РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 7 (15 лютого 2013) 

  • У педагогів є надія

    «Шановна редакціє газети «Рабочее слово»! На дворі 2013-й. Я закінчую 11-й клас. Хочу обрати залізничний фах, а саме - стати помічником машиніста тепловоза. Будь ласка, підкажіть, де я можу здійснити свою мрію».

    М. ВУСИК, Новгород-Сіверський

    Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту нещодавно відзначив 90-річчя. Це один із найстаріших навчальних закладів. Початком його історії було 26 грудня 1922 р., коли перші 52 вихованці переступили поріг трирічної слюсарно-ковальської школи «Юний пролетарій».


    Директор ліцею В’ячеслав Зеленський знайомить студентів з історією закладу.

    ТРОХИ ІСТОРІЇ

    У квітні 1932 р. заклад було перетворено в школу фабрично-заводського учнівства (ФЗУ) на базі Чернігівського паровозного депо. Розпочато підготовку слюсарів з ремонту паровозів та вагонів, а також ковалів і помічників машиніста паровоза.

    У суворі роки війни ЗУ-1 (залізничне училище, таку назву вже мала школа) було евакуйоване спочатку до Ворошиловоградської області, а після цього - до м. Омськ. Учні продовжували навчання і виконували військові замовлення на Омському авіаційному заводі. У 1943 р., після визволення Чернігова від німецько-фашистських загарбників, залізничне училище одним із перших навчальних закладів в обласному центрі продовжило своє функціонування. Учні разом із мешканцями міста брали участь у його відновленні.

    У 1973 р. було збудовано триповерхову будівлю з 16-ма навчальними кабінетами, актовою та спортивною залами, у 1974 p. - двоповерхову будівлю навчальних майстерень.

    З того часу училище давало бажаючим не лише професію, а ще й повну середню освіту. Після будівництва в 1991 р. дев’ятиповерхового гуртожитку на 600 місць навчальний заклад майже набув сучасного вигляду.


    Викладач спецтехнологій організації руху поїздів Вікторія ЗАЛІСЬКА проводить заняття.

    ВІД ПТУ ДО ЛІЦЕЮ

    У 2002 р. у зв’язку з реорганізацією системи професійної освіти та з нагоди 80-річчя наказом Міністерства освіти і науки України ПТУ-5 реорганізовано в Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту.

    Зараз це сучасний навчальний заклад, що готує кваліфікованих працівників залізничних та будівельних професій. У ліцеї працює колектив з великим педагогічним та виробничим досвідом під керівництвом колишнього випускника цього навчального закладу, почесного залізничника, заслуженого працівника освіти В’ячеслава ЗЕЛЕНСЬКОГО.

    Якість підготовки гарантують сучасна навчально-матеріальна база, висококваліфікований інженерно-педагогічний колектив та багаті традиції учнівського само-врядування.

    Проте в бесіді з директором навчального закладу з’ясувалося, що зараз ліцей переживає непрості часи.


    Майстер виробничого навчання монтерів контактної та ручної електрозварки Андрій ІЛЬЇНСЬКИЙ (у центрі)
    перевіряє якість виконання завдання.

    - Останнім часом значно скоротився попит саме на залізничні спеціальності, - розповідає В’ячеслав Григорович, - ми навіть змушені були відмовитись від підготовки учнів за фахом прийомоздавальник вантажу та багажу. На сьогодні найбільш затребувані будівельники. Тому ми готуємо штукатурів, малярів, лицювальників-плиточників, електрозварників тощо. Але все ж таки залишаємося ліцеєм залізничного транспорту. Готуємо помічників машиніста тепловоза та електровоза, оглядачів-ремонтників вагона, монтерів колії та слюсарів з ремонту рухомого складу.

    Для забезпечення навчально-виховного процесу додатково використовуються табір праці та відпочинку, стадіон «Локомотив», об’єкти залізничної станції Чернігів, локомотивного депо, дистанції колії та інші об’єкти Південно-Західної магістралі.

    МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ

    Саме через підвищений попит на фахівців будівельних спеціальностей ліцей активно співпрацює з представництвами іноземних фірм, які здійснюють спонсорську допомогу.

    Продовжується співпраця з німецькими колегами у сфері підготовки фахівців із професії «Монтажник санітарно-технічних систем та устаткування» та «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж».

    ПИШАЄМОСЯ ВИПУСКНИКАМИ

    Навчальний заклад по праву пишається своїми випускниками, багато з яких працюють на керівних посадах у залізничній галузі, системі науки та освіти, органах державної влади. Серед них - Володимир НИКИПОРЕЦЬ - начальник Центру професійного розвитку персоналу Південно-Західної залізниці, Віктор КОЗЛОВ - директор підприємства «Газспецсервіс», Григорій ВАСЯНОВИЧ - професор, кандидат педагогічних наук та багато інших.

    - Є надія, що після реформування галузі залізниця матиме потребу в молодих спеціалістах. І ми знову першочерговим завданням матимемо підготовку працівників для сталевих колій, - підсумовує нашу бесіду В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ.

    Сергій ГУК, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05