РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 8 (22 лютого 2013) 

  • Побачив. Записав. Що далі?

    Регламент переговорів машиністів - тема, яка в роботі залізничного транспорту постійно актуальна. Про це спілкуються залізничники навіть на форумах в інтернет-сайтах. Особисто довідалася, листаючи всесвітню мережу інтернет. І українські, і російські колеги висловлюють щодо самого регламенту різні думки, а саме: чи потрібен він у такій формі, як нині, чи має бути іншим, можливо, спрощеним?

    Але відповіддю на всі ці роздуми на форумах стають конкретні прикрі випадки, коли через недотримання регламенту переговорів між членами локомотивних бригад, між машиністом і черговим по станції, коли один не виклав повної інформації, а інший не до кінця її зрозумів чи з якихось причин не дослухав, трапляються збої в роботі транспорту. І хоч таких випадків, на щастя, не багато, але кожен з них примушує ще і ще раз посилювати контроль, проводити додаткові навчання.

    Проте звертаємось з роздумами до практиків. Машиніст локомотивного депо Коростень Володимир Бурковський, який вже не перший десяток літ водить і пасажирські, і вантажні поїзди, каже, що спрощувати щось у регламенті немає сенсу, бо ж недаремно кажуть, що дрібниць на залізниці немає. І як би це жорстко не звучало, але всі правила написані кров’ю. Запитую, чи легко йому вдається встановити взаєморозуміння з черговими по станції?

    Досвідчений машиніст каже, що обов’язково перепитує, коли стосовно якоїсь команди чи фрази закрадається тінь сумніву. І якщо черговий забуде вказати своє прізвище, то й про це перепитає. Іноді про такі «прохання» доводиться писати в «Книгу зауважень машиністів». Саме вона є своєрідним важелем для впливу на причетні до гарантування безпеки руху поїздів служби.

    - Як працюють у напрямку запобігання недотриманню інструкцій локомотивними бригадами в локомотивному депо Коростень? - запитую у машиніста-інструктора Юрія КАЛІНКА.

    - Теми регламенту переговорів, вивчення ТРА станцій - є наріжними під час технічних навчань з локомотивними бригадами. Ми доводимо машиністам і помічникам постійно і на конкретних прикладах, що дотримання інструкцій - понад усе. А будь-яке їх спрощення призводить до негативних наслідків.

    - А яким чином відбувається контроль?

    - Під час раптових перевірок, перебуваючи у кабіні машиніста, ми звертаємо увагу і на те, як дотримується регламент переговорів. Спілкування з черговими по станціях, приміром, перевіряємо завдяки архіватору переговорів.

    - Якими ж бувають порушення?

    - Трапляються вони нечасто… Буває, що машиністи при повторі спрощують почуте від чергового, не називають своїх прізвищ…

    - Невже ні в кого з машиністів не виникає бажання запитати в колег зі станції, приміром, як і де вони провели свята чи ще щось про їхнє дозвілля?

    - Про бажання не скажу, але такі розмови можуть дорого коштувати. І машиністи про це знають. Адже за них можна позбутися і преміальної оплати. Це в кращому випадку.

    - А як щодо якості самого зв’язку. Коли під час розмов по рації в ефірі щось гуде і тріщить, чи не нервує це машиністів?

    - Щодо нервів, то зі слабкими нервами машиністом не працюватимеш. Хоча, ясна річ, було б дуже добре, аби якість зв’язку була, приміром, як у мобільному телефоні. І все ж головне - уважність, оперативне і правильне сприйняття інформації і чітке її виконання.

    За словами Юрія Григоровича, з досвідченими локомотивними бригадами питань у плані регламенту практично не виникає, хоча контролюють усіх. Молодих же навчають дуже ретельно. Не вся юнь відразу розуміє, приміром, що кабіна машиніста від кабіни автомобіля суттєво відрізняється, і замість музики з автомагнітоли тут звучать по радіозв’язку лише чітко регламентовані діалоги. Однак той, хто хоче працювати, докладає усіх зусиль, аби опанувати всі тонкощі цієї «музики».

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    На російських залізницях нещодавно впроваджено цікаву методику. Локомотивники-експлуатаційники заповнюють «Книгу зауважень машиніста» після проведення рейсів безпосередньо у депо. Згідно із регламентом у суворо визначені строки вони заносяться до загальної дорожньої електронної бази «Книги зауважень». Реєстрація зауважень ведеться як у «Книзі машиніста», так і у журналі «Людина на колії». Саме тому ревізори з безпеки руху та причетні до локомотивної служби фахівці контролюють надходження відповідей на зауваження. Надходження також регламентовано згідно із термінами. Активних машиністів, які виявляють причини, що можуть призвести до надзвичайних подій та заносять їх до електронної бази, керівництво, зокрема Горьківської залізниці преміює. За фіктивні ж відповіді на зауваження машиністів, що породжують нікому не потрібний формалізм, винуватців, як кажуть, по голові не гладять. Від аксіоми нікуди не дітися. Задачі з підвищення ефективності профілактики (читай, запобігання) порушень безпеки руху потребують постійної та системної уваги.

    Оксана КЛИМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05