РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 5 (1 лютого 2013) 

  • ДІАЛЕКТИКА РЕФОРМУВАННЯ галузі диктує власні правила

    Проблема надурочної роботи локомотивних бригад існує у сфері залізничного транспорту не один рік. Обговорюючи причини виникнення «вузьких» місць, фахівцям варто пропонувати шляхи здолання перешкод у роботі транспортного конвеєра. Надзвичайно актуальними стали питання, що обговорювались під час наради, яку днями проведено в актовій залі локомотивного депо ст. Дарниця.

    Обговоренню сьогоднішньої ситуації у сфері наведення порядку, щоб не бити «антирекорди» у господарстві з точки зору наднормової роботи, було відведено майже півтори години. Серед присутніх - перший заступник начальника галузевої локомотивної служби Микола АНДРІЯШ, заступник начальника галузевої служби перевезень з використання локомотивного парку Микола ТКАЧУК. Серед запрошених - керівники відділів перевезень залізничних дирекцій, спеціалісти з організації руху поїздів, машиністи-інструктори з локомотивних депо, машиністи. На жаль, обговорення даного питання не зацікавило лише представників Козятинської дирекції, про що неодноразово наголошувалося під час означеної наради. Невже тут із дотриманням норм праці та відпочинку все, як казав один кіногерой, у повному ажурі?!

    У будь-якому випадку непроста експлуатаційна робота викликає гостру критику з боку керівництва залізниці та всієї галузі. Парадокс у тому, що заходи, які впроваджують господарські керівники та профкоми, не є достатніми. Тож ігнорування запрошень на подібні наради керівників підрозділів та профспілкових діячів для обговорення актуальних питань всієї залізниці є, як кажуть, не у форматі, зважаючи на процес реформування галузі. Роль локомотивних бригад у перевізному процесі неможливо переоцінити. Тож виробничо-соціальні проблеми, які виносились на обговорення, стосувалися не лише окремого депо, але і кожного машиніста.

    Чітке виконання графіка руху поїздів. Який залізничник буде проти цього? Проте стан колійного господарства та іншої залізничної інфраструктури вимагає чималого втручання з боку спеціалістів із ремонту стрілочних переводів, контактної мережі тощо. Тому і «набігають» щорічно тисячі годин, коли проводились залізничні «вікна». Певний часовий ресурс відбирають зупинки составів перед вхідними світлофорами станцій. Розум представників локомотивних депо бентежать вічні питання. І в першу чергу - проблема «реверсування» маршрутних «ниток». Іншими словами, приміром, машиністів Дарницького депо хвилює стан справ із закріпленням за ними «ниток» виробничого графіка. Впровадження поїздів із подовженими «плечима» Козятин - Конотоп і у зворотному напрямку з одного боку прискорило просування вантажопотоків транзитними коридорами. Тут «на коні» козятинські машиністи та їхні помічники. А що ж з іншого боку? Локомотивні бригади із Дарниці мають призвичаюватися до курсування за маршрутом Дарниця - Фастів - Миронівка. Потрібно, так потрібно. Але як наголошували машиністи, ситуація, коли, очікуючи поїзда у зворотному напрямку, локомотивні бригади змушені «переводити подих» із чотирьох ранку до 18.00, не є нормальною. Де вихід? Тягти з Миронівки состав до Козятина. Але ж звідти дарничанам потрібно буде повертатися «пасажиром» у рідне депо. Інакше буде порушено нормативи обороту локомотивної бригади.

    Всім зрозуміло, що потрібно приводити обсяги роботи у відповідність із психофізіологічними можливостями людського організму. І тут мова не лише про дотримання поїзного графіка. Як «розрулити» ситуацію, коли транзитні поїзди, що йдуть Південнно-Західною магістраллю, обслуговують бригади із Львівської залізниці? Отже, є про що замислитись організаторам руху поїздів. Автоматизовані робочі місця, зокрема у сфері перевізного процесу, мають працювати на узгодження графіку роботи кожного робітника.

    Обговорювався і такий випадок. Для виконання господарської роботи (приміром, транспортування залізничного крана, обслуговування вагона-колієвимірювача тощо) фахівцям з організації руху необхідно повністю узгоджувати процес роботи локомотивної бригади. Як зазначали у своїх коротких виступах машиністи Дарницького локомотивного депо, є «проколи» у господарів під’їзних колій, що примикають до станцій Південно-Західної залізниці. Запрошуючи на під’їзні колії ст. ім. Кривоноса локомотив для транспортування продукції із місцевого будівельного комбінату, замовники «забули» розчистити колії та колійні переводи від снігу та льоду. Можливо, у такому разі варто попередньо ходити «у розвідку» працівникам станції?! Адже саме вони є відповідальними за прийом і відправлення вантажу. У випадку, про який йшла мова, машиніст був змушений «прорубатися» до замовника самотужки. Як правило, якість роботи машиніста оцінюється ступенем технічної грамотності, за відсутності відмов і браків у роботі. І аж ніяк не кількістю відкинутого снігу та розчищеного льоду з колійної решітки або стрілочних переводів. Потрібно активізувати спільні зусилля всіх причетних, хто контролює виконання безпечних прийомів роботи, з метою забезпечення технологічних процесів.

    Про іменні графіки, коли кожна локомотивна бригада, що задіяна у вантажному русі на даний час, мова не йде. Причина зрозуміла - через падіння обсягів роботи виклик машиніста і помічника ведеться в оперативному режимі. М. Ткачук наголошував на тому, що на даний час не варто ділити рейси на «підходящі» та «не дуже підходящі». Роботи обмаль, тому потрібно братися за всі «нитки» у нинішньому графіку.

    Обговоривши нагальні проблеми, учасники наради прийшли до висновку, який озвучив перший заступник начальника галузевої локомотивної служби Микола Андріяш: «Варто співпрацювати усім - від стрілочника та складача поїздів до локомотивного і поїзного диспетчерів у дирекціях залізничних перевезень, які відповідають за чіткий рух составів. З порядку денного не мають зникати питання виробничого травматизму. Вони криються не лише у старінні та «примхах» спрацьованої техніки, але залежать від порушень працівниками трудової дисципліни, від формалізма під час інструктажів та при організації навчання, безвідповідальності командирів підрозділів різного рівня. Виконання місії організаторів руху поїздів, як у локомотивному господарстві, так і у господарстві перевезень, залежить від спільних зусиль. Діалектика реформування галузі диктує власні правила».

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05