РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 12 (22 березня 2013) 

  • Як КУЧМА педагогом став

    Понад 1,5 тис. працівників у 2012 р. пройшли навчання в Центрі професійного розвитку персоналу Південно-Західної залізниці, яке здійснюється за рахунок засобів залізничної галузі, так само, як і проживання в гуртожитку центра. Тут навчають секретам 28 професій. Приміром, існують курси для одержання професії машиніста. Причому необхідно вчитися керувати кожним видом тягового рухомого складу (тепловози, електровози, дизель- та електропоїзди) окремо. Тому, відповідно до потреб підприємств галузі, які формують кадрові замовлення, у тих, хто навчається, є можливість постійно вдосконалювати свій професійний рівень і бути затребуваним фахівцем.


    СХОЖА СИТУАЦІЯ Й З ПІДГОТОВКОЮ РОБІТНИКІВ ТАКОЖ ДЛЯ ІНШИХ ГОСПО-ДАРСТВ ТРАНСПОРТНОГО КОМПЛЕКСУ: на базі однієї професії за кілька місяців можна одержати іншу, наприклад, за фахом оператор дефектоскопічного візка в основному проводиться підготовка робітників, які мають досвід роботи монтерами колії. При бажанні трудитися черговим по переїзду - варто попрацювати сигналістом. Першим етапом на кар’єрній сходинці працівників господарства перевезень є оволодіння вміннями, що необхідні складачеві поїздів. Такий шлях розпочинала більшість начальників станцій.

    Як відзначають у службі кадрової та соціальної політики залізниці, перепідготовка кадрів і підвищення їхньої кваліфікації здійснюється не тільки виходячи із сьогоднішньої потреби галузі в кадрах, але й з урахуванням майбутніх змін, пов’язаних з удосконаленням технологічних процесів. При цьому береться до уваги застосування нових технологій, природна плинність кадрів, частково пов’язана й з виходом частини працівників на пенсію.

    Через впровадження новітньої техніки й технологій, які вимагають проведення робіт більшої складності, виникає потреба у високо-кваліфікованих працівниках, зокрема в робочих високих кваліфікаційних розрядів, у т.ч. з наявністю вищої освіти.

    ПОДЯКА ВИКЛАДАЧЕВІ ЗА НАУКУ. Чи так вже часто колишні випускники Центру професійного розвитку персоналу столичної магістралі (а колись Технічної школи машиністів) висловлюють щирі почуття своїм викладачам? Із цим запитанням звернувся до начальника Центру Володимира НИКИПОРЦЯ.

    - Безумовно. Але працюємо не заради повсякденних слів подяки. Ми формуємо кадровий фундамент майбутнього галузі.

    - Володимире Пантелійовичу, нещодавно одного із викладачів очолюваного Вами підрозділу було нагороджено медаллю Південно-Західної залізниці «Кращому працівнику».

    - Дійсно, викладач складної навчальної дисципліни «Пристрої керування електровозів та електропоїздів» Володимир КУЧМА, який почав працювати на педагогічній ниві ще в 1964 році, нещодавно отримав галузеву відзнаку.

    Познайомитися поближче із Володимиром Пантелеймоновичем кореспондентам вдалося під час перерви між навчальними парами. На запитання, як звичайному інженерові вдалося стати педагогом, В. Кучма відповів, що все збувається, якщо душа спрямована на отримання позитивного результату. Після закінчення Дніпропетровського інституту інженерів залізничного транспорту хлопець із мальовничого містечка Кагарлик, що на Київщині, отримав розподіл на Красноярську залізницю, яка тоді мала назву Східно-Сибірська. В. Кучма встиг попрацювати помічником машиніста, згодом - майстром у локомотивному депо. Проте прийшов час повертатися в Україну.

    Між іншим, електровози від виробників тоді ще Південно-Західна магістраль не отримувала. В. Кучма опинився у локомотивному депо ст. Знам’янка Одеської магістралі, де трудився виробничим майстром та інженером-технологом. Фах за плечима не носити. За запрошенням тогочасного начальника Святошинської технічної школи машиністів Георгія ШУБІНА Володимир Пантелеймонович Кучма розпочав свою педагогічну діяльність. Як виявилося, вона видалася вдалою. Ще б пак, адже майже піввіку стоїть за викладацькою кафедрою наш сьогоднішній герой.

    ПОЦІКАВИВШИСЬ ДУМКОЮ ПРО ПЕДАГОГА В ЙОГО УЧНІВ, які працюють у Дарницькому локомотивному депо, отримали лаконічну відповідь: «Справжній інженер, прекрасний наставник, професіонал з великої літери».

    Методика викладання спеціальних дисциплін у такому навчальному закладі, як Центр професійного розвитку персоналу, - справа не з простих, але нашому герою і це вдається. Адже отримав підготовку на курсах підвищення педагогічної майстерності у Санкт-Петербурзькому (тоді - Ленінградському) інституті інженерів залізничного транспорту. Були часи, коли на початку 1990-х рр. тогочасний завуч з навчально-методичної роботи Технічної школи машиністів Володимир Кучма розробив власну методику викладання технічних дисциплін.

    - Це щоб цікаво було займатися майбутнім машиністам, - каже Володимир Пантелеймонович.

    До речі, кабінет, в якому він навчає механіків, власноруч обладнав діючими схемами локомотивів. Значна робота, скажу вам.

    Він разом із дружиною поставив на ноги сина і доньку, дочекався на онуків. Проте йти на відпочинок не збирається.

    - Куди ж я без моїх учнів?! - каже Кучма-педагог.


    Фото автора

    Віталій НОСАЧ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05