РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 48 (14 грудня 2012) 

  • Від ревізій - до контролю, від збитків - до доходів

    Попит на перевезення приміським залізничним транспортом є стабільно високим, вимоги до якості перевезень зростають. Однак забезпечити виконання цих завдань можливо, лише кардинально змінивши принципи організації та зони відповідальності (в тому числі і фінансової) за перевезення пасажирів у приміському сполученні.

    ВІДСУТНІСТЬ КОМПЕНСАЦІЙ ПЕРЕВІЗНИКУ за соціальний рівень тарифів (у середньому вшестеро нижчий від рівня рентабельності), систематичне невиділення бюджетних коштів на оновлення рухомого складу та постійні недокомпенсації за перевезення пільгових категорій позбавляють приміський сегмент перевезень перспективи стати конкурентоздатним та залучити платоспроможного пасажира.

    Для утримання існуючих соціальних тарифів на пасажирські перевезення у приміському секторі необхідно, щоб у державному та місцевих бюджетах було передбачено майже 3,5 млрд. грн. для компенсації залізницям своїх затрат до рівня беззбитковості перевезень.

    На сьогодні покриття витрат залізниць фактичними доходами у приміському пасажирському сполученні становить лише 12,89%.

    Систематично не виконуються норми Закону України «Про залізничний транспорт»: органи влади мають разом із залізницями вкладати бюджетні кошти в оновлення парку пасажирських приміських перевезень для забезпечення їх якості та кількості згідно із потребами пасажирів. У силу старіння рухомого складу та відсутності будь-якої політики органів місцевої влади в контексті оновлення парку пасажирських приміських перевезень кількість електропоїздів та дизель-поїздів, придатних для перевезень, скорочується з року в рік.

    Також законодавством передбачено, що при рівні тарифів, який не забезпечує рентабельності перевезень, збитки залізниць компенсуються з місцевих бюджетів. Але на практиці ця норма закону ніколи не виконується. Час від часу залізниці України за власний кошт покривають збитки від встановлених низьких тарифів на перевезення, що призводить до тотального занепаду приміського сектору українських залізниць.

    Де віднайти «кошти», щоб оновити рухомий склад, задіяний у приміських перевезеннях? Укрзалізниця уже подала на розгляд до Міністерства інфраструктури проект плану капітальних інвестицій на 2013 р., згідно з яким пропонується у 2013 р. спрямувати з місцевих бюджетів понад 5,4 млрд. грн. на оновлення приміського пасажирського рухомого складу (закупівля 23 електропоїздів постійного струму ЕПЛ-2Т, 30 електропоїздів змінного струму ЕПЛ-9Т, 22 рейкових автобусів).

    Допоки ж залізниця самостійно несе на собі соціальну місію забезпечення приміських перевезень разом із фінансовим забезпеченням. Перевезення у приміському секторі збиткові за своєю природою, однак вирішувати проблему потрібно спільно із владою. Залізниця надає інфраструктуру для перевезень, забезпечує рухомим складом та гарантує безпеку, місцеві органи влади визначаються з потребою у залізничних перевезеннях, тарифами, інвестиціями в рухомий склад, який потрібно придбати для надання якісних послуг, та з дотаціями для забезпечення беззбитковості роботи залізниці.

    ДОВІДКА

    Існуючі тарифи Укрзалізниці на перевезення у приміському сполученні залишаються в рази нижчими за собівартість послуги перевезень і є абсолютно демпінговими на ринку транспортних послуг.

    Фінансову ситуацію погіршує систематичне недоотримання сум компенсацій за послуги з перевезення пасажирів пільгових категорій: за 10 місяців борг облдержадміністрацій перед залізницями України за перевезення пільгових категорій населення склав майже 126 млн. грн...

    Якщо порівняти тарифи, встановлені на перевезення у приміському сполученні з тарифами на аналогічні відстані залізничним транспортом, на-приклад, у Росії, то на відстані до 20 км вони нижчі в 1,4 - 1,7 раза, до 50 км - в 2,3 раза, до 150 км - в 2,4 раза. При цьому потрібно зауважити, що Російська залізниця отримує дотації за перевезення пасажирів навіть за цими тарифами, бо вони все одно не відповідають економічно обґрунтованому рівню.

    У порівнянні з автотранспортним тарифом, який не передбачає витрат на утримання інфраструктури, залізничні тарифи занижені до абсурду. Так вартість проїзду в приміському сполученні поїздом - 1,5 - 4 рази менша за вартість проїзду автотранспортом, наголошує прес-центр Укрзалізниці.

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    Під час однієї із останніх апаратних нарад начальника столичної магістралі О.М. КРИВОПІШИН наголосив на необхідності удосконалення роботи пасажирського приміського комплексу. Підвищення дохідності та контроль за виконанням планів зі збирання коштів за проїзд залежить від роботи, зокрема турнікетних систем, що працюють на станціях і платформах із великим пасажиропотоком. При чому, «виловлювання» безквиткових пасажирів має відбуватись не лише у пункті відправлення, але й у межах станцій і зупинних платформ, куди прибуває пасажир. І мова тут не лише про електронні системи обліку подорожніх. Із залізничних контролерів та охоронців ніхто відповідальності не знімає.

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05