РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 42-43 (2 листопада 2012) 

  • Хай зміцніють в янгола крила

    «Як просуваються справи зі створенням Меморіалу загиблим залізничникам під час Великої Вітчизняної війни на ст. Дарниця, на спорудження якого було оголошено збір коштів серед залізничників?» - цікавляться читачі «Рабочего слова». Їхнє питання ми переадресували голові громадської організації ветеранів війни і праці Дарницького залізничного вузла Миколі ПАВЛЮКУ. Ось про що розповів Микола Степанович.


    Скульптор Богдан МАЗУР працює над макетом Меморіалу загиблим залізничникам.


    Директор ВАТ «Металургія» Олександр ПИСТУН демонструє каркас майбутнього монумента.

    8 квітня 1944 р. під час жорстокого бомбардування фашистською авіацією ст. Дарниця загинули тисячі залізничників, бійців Радянської армії, мирних жителів. Всі вони знайшли останній притулок у братській могилі поблизу станції. Прагнення дарничан вшанувати пам’ять загиблих свого часу підтримав колишній міністр транспорту - генеральний директор Укрзалізниці Георгій Кірпа. В проекті будівництва нового вокзального комплексу ст. Дарниця було передбачено й створення Меморіалу загиблим залізничникам. Якби будівництво вокзалу було б завершено, певне, то й меморіал втілився б у життя. Та, на жаль, цього не сталося…

    Тому організація ветеранів війни і праці Дарницького залізничного вузла під час жалобного мітингу на братській могилі 8 квітня 2007 р. виступила з ініціативою про створення на цьому місці Меморіалу загиблим залізничникам за рахунок благодійних внесків. Для збору коштів із добровільних пожертвувань було відкрито спеціальний банківський рахунок. Ініціатива знайшла підтримку у керівництва залізниці, й на рахунок стали надходити кошти. Таким чином вдалося зібрати майже 400 тис. грн. На звернення відгукнулося 14 тис. залізничників із Південно-Західної і майже тисяча з Південної, Донецької та Придніпровської залізниць. Прикро, але жодної гривні не надійшло з Львівської та Одеської. Серед найщедріших меценатів можна назвати вагонну дільницю ст. Хмельницький, Дарницьку дистанцію колії, Фонд Георгія Кірпи, локомотивне депо Дарниця, дистанцію сигналізації та зв’язку ст. Ніжин, Київську та Жмеринську дирекції залізничних перевезень та інші підрозділи.

    Наявна сума дозволила оголосити конкурс на створення проекту майбутньої скульптурної композиції. Переможцем конкурсу було визнано твір Народного скульптора України, лауреата Державної премії ім. Тараса Шевченка Богдана Мазура. Богдан Миколайович відомий багатьма скульптурними витворами по всій країні, зокрема, пам’ятниками В’ячеславу Чорноволу і Сергію Параджанову у столиці, багатоплановими художніми композиціями у Хмельницькому та Батурині. Добре знаний він і на Південно-Західній. Це його руками створено барельєфи Петра Кривоноса та Сергія Вітте на фасаді управління столичної магістралі. За задумом автора, скульптурна композиція Меморіалу загиблим залізничникам, завдовжки 11 і заввишки 7,5 метрів, матиме вигляд янгола з простертими над понівеченими рейками крилами.

    Наступним кроком було укладання договору з ВАТ «Металургія», яке зобов’язалося втілити творчий задум скульптора у бронзі. Працівники цього підприємства взялися за роботу, і невдовзі металевий каркас майбутньої скульптури був готовий. Проте економічна криза у 2008 - 2009 рр. перекреслила сподівання на швидке завершення благородної справи. Матеріали і вартість роботи значно подорожчали, тож коштів для продовження робіт виявилось недостатньо.

    У розмові з директором ВАТ «Металургія» Олександром Пистуном дізналися, що створення скульптурної композиції - досить складний технологічний процес. Наразі вже виготовлено металевий каркас майбутнього витвору, який частково покрито дротовою сіткою. Наступним етапом має бути покриття каркасу гіпсом, спочатку - чорновим, а потім - чистовим шаром.

    Коли композицію буде завершено в гіпсі, її мають розрізати на 20 частин, які в подальшому послугують для виготовлення ливарних форм. Дуже важливо довести процес саме до цього етапу. Гіпсові елементи скульптури можна буде законсервувати на складі і зберігати до кращих часів.

    Наразі ініціативна группа Дарницької ветеранської організації переймається закупівлею необхідної кількості гіпсу для продовження робіт. Нема сумніву, що через місяць-другий ми побачимо гіпсове втілення скульптурної композиції, а ось коли вона заблищить у бронзі - загадувати рано. На це потрібно додаткові кошти. І чималі. Тому дарницькі ветерани-залізничники знову звертаються до всіх небайдужих підтримати їх у цій благородній справі.

    Анатолій РОМАНОВ, Фото Сергія ГУКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05