. Заходи щодо оптимізації роботи кожного підрозділу повинні насамперед носити технічний характер. А саме: запровадження механізації, організація підсобно-допоміжної діяльності, ущільнення робочого часу. Застосовуючи ці методи грамотно і послідовно, завжди можна зберегти людям заробітну плату і робочі місця.

    В цілому вимоги галузевої угоди 2012 р. є виконаними. Та про недоліки теж не варто мовчати. Адже оприлюднення проблеми - це перший крок до її вирішення. Замовчування, тиск, ігнорування - це не методи діалогу. Конструктивна критика, обговорення і дії, направлені на покращення ситуації - принципи, за якими ведуть сьогодні розмову профспілки та адміністрація. А рушійною силою, на мою думку, завжди залишиться людина, яку поважають, вірять у її здібності, знання та досвід.

    Таким чином, одне з основних завдань, яке має бути реалізованим в процесі реформування галузі, - соціальна захищеність залізничників, забезпечення соціальних гарантій для працівників та пенсіонерів. Чи буде це враховано у майбутній структурі АТ «Укрзалізниця»?!

    Валентина КОЛЯДА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05