РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 13 (29 березня 2013) 

  • Ідальго нашого часу, або Кого на залізниці знають добре

    «Вісник профспілки» в одному з номерів під рубрикою «Профспілка допомогла» повідомив, що в минулому році за поданням правового інспектора праці Ради профспілки на Південно-Західній залізниці Володимира КОНЦЕДАЛА скасовано накази про притягнення до дисциплінарної відповідальності 23 залізничників, 442 працівникам доплачено 27,8 тисячі гривень до суми матеріальної допомоги на оздоровлення та 518 перераховано та доплачено премію.

    Подібна статистика - часто суттєвіша, завжди була в його робочому підсумку. Як і в інших правових інспекторів, звичайно. Але що за нею?

    Здається, виконання колективного договору, виплата матеріальної допомоги - давно «обкатана» журналістами тема, а бухгалтери із заплющеними очима мали б ставити правильну суму. Тільки виходить, що помиляються. І якби не принциповий, прискіпливий та уважний Концедал, якого на залізниці знають добре, хоч живе і працює він у Конотопі, плакали б грошики рядових залізничників.



    А тепер про догани. Без них залізничне життя немислиме. І, мабуть, зупиниться, наче отой «Хюндай» посеред поля. Пам’ятаю, як один із місцевих керівників так ними захопився, що видавав на гора до двохсот щороку - фактично кожному тре-тьому у підрозділі. Якщо можна так сказати, перебирав норму. Концедал, зрозуміло, реагував, захищав, добивався відміни. Щось вдавалося, щось ні. Але я бачив реакцію того керівника, коли йому повідомили, що через прохідну переступив правовий інспектор теркому. Наче три лимони розжував та ще й часником закусив. Та на те, мабуть, і щука у ставку, щоб карась не дрімав.

    Володимир Концедал - людина з великим життєвим досвідом. Висококваліфікований інженер, випускник Харківського залізничного вузу, достойне знання транспортної системи і досконале знання законів та нормативних актів - це той сплав, який дозволяє правовому інспектору успішно відстоювати інтереси людей праці в керівних кабінетах, у судах, консультувати із правових питань і просто давати мудрі поради.

    - Тільки чому я? - запитує Володимир Костянтинович, коли дізнається про увагу до нього з боку газети. - Інші правові інспектори мають більш красномовні результати.

    Що тут скажеш? Всього лиш інформаційна активність Конотопського теркому, який оперативно надає матеріали про спілчанське життя на сайт Ради профспілки та пропонує їх профспілковому виданню, в тому числі і про правозахисну роботу? Так ні. Не говоритимеш же відразу, що правовий інспектор - це той ідальго, який у нашій каламуті законів ще може дошукатися правди. Тому відповідаю:

    - Так там же одні цифри. Хотілося б конкретики.

    - Конкретики? Будь ласка. Локомотивне депо Конотоп. 372 працівникам перераховано матеріальну допомогу на оздоровлення. Це на 24 тисячі 608 гривень.

    - Чому?

    - Пунктом 3.10 Колективного договору передбачено, що місячну тарифну ставку необхідно розраховувати із середньої норми тривалості робочого часу за місяць у поточному році. У квітні одинадцятого до цього пункту внесені зміни. Але при розрахунках зміни і доповнення були проігноровані.

    - Навмисне?

    - Не думаю. У мене склалося враження, що у структурних підрозділах інколи такі документи одержують із запізненням. І одночасно можуть доводити, що в їхньому колективному договорі структурного підрозділу подібних змін і доповнень немає, тому нічого перераховувати не будуть. Тільки це ж абсурд, а не аргумент.

    Колійна машинна станція №119 - 70 працівникам на суму 3195 гривень. Щорська дистанція колії - 5 залізничникам на 4247 гривень, але тут матеріальну допомогу не було виплачено людям, які пішли на пенсію, та сім’ї померлого працівника.

    - А догани та премії?

    - Де менше і де більше? Найбільше наказів про дисциплінарне стягнення відмінено у підрозділах колії: у КМС-119 - 9, у Хутір-Михайлівській дистанції - 4, у Щорській - 2, у Бахмацькій дистанції захисних лісонасаджень - 1.

    Підстава? Через порушення вимог трудового законодавства. Найхарактерніша із них - у подібних наказах відсутнє чітке посилання на конкретні норми інструкцій, положень, правил, які були порушені працівником та визначали б неправомірність його дій чи бездіяльність при виконанні посадових обов’язків, що свідчить про відсутність документального підтвердження факту винного порушення працівником трудової дисципліни. У наказах даються узагальнюючі характеристики - «низький рівень контролю», «послаблення контролю», «неналежне виконання посадових обов’язків», «порушення вимог посадової інструкції» тощо.

    У дистанції захисних лісонасаджень, приміром, відмінено догану бригадирові О. Р. Її оголошено йому за «систематичне невиконання розпоряджень начальника». Тільки ні в наказі, ні в протоколі оперативної наради інформації, в чому ж проявилося те «систематичне невиконання», немає. Зате є пояснення «винуватця», написане вже після оголошення догани. Він там зробив дописку: «Із доганою згоден». Виявилося, що людина о восьмій тридцять одержала вказівку їхати до Києва. О восьмій сорок п’ять із Бахмача відправляється регіональний поїзд № 813, а чоловік не може поїхати: не має грошей на дорогу. Я вже не кажу, що в таких випадках потрібен ще й наказ про відрядження. Правомірна догана? Звичайно, що ні.

    В ідальго, як ви знаєте, зброєю були гострий меч та спис. У правового інспектора інша зброя - припис керівникові, який він може і виконати, і може не погодитися із змістом. Володимир Костянтинович розповідає, що один з місцевих начальників кожен його припис намагається оскаржити. Наче йому робити більш нічого. «Та нехай, - говорить Володимир Концедал. - Це, до речі, непогана правова практика. Щоб оскаржити мій припис у головного правового інспектора, потрібно чітко викласти свою позицію, чітко аргументувати, посилаючись на діючі законодавчі документи, тобто побути не лише грізним начальником, а й юристом».

    - А є підрозділи, де якщо догана, то вже догана?

    - Звичайно. Станція Хутір Михайлівський, вагонне депо Конотоп, Конотопська дистанція сигналізації і зв’язку.

    А на завершення розмови прошу дозволу у Володимира Костянтиновича назвати його лицарем, ідальго. «А чи не занадто?» - була його відповідь. Не занадто. Що є, то є.


    Фото з архіву Дорпрофсожу


    P.S. Ідальго - (ісп. hidalgo) шляхта в середньовічній Іспанії, лицарі. Були важливою військовою силою в Реконкісті, брали активну участь у завоюванні американських земель. Найвідомішим став герой роману Мігеля де Сервантеса ідальго з Ламанчі. Часто слово вживається на позначення благородства та відваги.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05