РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 12 (22 березня 2013) 

  • Людина не є гвинтиком

    Від співпраці та конструктивного діалогу між трьома ланками соціально-виробничого процесу - адміністрацією, профспілкою та колективом - залежить стабільність у роботі третьої, корисність від другої та потрібність першої. У даному випадку лише від плідного обговорення (вислухати і почути), прийняття рішень і їх виконання залежить успіх. Кожен має «вирости». Для того, щоб створити систему відносин, що будується на взаємоповазі та співпраці, де кожен учасник виробничого процесу відіграв би належну соціально значущу роль і відчував би свою цінність.

    Поки що крізь соціальну призму подивимось на деякі рішення постанови Ради профспілки, що базуються на обговоренні доповіді генерального директора Укрзалізниці С. БОЛОБОЛІНА та голови профспілки В. ТКАЧОВА.

    ПРО ВИКОНАННЯ. Слід зазначити, що реакція на вимоги Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників до Уряду та Укрзалізниці була неоднаковою. І за часом реагування, і за змістом.

    Позитивні ініціативи щодо вирішення комплексу проблем, прийняті керівництвом Укрзалізниці, далися досить складно. Проте 13-ту зарплату у розмірі 50% буде виплачено у квітні, інформацію щодо переходу на неповний робочий тиждень спростовано. Генеральний директор Укрзалізниці наголосив, що у галузі знайдено інші механізми для скорочення витрат за рахунок економії паливно-мастильних матеріалів, електроенергії тощо.

    Незважаючи на зниження обсягів пасажирських та вантажних перевезень. До того ж рівень транзиту взагалі за останні десять років був найнижчий - 17%, у 2012 р. соціальні зобов’язання Укрзалізницею виконувались.

    ВИМОГА ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФНИХ СТАВОК І ПОСАДОВИХ ОКЛАДІВ. За законами економіки таке підвищення залежить від підвищення рівня продуктивності праці та зростання тарифів на вантажні перевезення. Останнього, на жаль, у минулому році у запланованому обсязі не відбулось. На 2013 р. збільшення зарплати заплановано з 1 травня, 1 серпня, 1 грудня. Загалом за рік - 15,8%.

    Одне з основних завдань - збереження кадрового потенціалу. Чи сприятиме цьому контракт?

    ФОРМА ТРУДОВОГО КОНТРАКТУ сьогодні довела свою ефективність і в державі, і на залізниці. Демократичність контракту полягає у тому, що він є одночасно і юридичною формою найму працівників, і документом, що регламентує трудові обов’язки та регулює взаємні права й зобов’язання. Згідно із контрактом визначаються умови оплати праці. Контракт завжди має строковий характер. І цей строк зумовлюється не лише характером обов’язків, а й їхньою орієнтацією наперед визначені завдання, рубежі, обсяги.

    Ні для кого не є секретом, що після певного періоду роботи в конкретній організації відбувається зниження трудової активності працівника. А необхідність переукладання чинного або нового контракту постійно мобілізує роботодавця і працівника на суттєве підвищення взаємної відповідальності. Але… Чи не буде використовуватись така форма, як каральний документ? Для «розправ» чи звільнень? Привести цю форму у відповідність до законодавства України, зокрема до ст. 9 КЗпП України. Ця вимога не вперше повторюється профспілками…

    ЗБЕРЕЖЕННЯ КОМП’ЮТЕРНОГО ФОРМУВАННЯ ПОЇЗНИХ БРИГАД. Комп’ютерний відбір провідників запроваджено для зменшення кількості правопорушень та трудової дисципліни у пасажирському господарстві, для боротьби з корупцією. Як доводить практика, сьогодні доводиться боротися з корупцією ще й при комп’ютерному відборі. Не вдається без втручання з боку людського фактора. Це розуміє і керівництво Укрзалізниці. Саме тому, за словами Сергія Болоболіна, дана форма відбору працівників буде удосконалюватися у напрямку об’єктивності та ефективності.

    ОСТАННЄ СЛОВО ЗА НАУКОЮ. Саме таку відповідь дали і профспілки: Укрзалізниця на питання щодо роботи локомотивних бригад на подовжених плечах має отримати відповідь у науково-медичних установах. Ситуація складається таким чином, що, як показали вибіркові перевірки, робітники пере-працьовують у понаднормовий час. Проте дуже рідко хто відмовляється від додаткового заробітку. Чи добре це? Зважаючи на відсутність гарячого харчування, холодильників, кондиціонерів, біотуалетів, відповідь не є позитивною.

    Наукові дослідження з метою визначення максимально допустимої безперервної роботи локомотивних бригад тривають. Що ж, слово - за науковцями.

    У ПРОЕКТІ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про залізничний транспорт» передбачено не допускати застосування нетипових форм зайнятості на роботах, пов’язаних з перевезеннями і забезпеченням безпеки руху.

    Одним словосполученням перекласти відносно нові англомовні «аутсорсинг, аутстафінг та лізинг» можна як «оренда працівників», тобто залучення сторонніх працівників на термінову або сезонну роботу, на виконання окремого проекту тощо. Одразу згадались студентські часи, як ми «аутсорсінджили» на збиранні картоплі чи яблук. А ще кажуть, «нові кадрові технології»… Та якщо серйозно, то у майбутньому, на мою думку, така послуга стане популярною і вигідною для компаній, що надають швидко кваліфікований персонал на певний час. Самі ж витрати на аутсорсинг можна вважати доцільними, якщо вони будуть меншими від витрат на виконання аналогічних робіт новим співробітником, прийнятим у штат залізниці на постійній основі. Головне, як кажуть, не перегнути палку. Тож, як наголосив генеральний директор Укрзалізниці, і у цьому питанні буде проведено глибокий аналіз роботи на залізницях з аутсорсинговими компаніями. З акцентом на питаннях соціального захисту працівників.

    ПІД ЧАС ОБГОВОРЕННЯ ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ОПЛАТИ ПРОЇЗДУ, затвердженого Укрзалізницею, щодо забезпечення проїзними документами працівників з роз’їзним характером роботи, в залі засідань стояв гул. Очевидно, на місцях даний порядок не діє у повному обсязі. Люди змушені купувати квитки за свої кошти, говорять профспілкові лідери, - або користуватися квитком форми 4 для власних потреб, ПДВ за яку ніхто не поверне.

    Сергій Болоболін звернувся до присутніх з проханням деталізувати дані випадки. Чому Укрзалізниця не знає про них - питання риторичне. Постанова Ради профспілки пропонує «про всі випадки придбання квитків за власні кошти для проїзду за службовими потребами інформувати начальників залізниць і Укрзалізниці для вжиття відповідних заходів». Все! Механізм самозбереження спрацював.

    Якими будуть ті вжиті відповідні заходи - покаже час.

    На період реформування пільги та соціальні гарантії працівникам і пенсіонерам, які зазначені у трудовому договорі, збережено. Для цього працює профспілка, адміністрація і, сподіваємось, колектив.

    Валентина КОЛЯДА

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    Нещодавня нарада, яку було організовано галузевою локомотивною службою у конференц-залі депо ст. Козятин, довела: на превеликий жаль, багато хто з інженерно-технічних працівників стають «придатками» до комп’ютерних програм! Відсутній прискіпливий аналіз роботи кожного машиніста. Людина - не гвинтик у машині. І не машина. В неї має бути право вибору. Це стосується годин перепрацювання, днів тимчасової непрацездатності, які мають тенденцію до зростання. Нарядчик, завідувач локомотивними бригадами у кращому випадку констатують про ті дані, що видає комп’ютер, навіть не намагаючись скласти власну інтерпретацію, запропонувати свої заходи з виходу із тієї чи тієї складної ситуації. Є зауваження і щодо організаційної роботи локомотивних диспетчерів. Завдання, яке поставив перед аудиторією заступник начальника галузевої локомотивної служби Микола АНДРІЯШ, потрібно встановити суворий контроль за якістю планування заходів при використанні праці локомотивних бригад. Це дозволить досягти позитивних результатів у роботі.

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05