Чи прийдеться «віддуватися» народним обранцям?
Чимала кількість пасажирів віддає перевагу залізничному транспорту - як найдешевшому, а для пасажирів пільгових категорій - взагалі безкоштовному. Всі вони ретельно враховуються у залізничних касах, а списки передаються місцевим органам влади, на території яких було отримано проїзні документи. Згідно зі ст. 9 Закону України «Про залізничний транспорт» саме вони мають розраховуватися за пільговиків.
Останнім часом місцеві адміністрації та народні обранці жвавіше йдуть назустріч залізничникам, адже в цьому напрямку проводиться велика робота. Існує кілька напрямків такої діяльності: укладення угод, судові позови. Розроблені і нові засоби розв’язання питання щодо компенсації коштів за перевезення пасажирів-пільговиків у приміському русі. Це, зокрема, звільнення залізниці від сплати земельного податку.
Працюють над впровадженням цього засобу компенсації і в Коростенській дирекції залізничних перевезень. Вже з початку нинішнього року відправлено листи на адреси міських, районних, сільських, селищних рад, в яких обгрунтовано викладено ситуацію, пов’язану з рівнем повернення компенсацій за пільговий проїзд по даному регіону. Із виставлених торік рахунків на 5 млн. 773 тис. грн. повернуто 3 млн. 88 тисяч. Сподіваючись на розуміння з боку місцевої влади, залізничники просять надати пільги на сплату земельного податку. Згідно з чинним законодавством, такі рішення мають право ухвалювати міські, сільські та селищні ради. За словами начальника сектору майнових та земельних ресурсів Коростенської дирекції Олександра СТАСЮКА, окрім листів, керівництвом і фахівцями дирекції проведено ряд зустрічей з представниками місцевого самоврядування Житомирської та Хмельницької областей. Проте досягти порозуміння з місцевою владою непросто. Є такі її представники, які не бажають вникати детально у суть проблеми.
У той час, коли одні думають над тим, як вирішити спільну проблему, інші пишуть у листах-відповідях навіть таке: «…чому ми маємо «віддуватися» за борги із держбюджету і за всіх пільговиків району?» Відповідь проста: залізниці потрібно підставити плече, щоб люди, які обрали слуг народу з метою відстоювати їхні інтереси, а серед них і пенсіонери, й інваліди та інші незахищені категорії, могли користуватися зручним для них приміським транспортом, попит на який лишається високим.
Оксана КЛИМЧУК
|