РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (25 січня 2013) 

  • Багатотонна запорука безпеки руху

    Шостка, таку назву має місто на Сумщині. Нагадаю, це ще й річка, невелика притока Десни. Залізниця перетинає її між станціями Макове та Янпіль. Перетинає по мосту, зрозуміло, який збудували давно, ще за царя. Під час війни міст було пошкоджено. Його відремонтували, та пошкодження, завдане партизанами-підривниками, все ж далося взнаки - металева прогонова споруда під парною колією стала небезпечно рухатися у бік Конотопа. Тому в минулому році було ухвалене рішення зводити новий.


    Монтери колії КМС-119.


    Новий міст.

    ПЕРША ЧАСТИНА СИМФОНІЇ ПРАЦІ

    То в казках мости будуються швидко: сказав чарівне слово Іван-царевич - і з’являється над водою переправа на протилежний берег. Реально ж ця справа є затратною, довготривалою і не позбавленою проблем об’єктивного характеру. Наприклад, грунт. Добре, коли він кам’янистий. На Шостці - болотистий та з пливунами.

    Що таке пливуни? Як пояснює енциклопедія, це насичені водою відкладення, що здатні за певних гідродинамічних умов рухатися. Один зі способів подолати їх - «проходка палями або іншими фундаментами глибокого закладення». Це й робилося від самого початку на Шостці.

    Уже тоді песимісти, з огляду на геологічний стан грунтів і фінансово-економічну кризу, передрікали затягування робіт. Оптимісти, зрозуміло, сподівалися на кращий варіант. А мостобудівельники тим часом бурили свердловини та куб за кубом вгачували бетонну суміш в береги річки.

    Фінальна стадія, останні акорди будівництва пролунали 16 - 17 січня п.р. Точніше, все розпочалося з увертюри увечері п’ятнадцятого, коли енергетики Конотопської дистанції електропостачання демонтували понад кілометр контактного дроту над парною колією. За ними відразу взялися до роботи колійники із Хутір-Михайлівської дистанції - демонтували мостові бетонні плити. Уночі, зауважте, коли не те що треті, а й перші півні у близькому селі Маковому не співали. Поки вони готувалися зустріти січневий ранок, стару прогонову споруду над парною колією було демонтовано, а нова лягла, як говорять фахівці, «на нову вісь по непарній колії».


    Працюють колійники.

    Тут треба пояснити, що міст будувати передбачалося тільки під парною колією. Про це й інформувало наше видання. Та потім планове завдання ускладнилося - залізничні експерти вирішили міняти прогонову споруду і під непарною.

    Що таке «нова вісь»? На мить здалося, цей термін колійники вигадали, аби збивати з пантелику довірливих громадян. Бачив рейки, шпали, щебеневий баласт, а вісі, скільки не придивлявся, не помітив. Та нехай, аби до ладу. Словом, важка металева конструкція лягла на своє місце. Згідно із чіткими геометричними розрахунками.

    Це був ранок напруженого робочого дня. І знову на думку спадає музика. Класична симфонія розпочинається зі швидкої частини. Так і шістнадцятого. Енергетики дають струм на контактну мережу над непарною колією, монтери Хутір-Михайлівської дистанції укладають мостові бетонні плити, КМС-119 (Конотоп) і КМС-285 (Бахмач) знімають решітку і тимчасовий стрілочний перевід, увечері подається прогонова споруда на парну колію, закріплюється, укладаються мостові бетонні плити.

    ЗАЛІЗНИЧНА ЛІРИКА

    Другу частину симфонії заведено називати ліричною. Сімнадцяте січня до певної міри видалося, як спокійний день. Обидві нові прогонові споруди лежать, мостобудівельники намірилися від’їжджати, працюють енергетики та колійники. Людно скрізь. І настрій у трудівників відповідний. Настрій від вдало виконаної роботи. Отака вона - залізнична лірика. Наче й не було двох безсонних ночей. Валерій Гриценко, головний інженер Конотопської дирекції залізничних перевезень, розповідає, як знімали колійну решітку, прихоплену морозцем. Важко піддавалася. «Колійники - молодці!», - підсумовує він.


    Енергетики збираються монтувати контактний дріт.

    А «молодці» й сьогодні часу не гають. Бачу, як виконують розрядження шпал, як услід за групою монтерів із домкратами йде тепловоз із вагонами, де вщерть щебня, а трохи далі чекає на свою чергу «вепеерка». Щойно прокладену колію виправляти потрібно, як слід. Працюють швидко, та секунду для світлини викроїли.

    Також задоволений роботою підлеглих Олександр СІЧКАР, начальник Конотопської дистанції електропостачання. «Важко було, - говорить, - уночі пустився дощ, намокли всі».

    Підходжу і до начальника Хутір-Михайлівської дистанції колії Олексія ІВАНОВА. Його колективу тепер, як і до того, утримувати цей міст і колію, тому може бути дещо інша оцінка. Але все йде нормально. «Так і писати?» - перепитую. «Саме так», - відповідає упевнено керівник.

    ГАРАНТІЯ - 100 РОКІВ!

    Найгрунтовніше про роботу на Шостці розповів газеті начальник дирекції з будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через річку Дніпро в місті Києві Володимир Сухорський. Його інженерний фах став у нагоді і тут біля ст. Макове:

    - Цей міст (міст над Шосткою - авт.) відновлювався у воєнний час. Ви могли помітити, що прогонова споруда клепана, тобто монтувалася тут же. Довжина її - 34 метри, вага - 82 тонни. На сьогодні старий міст вичерпав свій ресурс. Тому збудовано новий - під рух парною і непарною коліями. Використані металеві конструкції такої ж довжини, але розраховані на більше навантаження.

    Складність будівництва полягала в тому, що велося воно під постійно відкритим рухом. Для переключення за 45 діб було розроблено відповідну технологію. І на даний момент все йде чітко за графіком, навіть із випередженням.

    Велику подяку хочу висловити колійникам. Це Хутірська дистанція колії, колійні машинні станції 119 та 285 і мостопоїзд.

    Хотілося б відзначити енергетиків, фахівців із організації руху поїздів. Завжди відчувалося, що колектив Конотопської дирекції ставиться до будівництва з великою відповідальністю. Як у процесі підготовки, так і під час виконання робіт. Багато людей доклало тут своїх рук і зусиль. У ході переключення працювало майже 500 залізничників, цілодобово, у дві зміни.

    - А скільки прослужить новий міст?

    - Бетонні палі мають служити сто років. Довго слугуватиме новий міст. Це я вам гарантую.

    Що ж, гарантія вичерпається у 2113 р. Цікаво, які швидкості руху через століття будуть? Тут, у момент будівництва, коли парна колія закрита, по непарній поїзди рухаються зі швидкістю 50 кілометрів за годину. Після завершення робіт межею буде сто двадцять.

    «Вікно» між станціями Макове та Янпіль відбилося на графікові руху пасажирських поїздів. Але московські вранішні 16 січня з Конотопа відправлялися за розкладом. На кілька хвилин пізніше прийшов регіональний Зернове - Фастів, але у бік Києва він наздожене втрачений час. Про те, як досягалася така чіткість, розповідає начальник відділу перевезень Конотопської дирекції Віталій БАРАБАШ:

    - На час проведення «вікна» було розроблено варіантний графік пропуску поїздів між стаціями Макове і Янпіль непарною колією. На цих станціях додатково чергували їх начальники Наталія КОВАЛЕВСЬКА, Володимир ОЛЕКСЕНКО, ревізори безпеки руху відділу Олексій КОВАЛЕНКО, Юрій КІШКА, Іван ТИЩЕНКО, Олександр ГАХ. І, звичайно, треба згадати про поїзних диспетчерів. На Хутірському напрямку працювали Петро ФЕДЮРКО, Віктор КАЩЕНКО, Олександр МУХОПАД. А коли говорити про чіткість, то вона залежить від фахового планування і професіоналізму залізничників, причетних до організації руху.

    Слова Віталія Миколайовича в мене не викликали жодного сумніву. Проте 17 січня трапилася нагода побувати і на станції Макове. Її начальник Наталія Ковалевська зустрічає привітно, але відразу наголошує, що перепочинку у ці дні майже не було. «Вікно» відпрацювали без проблем. 15 січня чергувала Лариса УСИК, 16 - Дмитро ЛЕЙКО, сьогодні за пультом - Ельвіра КАРАСЮК.

    ХТО АВТОР ФАЛЬШИВОЇ НОТИ?

    Поки роздивлявся станцію, помітив, що проблема все ж є - вода, точніше, її відсутність. Квапляться від господарських поїздів залізничники на станцію по воду. І повертаються з порожніми відрами. Хоч сніг розтоплюй. Бо згорів насос у Маковому, що обслуговував місцеву свердловину. Примітивний такий, «Малиш», дві чи три сотні гривень ціною. А нового немає, не придбали. От тобі й ложка дьогтю! А я сподівався, що не буде. На мосту все так добре налаштовано, кипить, наче симфонічний оркестр грає, злагоджена робота, а за лаштунками хтось пустив фальшиву ноту. Підказують адресу того незграби, але, бачу, то вже інша музика.

    Симфонії мають завершуватися фінальними швидкими частинами. Так завершилася і симфонія праці між Маковим та Янполем. Поїзди парною колією по новому мосту через Шостку пішли на п’ять годин раніше, ніж передбачалося графіком «вікна».

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    Редакція поздоровляє всіх працівників, які справилися із виробничим завданням з боку керівництва Південно-Західної залізниці! Та не будемо жити одним днем. Попереду у колійників, зв’язківців, енергетиків столичної магістралі безліч об’єктів, які потрібно реконструювати, як мовиться, на «всі сто».

    Віриться у те, що «фальшивих нот» у подальшому під час виконання довгострокових «вікон» відповідальні за налагодження побутових умов для фахівців-виробничників не припускатимуться. Питання до профспілкових лідерів із Конотопської дирекції, дистанції електропостачання та колійних машинних станцій. Яку допомогу надали саме ви виробничникам під час проведення означеного «вікна»?! Без води - ні туди і ні сюди… А для вас це все пусте?!

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05