РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 44 (9 листопада 2012) 

  • Налаштованість на вчинок

    Ірина ГУСАК належить до тих перевірених життям людей, на яких можна покладатися. За будь-яких обставин вони не схиблять, допоможуть конкретною справою або добрим словом підтримки. Високий професіоналізм і любов до професії у цієї жінки поєднуються з чудовими людськими рисами. Саме про таких залізничників хочеться писати на сторінках газети, саме такі люди цікавлять наших читачів у першу чергу.

    З ПЕРШОГО ДНЯ

    Ірина Гусак прийшла на залізницю квитковим касиром після закінчення професійно-технічного училища залізничного транспорту у 1974 р. З першого робочого дня вона не зраджувала своїй професії і вважає, що повністю реалізувала себе саме на цій посаді. Немає такого питання, на яке б у неї не було готової відповіді для пасажирів.

    Спочатку - каси з продажу квитків, де вона працювала, розташовувалися на вулиці Пушкінській, а з 1985 р. їх перевели у нову будівлю на бульвар ім. Т. Шевченка. У колективі Ірину Василівну люблять, захоплюючись її працьовитістю й акуратністю. Про свою роботу вона звикла говорити просто: «Продаю квитки». З тим, що діяльність ця непроста, як і всяка робота з людьми, вона погоджується. «З пасажирами, - каже, - ніколи не конфліктувала». Небагатослівна і зосереджена на виконанні своїх службових обов’язків, вона, тим не менш, завжди готова прийти їм на допомогу. Тим більше, що вона працює в касі, яка обслуговує людей з обмеженими фізичними можливостями. А тут, як ніде, потрібно максимум уваги.

    - У мене каса, можна сказати, більш важка, бо тут обслуговують інвалідів, - розповідає Ірина Василівна. - Для спілкування з такими пасажирами потрібно мати витримку і бути добрим психологом. А ще - зосереджувати свою увагу на їхніх проханнях та документах, які надають пільги. Бо якщо раніше вони були інваліди Союзу, то нині - це інвалід Росії, України тощо. Тому має значення, хто, як, куди їде. Один відправляється до кордону, другий - через кордон. Треба розрахувати вартість проїзду залежно від різних маршрутів, роз’яснити належні пільги. Я завжди пам’ятаю, що перед тобою не просто пасажири, а люди. Стараюсь з розумінням ставитись до їх прохань. Якщо пасажир бажає подорожувати на нижній полиці, то намагаюсь, з урахуванням своїх можливостей, допомогти. І завжди приємно чути у відповідь слова вдячності.

    На переконання пані Ірини, секретів у роботі касира немає. Просто потрібно любити людей. «А так - коди станцій, номери поїздів, кого куди пересадити, як підібрати зручний маршрут - я знаю, як кажуть, без підказки. Річ у тім, що досвід приходить з роками. Звичайно, для молодого спеціаліста одразу важко запам’ятати семизначне число коду тієї чи іншої станції. Треба розкрити розклад - все це знайти. Щоправда, якщо грамотно набереш інформацію в комп’ютері, то можна все швидко підібрати. Завдяки власній пам’яті і навичкам я вже можу не брати в руки розклад цілий рік. До того ж у нас дуже гарні довідки, та й комп’ютер видає потрібну інформацію», - каже Ірина Гусак.

    В Українському центрі обслуговування пасажирів (або УЦОПі), до речі, турбота про людей - це один із пріоритетів. Тут уже звикли люди бачити акуратне робоче місце, кімнати для відпочинку та прийому їжі, отримувати своєчасну виплату зарплати. Цьому всіляко сприяє керівництво залізниці. Тому всі квиткові касири дорожать своєю роботою, цінують те, що працюють у дружньому колективі. А те, що робота нервова, вони на це не нарікають, як каже Ірина Василівна: «Люди, загнані в такий соціальний кут, що їх можна зрозуміти. Якщо пасажир не каже «дякую», то ставимося до цього з розумінням. Ну промовчав він, зайнятий власними думками. Але ж і касир тут не для його «спасибі» сидить». Та все ж спілкування з людьми Ірина Гусак не готова проміняти ні на що на світі.

    УСІ ПРОФЕСІЇ ВАЖЛИВІ

    …У пам’ятному, драматичному для України квітні 1986 р., коли сталася аварія на Чорнобильській АЕС, у рази збільшився пасажиропотік на Київському залізничному вокзалі та в касах із попереднього продажу квитків. Чимало людей прагнули виїхати зі столиці. У той період Ірина Василівна за зміну надавала послуги майже 1000 пасажирам. Вона намагалася бути максимально зібраною, бо розуміла, що для пасажирів дуже важливо якомога швидше виїхати залізницею із Києва.

    Ірина Гусак згадує: «Складний був час. Було дуже багато людей у касах. Можна сказати, що ми перебували у своєрідному воєнному стані. Заблоковані двері, бо за квитками намагалися потрапити до касира у будь-який спосіб. Охорона, міліція… Ніхто нікуди не виходив і не заходив. Нам завозили обіди, питна вода стояла в коридорі. До пізньої ночі обслуговували пасажирів, потім нас розвозили по домівках. Всі працювали з повною віддачею. Найбільше квитків я продала в один із таких днів, але й інші були не менш насичені. Зазначу, що й сьогодні, особливо під час літніх та святкових перевезень, касир продає чимало квитків - майже 570 за зміну. Хоча бувають і «повільніші» дні, коли оформляємо по триста або двісті проїзних документів. День на день не схожий. Щоправда, сьогоднішню сучасну комп’ютерну техніку не можна порівняти зі старим друкуючим приладом «Ромашка», який тоді був у касах. Це, як кажуть, зовсім інша історія».

    Такий от випадок згадала наша героїня, а все для того, аби підкреслити, що налаштована на працю за будь-яких обставин. До того ж, перемоги можуть бути, на її думку, і у спеціалістів, на перший погляд, непомітних професій. Головне, бути налаштованим на позитивний вчинок.

    ПРЯМА МОВА

    Заступник начальника УЦОП Тетяна КАЛІНІЧЕНКО:

    - Сьогодні на нашому підрозділі працює 230 квиткових касирів. До УЦОПу додаються ще й ті касири, які працюють у 84 філіалах. Цьогоріч ми працевлаштували 26 людей, випускників училища та технікумів. Ми зацікавлені в тому, щоб молодь прийшла до нас і знайшла себе в професії. Потрібно готувати достойну зміну. Зазвичай, не всі вони залишаться працювати. Окрім того, має бути свідоме бажання навчатися і переймати досвід. Адже сфера обслуговування - не така вже легка справа. І не кожному по силах психологічні навантаження, з якими стикаються люди на роботі. Тому таких, як Ірина Гусак, ми цінуємо. Адже кожний молодий касир проходить, як мовиться, через її руки. Вона є їх наставницею. Ірина Василівна відразу може розпізнати у молодому спеціалістові майбутнього професіонала.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05