РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 14 (5 квітня 2013) 

  • Приклад фахової відповідальності

    Зустрічі із залізничниками, чи то за службовим відрядженням, чи під час прес-конференції із керівниками галузі - то завжди ковток свіжого повітря в буденному житті журналістів. Можливість зробити цей ковток випадає нерідко, оскільки як головний редактор намагаюсь не затримуватись у службовому кабінеті.


    Цінна порада, доречна консультація щодо налагодження виробничого процесу - це професійний почерк почесного залізничника, начальника Козятинського вагонного депо Віктора БІЛАНА (перший ліворуч). Так вважає начальник ПТО ст. Козятин-І Олег ПЕЧЕВИСТИЙ, а також старший оглядач-ремонтник вагонів Павло МАТВІЙЧУК, оглядач-ремонтник Анатолій КУМАНЕЦЬКИЙ

    Чергове відрядження до станції Козятин. Цього разу мав на меті ознайомитись із роботою пункту технічного огляду вагонів. Справжній стан речей - ось мета моєї розмови із досвідченими фахівцям вагонної справи - начальником вагонного депо ст. Козятин Віктором БІЛАНОМ (В.Б.) та начальником ПТО Олегом ПЕЧЕВИСТИМ (О.П.). У невимушеній атмосфері нашої бесіди намагаюся зрозуміти, як працює справді «маленьке» підприємство - найбільше ПТО на столичній залізниці (під орудою О. Печевистого - 214 робітників). Ось що із цього вийшло.

    - Вікторе Васильовичу, Олеже Борисовичу, питання якості вагонного литва протягом останнього часу перебуває на порядку денному під час виробничих нарад у багатьох підрозділах залізничної галузі. Проблема загострюється, випадки із зламами бокових рам візків стають все частішими. Яку попереджувальну роботу проводите Ви у депо?

    - В.Б. - По-перше, технічні навчання, які проводяться згідно із службовим графіком у нашому добре оснащеному техкласі із стендами, тренажерами, відеоматеріалами та технічною літературою, роблять добру справу. По-друге, саме литим деталям вагонів приділяємо велику увагу не лише на заняттях. Кожний інструктаж для оглядачів-ремонтників вагонів начальник ПТО, змінний майстер розпочинають із нагадування методики виявлення подібних дефектів.

    - О.П. - Бокові рами, надресорні балки, колісні пари - так звані об’єкти, що потребують підвищеної уваги. Якщо на вагоні бачимо цифру 22 - фірмовий номер Алтайського вагонобудівного заводу (Російська Федерація), то огляд стає ще більш прискіпливішим. Багато «сюрпризів» зустрічається саме в деталях, що виготовлені на цьому підприємстві. Знання фізики та конст-рукцій вагона допомагає передбачити можливість виникнення тріщин у литих деталях, через те, що присутність на колесі вищерблених ділянок та нерівномірного прокату призводить до додаткової вібрації та галопування вагона. Як помітити «пропелерність» бокової рами, щільне притискання букси до поверхні боковини, злом або просадку пружин? І про це веду мову з підлеглими під час технічних навчань.

    - Поставити діагноз поїзду, окремому вагону мають залізничні «лікарі» - оглядачі-ремонтники вантажного складу. Щоб визначити несправності, особливо приховані, потрібні і велика увага, і спостережливість. Про що ще має пам’ятати оглядач-ремонтник?

    - В.Б. - Дуже важливо вміти розгледіти незначні прикмети, які сигналізують про потайні несправності вузла вагона. У випадку виникнення сумнівів оглядач завжди викличе до себе керівника ПТО. Саме він як фахівець вирішить, як діяти у конкретному випадку. В індивідуальній скарбниці начальника ПТО завжди знайдуться і досвід особистої трудової діяльності, і основи технології виробництва та ремонту. Повторюсь, за посадовими обов’язками згідно із відповідною інструкцією, керівника ПТО можна порівняти із начальником великого підприємства із різноманітними видами діяльності. Це і гарантування безпеки руху поїздів, і організація виробничого планування роботи на пункті технічного огляду, і забезпечення ритмічного технічного обслуговування поїздів. Крім того, начальник ПТО має запобігати, бува, й усувати порушення у ході виробничого процесу, а також він має опікуватися організацією роботи технічних засобів та пристроїв, забезпечувати охорону праці та трудову дисципліну.

    - Олеже Борисовичу, у цьому році виповнюється десятиліття, як Ви обіймаєте посаду начальника ПТО. А до того певний час пропрацювали оглядачем-ремонтником. Що можете корисного розповісти із власної практики?

    - Знання конструкції і фізики руху вагона допомагає передбачити можливість виникнення тріщин. Приміром, якщо відстань від шкворневої балки до верхньої поверхні бокової рами менша за 30 міліметрів, то при входженні вагона у криві дільниці колії виникають удари кузова у боковину. Перевантаження вагонів також призводить до підвищеного навантаження на бокові рами. А ознакою перевантаження є граничне стискання пружин ресорного комплекту. Дефекти поверхні кочення колісних пар та кріплення вузла підвішування гальмівного башмака також призводять до утворення вищерблення металу та до нерівномірного прокату. Навіть якщо вони мають менші за допустимі розміри, що вважаються браком, все одно це, врешті-решт, призведе до додаткової вібрації вагона. І як результат - до виникнення тріщини.

    До розмови приєднується Віктор Білан.

    - Аналіз доводить, що підступні тріщини з’являються, як правило, у найважкодоступних місцях, які очима важко розгледіти. Найбільш часто вони виникають у зонах зовнішнього та внутрішнього кута буксового проріза надресорної балки. У так званому радіусі R-55. А ще тріщини «чатують» над буксовим прорізом у зонах нижнього та верхнього ресорного проріза, у зоні технологічного вікна, у нахиленому поясі, у кронштейнах для кріплення гальмових башмаків.

    Цінність фаху моїх колег - оглядачів-ремонтників рухомого складу - у тому, що вони вміють розпізнавати дефекти. Добре освітлення і добрі умови для праці - запорука успішної роботи. Для цього нещодавно придбано потужні акумуляторні ліхтарі, щоб у нічні зміни колегам добре працювалося.

    Цей матеріал має, як кажуть, технологічний наголос. Якщо комусь із вагонних справ майстрів він стане добрим порадником, буду лише радий. Режим реального часу допомагає бачити життя без купюр і цензури. У цьому ми переконалися, коли ознайомились із роботою пункту технічного огляду рухомого складу на ст. Козятин-І.


    Фото Віталія НОСАЧА

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05