РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 14 (5 квітня 2013) 

  • Голова Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів Сергій ОРЄХОВ: «Відстоюйте свої права»

    Майже кожна доросла людина у своєму житті стикалась з обманом. Кожен був у ситуації, коли себе інакше, як «лопухом», не назвеш. Та вдвічі прикріше, коли опиняєшся у неприємній ситуації, що в народі зветься «лохотрон», та й свої зароблені гроші на це витрачаєш. Ситуація зрозуміла. Мовою юристів: порушення прав споживачів, мовою споживачів - не перекладається. Сьогодні ситуація змінилася.

    Як зазначив у розмові з «Рабочим словом» голова Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів Сергій ОРЄХОВ, нині споживач знає, що робити, коли його права порушено. Також завдяки і журналістським старанням обізнаність споживачів щодо власних прав зростає. Більшість з нас вже не несе неякісний товар на смітник, а прагне добитися справедливості. Знає, як, де і хто допоможе захистити його права та інтерес.

    - Сергію Миколайовичу, на що найчастіше скаржаться українські споживачі?

    - За минулий рік Держспоживінспекцією України було розглянуто 29 тисяч офіційних звернень від громадян. Найбільший відсоток становлять ті, кого не влаштовує якість наданих послуг - 47%, у тому числі послуги ЖКГ - 13,5 %, якість продовольчих товарів - 9%, непродовольчих - 37%, торгівля на відстані (через інтернет-мережу) - 4%.

    - А як справи з відповідальністю виробника?

    - Сьогодні ситуація кардинально змінилася. Виробники знають, що ми взяли під контроль якість продукції і будемо послідовно й безкомпромісно виносити рішення про притягнення порушників до відповідальності. За минулий рік нами перевірено товарів на суму понад 270 млн. грн., з яких забраковано та знято з реалізації на суму майже 93 млн. грн. (34%). Основний вид порушень - відсутність інформації про походження товару, його якісні характеристики.

    За результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто понад 16 тис. осіб, адміністративно-господарських санкцій застосовано на суму 239 млн. гривень. Видано більше 6 тисяч приписів про припинення порушень прав споживачів. Для відповідного реагування понад 1800 матеріалів направлено правоохоронним та іншим державним органам.

    - Статистика - річ красномовна. Але попри все, як вдається припиняти потік, як кажуть, контрафактної продукції?

    - Із серпня минулого року ми розпочали здійснення державного ринкового нагляду. Планами перевірок було охоплено продукцію дитячого асортименту, миючі засоби, нафтопродукти, побутову техніку. 72% від загальної кількості перевірок становлять порушення вимог нормативно-правових актів та нормативних документів. А саме: основні недоліки, виявлені в ході перевірок характеристик продукції: відсутність національного знака відповідності на продукцію; відсутність декларації про відповідність; відсутність іншої передбаченої чинним законодавством інформації, яка повинна доноситися до споживача; невідповідність фізико-хімічних властивостей продукції вимогам нормативних документів.

    За результатами проведених перевірок до 470 суб’єктів господарювання застосовані штрафні санкції на суму 2,4 млн. грн, з яких сплачено до державного бюджету 1,2 млн. гривень.

    - Сергію Миколайовичу, зрозуміло, що активний громадський контроль за додержанням законодавства з питань захисту прав споживачів лише на користь справі…

    - Так. Найбільшого позитивного ефекту можна досягти лише, якщо привернути увагу як владних структур, так і широкої громадськості до важливих і актуальних питань у сфері захисту прав споживачів. Нещодавно ми підписали Меморандум про співпрацю між Федерацією профспілок України (далі - ФПУ) і Держспоживінспекцією. Це дає нам додаткову можливість налагодити взаємний обмін інформацією щодо практики вирішення конфліктних ситуацій між виробником товару і споживачем. Ми є прихильниками спільного проведення заходів з питань роз’яснення та вдосконалення законодавства про захист прав споживачів. А саме: навчальних семінарів, круглих столів, фахових дискусій, а також співпраці управлінь Держспоживінспекції України з членськими організаціями ФПУ на регіональному та місцевому рівнях.

    - У грудні минулого року Законом заборонено куріння в громадських місцях, зокрема ресторанах і барах. Як він виконується?

    - Сьогодні ми ведемо послідовну роботу з метою припинення порушень і одночасно розробляємо підзаконні акти, які дозволять її суттєво активізувати. Саме таким чином ми захистимо населення України і, насамперед, наших дітей від шкідливого впливу тютюнового диму.

    Відповідно до Закону України «Про заходи щодо запобігання та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» з 16 грудня 2012 р. забороняється куріння тютюнових виробів, електронних сигарет і кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства. За порушення зазначеної вимоги передбачено застосування фінансових санкцій до суб’єктів господарювання центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику в сфері державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів. При розміщенні попільничок або під час куріння в приміщеннях закладів ресторанного господарства сума штрафу становить 1-10 тис. гривень. Планом діяльності Управління захисту прав споживачів та реклами Держспоживінспекції України і територіальних інспекцій у першому кварталі 2013 р. передбачено обов’язкове проведення тематичних перевірок дотримання суб’єктами господарювання вимог даного Закону.

    - Дякую за розмову. Ваші побажання споживачам…

    - Не будьте байдужими. Гарантоване право на якісну, безпечну продукцію, товари та послуги - це не тільки здоров’я нації, а й крок до інтеграції у світовий споживчий простір. Відстоюйте свої права. І разом ми зробимо наше життя якісним.

    Спілкувалась -

    Валентина КОЛЯДА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05