РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 14 (5 квітня 2013) 

  • Професія стюарда - одна із наймолодших в Україні

    «Шановне «Рабочее слово»! Мені незабаром 17 років. Закінчую 11-й клас. Зацікавилась професією стюарда. Чи складно стати професіоналом?!»

    Л. СЛОНИМСЬКА,

    м. Боярка, Київська область

    Поява перших поїздів на залізницях України, які розвивають швидкість до 160 км/год, - це великий крок уперед у покращенні якості перевезення пасажирів, наданні сервісних послуг та зменшенні часу подорожі.


    Ось такі вони стюарди

    Для організації роботи з обслуговування пасажирів у швидкісних електропоїздах Інтерсіті+ та Інтерсіті було запроваджено професію стюарда швидкісних електропоїздів, яка сьогодні є однією із наймолодших в Україні.

    В ЧОМУ Ж ПЕРЕВАГИ ЦІЄЇ ПРОФЕСІЇ? Із цим питанням звернулися в Державне підприємство «Українська залізнична швидкісна компанія» (УЗШК). І ось що цікавого дізналися.

    Середній вік набраних працівників - майже 25 років. Але разом з тим, незважаючи на віковий фактор, вимоги до поїзних бригад стюардів пред’являються особливі, бо це новий крок до більш високого рівня сервісного обслуговування.

    Є і обов’язкові вимоги до професії стюард, старший стюард швидкісного електропоїзда. А саме: вік не молодше 18 р., повна загальна освіта та професійна освіта галузевих учбових закладів за професією провідник пасажирських вагонів. Додатково всі працівники пройшли підвищення кваліфікації у Центрі професійного розвитку персоналу з вивчення та здобуття практичних навичок по обслуговуванню прискорених двосистемних електропоїздів HRCS2H виробництва «Hyundai Rotem» на курсах цільового призначення. Саме тоді курсанти вивчили будову та експлуатацію пасажирських вагонів «Hyundai», організацію пасажирських перевезень, вивчали іноземну мову тощо.

    СТЮАРД - ЦЕ ПРОВІДНИК НОВОГО ЗРАЗКА. І перелік обов’язків у нього доволі широкий. Це зустріч та супровід пасажирів на їхні місця, надання допомоги під час посадки/висадки та на шляху прямування електропоїзда. Крім цього, стюард слідкує за порядком, забезпечує безпеку проїзду пасажирів на усьому шляху прямування поїзда, здійснює оголошення по системі радіозв’язку щодо готовності швидкісного поїзда до відправлення, згідно з напрямком курсування, час прибуття до пункту призначення тощо. Також кожен стюард володіє навиками з використання та застосування мобільного терміналу контролю документів (МТКД) - це для здійснення контролю під час посадки пасажирів, які оформили електронні проїзні документи через електронні канали обслуговування.

    При цьому володіють основами врегулювання різного роду непорозумінь (з боку пасажирів) чи інцидентів, приймають заходи щодо усунення недоліків в обслуговуванні пасажирів, незалежно від того, з яких обставин чи по чиїй вині вони виникли. Головне - зберігати доброзичливість, терпіння, спокій та впевненість.

    З метою удосконалення роботи та покращення рівня сервісного обслуговування, провівши моніторинг успішних практик європейських компаній по експлуатації швидкісних поїздів, ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» прийшла до висновку, що для створення сервіс- та клієнт-орієнтовної компанії, філософія якої буде базуватись на задоволенні потреб і очікувань пасажирів, потрібне залучення кваліфікованої з міжнародним ім’ям компанії по створенню бізнес-стратегії. Таку компанію знайдено.

    Основна мета співпраці з консалтинговою компанією - створення та впровадження стратегії розвитку бізнесу й постійне вдосконалення якості надання послуг при перевезенні.

    Дев’ять вагонів швидкісних електропоїздів Інтерсіті+ та шість вагонів Інтерсіті обслуговують бригади стюардів у кількості трьох працівників, які повністю задовольняють потреби пасажирів, як під час посадки/висадки пасажирів, так і на шляху прямування.

    Усі нагальні питання, які виникають у пасажирів на шляху прямування, вирішуються стюардом, який обслуговує вагон, чи під час його обходу, чи під час повторної перевірки проїзних документів (періодичність - кожних 30 хв.), або старшим стюардом, який щогодини здійснює обхід усього поїзда.

    На сьогодні спостерігається тенденція збільшення пасажиропотоку денних швидкісних поїздів Інтерсіті+, які забезпечують перевезення пасажирів з належним рівнем сервісу та комфорту. Час подорожі денними поїздами значно менший, ніж «класичними» нічними, але питання зменшення кількості членів поїзної бригади залежить не від показника населеності, а - від кількості вагонів у складі електропоїздів. Так, наприклад у напрямку Київ - Львів протягом тривалого часу у складі поїзда курсувало шість вагонів, тому обслуговування здійснювалося двома працівниками - стюардом та старшим стюардом.

    Порядок дій у різного роду екстремальних ситуаціях залежить від конкретних обставин. Тим не менше, потрібно дотримуватися певного порядку, а саме: негайно надати по системі радіозв’язку відповідну інформацію локомотивній бригаді швидкісного поїзда, організувати евакуацію пасажирів у сусідні вагони або їх висадку (за винятком місць, які не дають змоги організувати евакуацію пасажирів або заважають організації гасіння пожежі), у разі потреби надати пасажирам першу медичну допомогу. На стюардів покладено і вчасний зв’язок із локомотивною бригадою.

    СЕРЕД КОМАНДИ СТЮАРДІВ НЕМАЄ ВИПАДКОВИХ ЛЮДЕЙ. Кожний стюард - це професіонал своєї справи, який постійно прагне до високих показників у своїй діяльності. ДП «Українська залізнична швидкісна компанія» пишається своєю командою професіоналів і, на думку керівництва, ефективна робота стюардів заслуговує на повагу та на приклад для наслідування.

    - Ми поважаємо та підтримуємо талановитих працівників і тим самим будуємо сильну та професійну компанію, - зазначила начальник відділу обслуговування пасажирів у поїздах ДП «УЗШК» Оксана ДУБРОВІНА. - Під нашим контролем поїзні бригади стюардів працюють у команді, де заохочуються ідеї, ціняться таланти та враховуються різні точки зору. Ось деякі із наших найкращих бригад: старший стюард Л. ОЛІЙНИК, стюарди Г. ЧИЖИНСЬКА, О. АНТОНЮК; старший стюард О. ПОНОМАРЕНКО, стюарди В. ЗЕЙРУК, А. БЕРЕЗЮК; старший стюард Ю. ВАЛОВСЬКА, стюарди І. ФЕДОРЕНКО, В. КОСТЕНКО; старший стюард - А. ЯНЧЕВСЬКА, стюарди І. СМИРНО, В. КУБА.

    До речі. 21 березня ДП «УЗШК» та компанія Hyundai Corporation на центральному залізничному вокзалі м. Києва провели церемонію зустрічі і нагородження мільйонного пасажира швидкісних електропоїздів категорії Інтерсіті+.

    Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ

    Тетяна ШЕМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05