РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (12 квітня 2013) 

  • Олена МЕЛЬНИКОВА: «РЕФОРМУВАННЯ – інструмент соціально-економічного РОЗВИТКУ»

    Електронний лист від М.М. ПАРХОМЕНКА на адресу редакції містив декілька запитань, які стосуються процесу реформування галузі. За відповіддю кореспонденти «Рабочего слова» звернулися до заступника начальника відділу з реформування Південно-Західної залізниці Олени Мельникової.

    Перше запитання від читача було таким.

    - Що таке акціонерне товариство?

    - Зміст терміну «Акціонерне товариство» розкривають нормативно-правові акти України, - пояснює Олена Анатоліївна. - Стаття 152 Цивільного кодексу України дає таке тлумачення терміну: «Акціонерне товариство - господарське товариство, статутний капітал якого поділено на визначену кількість часток однакової номінальної вартості, корпоративні права за якими посвідчуються акціями… Особливості правового статусу акціонерних товариств, створених у процесі приватизації державних підприємств, встановлюються законом».

    Правові, економічні та організаційні особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту регламентує Закон України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» (від 23.02.2012 р., №4442-VI). Саме в цьому нормативному акті можна знайти відповіді на друге та третє запитання М.М. Пархоменка.

    - Як будуть розділені акції і яка буде їх кількість? Чи будуть ці акції запропоновані працівникам, і які групи працівників братимуть у цьому участь?

    - У статті 2 Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» зазначено, що «Утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим Законом… Товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття (далі - підприємства залізничного транспорту)… Засновником Товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Товариство є правонаступником усіх прав і обов’язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту». Статтею 8 даного нормативного документу передбачено, що «У державній власності перебуває 100 відсотків акцій Товариства, які забороняється відчужувати, передавати в управління, заставу, використовувати для формування статутного (складеного) капіталу суб’єктів господарювання та вчиняти щодо них інші правочини, наслідком яких може бути їх відчуження з державної власності». Зрозуміло, що ніякого розділення акцій не буде. 100 відсотків акцій будуть належати державі. Товариство буде здійснювати управління і розпорядження майном з метою забезпечення захисту інтересів держави та її економічної безпеки.

    - Чому в процесі створення акціонерного товариства на залізничних підприємствах відбувається тотальне «зачищення» пенсіонерів, у той же час, як керівні посади займають, так би мовити, люди-пенсіонери (начальники служб, підприємств, заступники начальника залізниці і т.д.). Невже керівники не підготували собі заміну?

    - Не зовсім, на мою думку, коректне запитання, насамперед, з точки зору ставлення до самих пенсіонерів. Мабуть, під «тотальним «зачищенням» пенсіонерів» автор запитання мав на увазі вивільнення. Якщо так, то хотілось би зазначити, що рішення щодо звільнення у зв’язку з виходом на пенсію працівники приймають само-стійно. Дійсно, спостерігається нагнітання ситуації щодо можливих змін у системі соціальних пільг, у т.ч. і виплатах у зв’язку з виходом на пенсію, про що ми поговоримо далі. У працівника завжди залишається право довіряти чи не довіряти таким розмовам, і він самостійно приймає рішення щодо продовження чи припинення своєї трудової діяльності.

    Проте, на нашу думку, варто говорити і про інші аспекти піднятої проблеми. По-перше, зміни в технологічних процесах, технічному переоснащенні підприємств, в організації праці й управління - реальність сьогодення, умова виживання та розвитку будь-якого підприємства. Залізниця - не виняток. В умовах динамічних змін зростає інтенсивність праці, підвищується відповідальність, інші вимоги до компетентності і термінів виконання завдань. Працювати стає особливо складно, і, насамперед, людям у тому віці, коли найбільше цінується саме стабільність. Тому і рішення різні. Хто готовий до нових умов роботи - залишається, а ті, хто вважає, що має право скористатися своїм правом виходу на пенсію - користується цим правом.

    Другий аспект піднятої проблеми - молоді фахівці, випускники галузевих навчальних закладів та зобов’язання залізниць щодо їх працевлаштування. Випускники наших навчальних закладів - це, практично завжди, діти або онуки залізничних працівників. Їх працевлаштування - це основа добробуту та спокою в родинах залізничників, у тому числі і пенсіонерів. Тому, розглядаючи інтереси однієї сторони, ми просили б наших шановних авторів з розумінням ставитися і до інших.

    Що до питання «Невже керівники не підготували собі заміну?», то хотілось би зазначити, що питання кадрового забезпечення, у тому числі і планування резерву, вирішується успішно. Працівники пенсійного віку, які займають керівні посади (а це менше 0,5% від працюючих), забезпечують виконання поставлених завдань, передають досвід і, що надзвичайно важливо, забезпечують спадкоємність у роботі та цінностях залізниці.

    - Олено Анатоліївно, чи будуть збережені всі пільги для залізничників і пенсіонерів після створення акціонерного товариства, а також чи буде збережено соціальний пакет?

    - Дане питання є сьогодні найбільш обговорюваним. Залізничники та пенсіонери залізничного транспорту, дійсно, мають сьогодні одну з найкращих в Україні систему соціальних пільг та гарантій. Ми переконані, що не варто сприймати заплановані заходи з реформування та розвитку як заходи з обмеження (погіршення) соціального захисту працівників залізничного транспорту. Статтею 7 Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» передбачено, що «Товариство повністю відповідає за зобов’язання, які передбачені Галузевою угодою між Державною адміністрацією залізничного транспорту України та профспілками щодо підприємств залізничного транспорту, до укладення нової відповідної угоди. Трудові відносини працівників Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств залізничного транспорту продовжуються з Товариством». Крім того, одним із критеріїв, що покладені в основу розробки організаційної структури акціонерного товариства, є «висока соціальна відповідальність». Даний аспект свідчить про усвідомлення керівництвом залізниці всієї значимості соціально-трудових питань і дає підстави сподіватися, що соціальні пільги будуть збережені, а з часом залізничники отримають більш зрозумілу, прозору та розвинену систему соціального захисту та підтримки.

    Що стосується загального порядку встановлення соціальних пільг та гарантій, то хотілось би зазначити, що їх перелік, умови та періодичність надання є предметом колективних переговорів між представниками профспілкової організації та представниками адміністрації, які при погодженні обома сторонами закріплюються у проекті колективного договору. Проект колективного договору обговорюється у трудовому колективі і виноситься на розгляд загальних зборів (конференції) трудового колективу (ст. 13 Закон України «Про колективні договори та угоди»). Тому питання збереження соціальних пільг залишається і буде залишатися у віданні працівників залізниці та їхніх представників.

    - Дякуємо за консультацію, Олено Анатоліївно.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05