РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (15 березня 2013) 

  • «ГАЙАВАТА» - ВОЖДЬ ПАРОВОЗІВ

    Поїзд «HIAWATHA» об’єднав у собі технічну міць і стиль епосу. Залізничний транспорт світу знає чимало прикладів, коли нові машини, прилади, зразки геніального людського розуму одержували імена гідних людей, увічнюючи пам’ять про них.


    Воістину знаменною подією стало створення в 1935 р. поїзда «HIAWATHA» американським дизайнером Отто Кулером (1894 - 1977 рр.), оскільки його проект був присвячений національному героєві індійських племен - Гайаваті.

    Літературний образ Гайавати був відображений у «Пісні про Гайавату» Генрі Уодсуортом Лонгфелло (1807–1882). Отто Кулер познайомився із великим добутком прославленого вже при житті співвітчизника. Створюючи нову машину, він був натхнений патріотичним пафосом Лонгфелло - от чому обтікаючі форми паровоза F6, зокрема, зовнішній вигляд його ошатного котла, візуально асоціюється з національним головним убором вождя індійського племені: «...з головою в орлиних пір’ях». Сріблястий колір сталі в обшивці локомотива, як і рифлені бічні пластини, доповнені традиційним залізничним символом «крил» на лобовій частині паровоза, візуально відтворюють образ орла - символу швидкості й потужності.

    Дизайн кінцевого оглядового вагона також став сенсацією. Кулер розробив хвостову частину вагона обтікаючої форми, що виявилося інноваційною ідеєю у світовому дизайні. Завдяки оригінальному дизайну кінцевого вагонного салона з більшим скосом торцевої частини, вагон одержав назву «хвіст бобра».

    У зовнішній дизайн нової машини Отто Кулер не міг не привнести щось специфічне, суто американське. Досвідчений дизайнер сміло використає колірну палітру. Він досліджує улюблені колірні символи індійських племен і додає отримані знання в розробку зовнішнього вигляду паровоза: до срібного колірного образа (символ гордого орла) дизайнер додає позитивний жовтогарячий колір як символ сонця (у фарбуванні частини капота паровоза й вагонів), а також і червоний - символ перемоги. Кулер експресивно піднімає образ «металевого Гайавати», стикуючи в дизайнерському проекті велич і красу. Перед Отто Кулером постала складна проблема: об’єднати механіку з поезією, і Кулер майстерно вплітає в графічну «тканину» свого проекту високоурочистий стиль епосу. Розглядаючи технічне диво, ми усвідомлюємо: в унікальному поїзді «Hiawatha» органічно збіглися всі механічні ритми, що прискорюються, тут помітно поєднання з ритмікою природи.

    Поїзд «Hiawatha», що проходить 660 км від Чикаго до Мілуокі за 6 годин і досягає швидкості 190 км/год, «успадкував» не тільки «чудову силу Гайавати», але й красу індійського вождя.

    Інноваційна розробка дизайну паровоза настільки нетипового для залізничної машини викликала питання про невідповідність задуму й реалій: метафоричні порівняння, прийняті у фольклорі, романтичні по своїй основі, чи доречні в даному проекті? Багатогранна творча робота Отто Кулера, що зажадала від нього напруги всіх людських сил, дала результат: на залізничних вокзалах країни, виражаючи новий, але суворий романтизм, вставав у платформ поїзд «HIAWATHA», що викликав позитивні емоції. Цікавий факт: подібну назву тепер носять тепловози.

    За іноземною пресою

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05