РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 44 (9 листопада 2012) 

  • Володимир ПАРЕНЮК: «Ми піклуємося про безпеку людей і вантажів у поїздах»

    Звістка про те, що оператора дефектоскопічного візка (з розшифрування дефектограм) Володимира Степановича Паренюка з нагоди Дня Шепетівки занесено на міську Дошку пошани, швидко облетіла Шепетівську дистанцію колії. Не майстра чи бригадира, а рядового, вважай, залізничника. Та подумки, либонь, кожен погоджувався, що Володимир того вартий. І не було в дистанції такої людини, хто щиро не тис би йому руку.


    Дефектоскопісти С. ШИМАНСЬКИЙ, В. АРТЕРЧУК, Р. МОЛОТОК.

    Трудовий шлях героя нашої оповіді порівняно короткий. У 1990 р. після служби в Радянській армії вивчився на регулювальника радіоапаратури в тодішньому Шепетівському професійно-технічному училищі №20. Старші віком викладачі пам’ятають здібного юнака, котрий, щоб поглибити знання, після занять лишався в училищі, подовгу засиджувався в бібліотеці. Чому? Це щоб згодом пройти справжні робітничі університети у відділі ремонтно-вимірювальної радіомеханіки виробничого об’єднання «Комуніст». А там знання і вміння цінувалися, як належить.


    Розшифрувальники дефектограм С. МОЛОТОК, В. ПАРЕНЮК, О. ТИМОШИШИН.

    Та на початку дев’яностих років все менше і менше стало надходити замовлень на адресу оборонного підприємства, адже воно працювало на увесь Союз, а відтак, і на зарплаті це відзначалося. Хтось подав ідею Володимиру звернутися до дистанції колії. Мовляв, щоб там не було, а поїзди як ходили, так і будуть ходити.

    У відділі кадрів трудову книжку довго не перегортали, бо записів усього два чи три. «Підете спочатку працювати монтером колії, - порадили, - придивитеся, що то воно за робота в колійному господарстві. А там - час покаже…».

    Вже через рік Володимира Степановича було переведено на посаду оператора дефектоскопа п’ятого розряду, через деякий час - шостого, а затим - і сьомого. Та найбільш пам’ятним лишився у, так би мовити, професійній кар’єрі, позаминулий рік. Після закінчення на «відмінно» курсів з підготовки спеціалістів-розшифрувальників дефектограм з реєстратором зведення баз дефектоскопічних даних, Паренюка перевели оператором дефектоскопічного візка з розшифрування дефектограм.

    Що це за пристрій такий, дефектоскопний візок? Ще декілька десятків років тому тріщини і усілякі поверхневі пошкодження виявлялися, як мовиться, «на око». Найстрашніше, коли з’являються поперечні та повздовжні тріщини у металі, які не завжди візуально помітиш. А тим часом, зважаючи на тоннажність поїздів і швидкість руху, будь-який дефект колії може призвести до трагічних наслідків.

    Гарантувати безпеку руху поїздів - ось головна задача. Задля попередження випадків зламу у рейках на залізниці використовують методи неруйнівного контролю. Різний характер розвитку дефекту у «тілі» рейки вимагає різноманітних видів контролю. Тріщина може «народитися» вздовж та поперек рейки. Задля того щоб не пропустити дефект, ультразвукові хвилі спрямовуються у глибину метала, інші зорієнтовані у головку та підошву. Так же по-різному працюють спеціальні датчики: одні з них генерують і приймають ультразвукові промені, а деякі - спрямовані лише на приймання інформації. Проте багато проблем виникає при скануванні металевих поверхонь під час дощу або снігопаду. Адже порушується акустичний контакт із поверх-нею рейки, що перевіряється апаратурою оператора. Більш того, сніг накопичується у пошуковій системі. Отже, слід відчищати відповідальні вузли приладу-шпигуна за рейками. Проте, якщо «хвору» рейку визначено, надається припис про необхідні дії із заміни тріснутої «нитки». Адже кожна виявлена дефектна рейка - запорука безпечної роботи транспортного комплексу.

    - Дефектоскопісти на залізниці, наче в армії, до всього готові, - розповідає Володимир Паренюк, - бо вони - на передньому краї боротьби за безпеку людей, які їдуть у поїздах, та вантажів, що в них перевозяться.

    Нині дефектоскопічна служба в дистанції настільки вдосконалена і осучаснена, що про таку з десяток років тому ніхто й не мріяв. Скажімо, дефектоскопічний візок, а їх на підприємстві є шість, обладнано реєстратором. Це щось схоже на «чорний ящик» у літаку. Прилад фіксує кожен сантиметр колії, а вже в цеху за допомогою комп’ютера плівки розшифровуються.

    Хоча колійне господарство, що його обслуговує дистанція від станції Печанівка до Здолбунова, від Шепетівки до станцій Ланівці, Чотирбоки і до поста Жлобинський, загалом утримується у належному стані, приблизно раз на місяць дефектоскопісти вчасно виявляють тріщини чи інші пошкодження колій. У таких випадках про надзвичайну подію негайно повідомляється майстру цеху Андрію Яковенку. А вже тоді колійники діють відповідно до інструкцій. І, перш за все, найбільша відповідальність за вчасне виявлення пошкоджень лежить на плечах операторів із розшифрування дефектограм Володимира Паренюка, Сергія Молотка, Олександра Тимошишина, бригадира Ігоря Сіняковича, налагоджувальника Олександра Швеця та інших.

    - Це ті колеги, з якими я безпосередньо щодень спілкуюсь у дефектоскопічному цеху, - розповідає Володимир Паренюк. - І в тому, що моє фото занесено на міську Дошку пошани, є і їх заслуга. Як і заслуга всіх тих робітників, хто працює в нашому колективі.

    Олександр ЦАРИК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05