РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (25 січня 2013) 

  • Випробування НА МІЦНІСТЬ

    У приміщенні дорожньої Мостовипробувальної станції велелюдно буває рідко. Мостовики, як художники, працюють переважно на пленері. Та нам пощастило. З десяти штатних працівників сьогодні половина - на місці. Обробити, задокументувати інформацію, отриману на лінії, скласти звіти щодо кожної обстеженої та випробуваної споруди, визначитися з рекомендаціями та приписами - обов'язкова складова їхньої діяльності. Не відволікаючись від цих важливих справ, ведуть з нами бесіду начальник підрозділу Олексій МАЦЕНКО та його колеги Володимир ГАЛУШКО, Віктор ЧЕРНІКОВ, Володимир БОЙКО та Юлія КОВАЛЬЧУК. На столах перед ними - стоси ділових паперів.


    Юлія КОВАЛЬЧУК, Віктор ЧЕРНІКОВ, Володимир БОЙКО, Володимир ГАЛУШКО
    і Олексій МАЦЕНКО за обговоренням виробничих питань.

    У ЧОМУ СИЛА МАГІСТРАЛІ?

    У ЛЮДЯХ!

    Стіл Володимира Галушка, як скатертиною, вкритий кресленням якогось моста.

    - Це проект моста, який будується через річку Шостка на перегоні Конотоп - Хутір Михайлівський, - пояснює він. - Наразі цей об’єкт - під нашою пильною увагою. Раніше тут існував міст, який прийшов у негожий стан, тож було прийнято рішення про його капітальний ремонт, фактично про спорудження нового. В перші дні наступного року будівництво планується завершити. Тож на новорічні свята мостовиків очікують гарячі днини...

    Володимир Галушко - один із досвідчених фахівців Мостовипробувальної станції. Про нього варто розповісти окремо. Після закінчення Дніпропетровського інституту інженерів транспорту за фахом «Мости і тунелі» поринув у наукову діяльність. Поступив до аспірантури й захистив кандидатську дисертацію на тему «Горизонтальні коливання залізничних балочних віадуків». Проте обставини склалися так, що молодому науковцю замість теоретичних пошуків довелося поринути в суто виробничі проблеми. У 1976 р. він приходить на Південно-Західну, влаштовується інженером на Мостовипробувальну станцію і невдовзі очолює її колектив. Три десятки років керував цим підрозділом Володимир Григорович, скільки кілометрів подолав пішки - не полічити. Його колеги Віктор Черніков і Володимир Бойко під стать йому - грамотні знаючі фахівці. Їх знання та досвід - наріжний камінь діяльності колективу.

    - А як із молодою паростю, чи готова вона «перелоги орати»?

    - Та, як сказати. Буває, прийде до нас новоспечений фахівець, попрацює півроку, а на більше його не вистачає, - відповідає Олексій Маценко. - Мостовипробувальна станція не лише мости, а й людей випробовує на міцність: якщо не твоя це справа, то й не берись. Та не всі молоді залізничники такі. Серед них багато грамотних, а головне ініціативних фахівців. Взяти Анатолія Стадника. Це енергійна, ініціативна людина. Він прийшов до нас два роки тому з дистанції колії, де працював монтером. За цей час встигнув отримати вищу освіту і посісти посаду заступника начальника підрозділу. Володимир Кочмарук теж прийшов з лінії, де працював майстром, й чудово вписався в колектив. Робота в нашому підрозділі вимагає доброї фізичної форми, здоров’я. У молоді цих якостей сповна, а коли не вистачає досвіду, на допомогу приходять ветерани. Досвідченому мостовику достатньо одного погляду, щоби виявити якісь вади в інженерній споруді. Досить частий гість - нинішній начальник відділу інженерних споруд галузевої служби колії Марат Бахметов. Він тут своя людина, саме тут набував практичного і теоретичного багажу...

    Які ж завдання покладаються на Мостовипробувальну станцію, як організовано її роботу - з’ясовуємо у подальшій бесіді з Олексієм Маценком і його колегами.

    ЗНАННЯ І ДОСВІД

    На Південно-Західній залізниці експлуатується понад три тисячі штучних споруд розгорнутою довжиною майже 108 км. Це мости, шляхопроводи, тунелі, пішохідні мости, водопропускні труби. З 135 металевих мостів, загальною протяжністю майже 15,5 км, 11 мають статус позакласних, тобто їх довжина понад 300 м. та загальна протяжність перевищує 8,3 км. Зрозуміло, що безпечна експлуатація такого великого і складного господарства вимагає чіткої системи профілактичних і ремонтних заходів, а також ретельного контролю над технічним станом штучних споруд. Утримання і ремонт споруд здійснюється дистанціями колії і відповідними підрозділами залізниці, а контроль за їх технічним станом покладено на Мостовипробувальну станцію.

    У своїй діяльності вона керується низкою нормативних документів, серед яких «Правила технічної експлуатації залізниць України», «Інструкція з утримання штучних споруд» та інші. Ними розписано порядок, систематичність, обсяги обстежень та контролю за станом утримання штучних споруд.

    - Одним із важливих керівних документів є «Графік перевірки найбільш великих, відповідальних, дефектних штучних споруд», складений керівництвом служби і підписаний начальником залізниці, - веде далі Олексій Едуардович. - У цьому переліку понад чотири десятки споруд, серед яких - мости через Дніпро, Десну, Дністер, Случ, Тетерів, перехідні мости, водопропускні труби - ті об’єкти, що потребують підвищеної уваги з боку фахівців. Контроль та перевірка особливо відповідальних об’єктів покладається на першого заступника начальника залізниці, контроль над перевіркою інших важливих об’єктів проводять начальник галузевої служби колії, його перший заступник та головний інженер.

    Іншим важливим завданням для фахівців Мостовипробувальної станції є проведення суцільного огляду, який передбачає перевірку стану всіх без винятку штучних споруд, які експлуатуються в тій або іншій дистанції. За рік спеціалісти станції проводять обстеження трьох дистанцій, це в середньому 700 - 800 інженерних споруд. На нашій залізниці, як відомо, сімнадцять дистанцій колії. Тож на суцільний огляд усіх споруд йде шість років. А ось обстеження великих та середніх споруд має здійснюватися не менш ніж один раз за п’ять років. Тож, щоби «нівелювати» різницю в п’ять і шість років між суцільними оглядами і оглядами великих споруд, доводиться проводити додаткові дослідження.

    НОВИЙ СТАТУС, СТАРІ ТУРБОТИ

    Постійною турботою для працівників Мостовипробувальної станції є дефектні споруди, тобто такі, які мають якісь деформації, нестабільності, інші вади, що викликають обмеження в експлуатації, або часто супроводжуються обмеженням швидкості рухомого складу. Графік на огляд дефектних споруд складається Мостовипробувальною станцією самостійно, виходячи з часу останнього огляду і стану безпеки руху. Огляд завершується складанням акту, в якому робиться висновок щодо їхнього технічного стану і даються рекомендації щодо усунення недоліків. Спочатку року таких споруд налічувалося 168, тепер - 166.

    За результатами минулорічного огляду позакласних мостів потребують капітального ремонту старий міст через Дніпро на перегоні Київ-Московський - Дарниця і через Десну на перегоні Ніжин - Чернігів. Чекає на планову реконструкцію міст через Десну на перегоні Терещенська - Новгород-Сіверський, який має статус тимчасового.

    Відомо, що Мостовипробувальна станція ввійшла до складу новоствореної Лабораторії діагностики залізничної колії Південно-Західної. Цікавимося, чи вплинув новий статус на діяльність підрозділу.

    - Суттєвих зрушень поки не відбулося, - кажуть наші співрозмовники. - Хоч, як бачите, було б не зайве капітально відремонтувати наше приміщення, а також поновити геодезичне та вимірювальне обладнання, комп’ютерну техніку. На що ми дуже сподіваємося.

    Територія Київської дистанції колії, де розташована станція, останнім часом помітно причепурилася. Милують око і впорядковане подвір’я, і оновлені ремонтом будови. Лише приміщення Мостовипробувальної станції продовжує чекати дотику малярського пензля. Хай потьмарилися на фасаді літери її назви, та не марніють справи, не меншає роль підрозділу у діяльності нашої залізниці.

    Анатолій РОМАНОВ, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05