РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 42-43 (2 листопада 2012) 

  • Побажання сімейного щастя напередодні професійного свята

    Все потрібно знати машиністу - і сигнали, і силу струму, і «секрети» в електросхемах, і про пневматичні потоки у гальмовій магістралі. Отже, універсалом стати намагається кожний локомотивник, але вдається це одиницям.

    ПОЇЗДКА ІЗ ПРОФЕСІОНАЛАМИ

    Поспілкувавшись із заступником начальника Конотопського локомотивного депо Олексієм ГЕРЦОВСЬКИМ про те, що на професії «машиніст» замикається весь величезний процес діяльності залізниць, вирішив до Києва проїхати у кабіні вантажного ВЛ80К.

    «Машиніст перебуває практично один на один із стихією руху. Помічник допомагає, але не втручається в процес керування поїздом. Бувають випадки, коли на рішення складної транспортної задачі - секунда або і менше. Машиніст здійснює рух, а тому він, наголошую, приречений у рейсі думати за всі залізничні служби, за тих, хто забезпечує йому маршрут, - ділиться роздумами Олексій Миколайович, який має 13 років машиністівського стажу. - Наш брат-локомотивник має передбачувати події, думати комплексно, а не однобоко. Якщо випаде - і чужі помилки виправляти, іноді миттєво, подумки охоплюючи одночасно весь залізничний процес. Придивіться до роботи локомотивної бригади у складі В’ячеслава ТОЧИЛЕНКА та його помічника Леоніда ТКАЧА».

    Сказано-зроблено. Ваш кореспондент, надавши В. Точиленку для перевірки службові документи, що дозволяють їзду у кабіні локомотива та моторвагонного складу, опинився у святая святих «кайзера» (таку оригінальну назву мають електровози цієї серії - авт.).

    - Будемо ставати під состав, - такою короткою фразою В’ячеслав Леонідович наче підтверджує, що я «прийнятий» до них у бригаду. Стажером. Що ж не звикати.

    У кабіні тісно від безлічі приладів, що й сьогодні, як і завжди, допоможуть бригаді вести вантажний №2209 разом із «хворим» електровозом. На останній чекають у Дарниці для поглибленого ремонту у місцевому депо. Нашому екіпажеві судилося доставити до столиці 3166 тонн вантажів.

    Неспекотне осіннє сонце, що заглядає у кабіну, контрастує із червоним «окуляром» локомотивного світлофора. Час готувати машину у рейс. Наступні 12 - 15 хвилин ні у В’ячеслава Леонідовича, ні у Леоніда Івановича не помітив жодного зайвого руху. Все доведено до автоматизму. За якусь мить було відпущено ручні гальма та прочищено стислим повітрям електровозний організм. Раптом у кабіні прозвучало російською: «Тяга не собирается». Це означало: слід якомога швидше шукати причину відмови у роботі апаратури, що слугує для захисту випрямного обладнання локомотива від коротких замикань в електросхемі. А якщо простіше, то скажу, що без функціонування цієї апаратури електровоз з місця не зрушить ніколи. Але ж я їду з професіоналами. Через дві хвилини цю несправність було ліквідовано.

    ПРО ЖИТТЯ-БУТТЯ НОВИХ ЗНАЙОМИХ

    …Потужна машина поступово наближалась до маневрового світлофора. Незабаром біле око «карлика» підказало - час виходити на перегін. Після коротких маневрів та зчеплення із вантажним составом ми чекали, коли черговий по станції Конотоп відправить нас із 26-ї колії непарного парку. Перед цим отримаємо довідку ВУ-45 від оглядача-ремонтника з місцевого ПТО Сергія ГРИЩЕНКА, справність гальмової системи підтвердить слюсар-автоматник Олександр ТРАКОВЕЦЬ. Раптом - гучний стукіт по обшиву кабіни. Як виявилося, потрібно прийняти сувій із документів від чергового по парку Дмитра ХОМЕНКА. Цей симпатичний парубок від молодої душі побажав нам: «Щасливої дороги!». Подякували - і ось зелений на вихідному.

    В. Точиленко звернувся до помічника. Накази чіткі, виконання миттєве. Далі - все як завжди, коли керуєш багатотонною машиною, а за плечима - декілька десятків навантажених вагонів. Осіння ніч підступила надто швидко. Попереду у нашого №2209 радіоконтакти із черговими по станціях Плиски, Крути. Черговий по цій станції Олена МарЧенко побажав щасливої дороги, пересвідчившись, що зв’язок між ним і нашим «кайзером» працює надійно. Далі - шлях до Ніжина по «зеленому». Наш поїзд не спіймає жоден КТСМ. І слава Богу. Цей технічний комплекс контролює температуру деталей, що в буксових вузлах рухомого складу. Відповідно, у місцях його установки неможливо гальмувати і набирати швидкість. Адже тоді можливі так звані хибні спрацювання чутливої апаратури, яка просигналізує, що є несправність в буксовому вузлі вагона чи локомотива. А це призведе до вимушеної зупинки поїзда та обов’язкового огляду состава. Що потягне за собою затримку у графіку руху поїздів.

    Після Ніжина наш вантажний трохи знизив швидкість. Річ у тім, що попереду колію досліджували фахівці з вагона-лабораторії. А це, як відомо нашим читачам із попередніх публікацій, процес, що вимагає певного часу.

    Ми встигнемо перекинутися декількома фразами з В’ячеславом Леонідовичем та Леонідом Івановичем.

    Все життя машиніста пов’язано із правилами технічної експлуатації локомотивів, інструкцією з руху поїздів на маневровій роботі, інструкцією із сигналізації на залізницях. Три брошури, де все розписано, як належить: від приймання й обслуговування локомотива до вказівок, як діяти у випадку виникнення якої-небудь поломки.

    Безпека на маршруті залежить багато в чому від технічного стану машини, яку ти прийняв. Якщо локомотив справний, то безпеці й графікові руху ніщо не загрожує. Правда, бували й такі випадки, що при прийманні всі агрегати електровоза начебто працювали нормально. А на лінії однаково щось ламалося. Адже ВЛ80К - стара техніка, уявити її поводження на всі 100% часом досить проблематично.

    І все ж. Здолавши незабаром разом із локомотивниками шлях аж до вхідного світлофора ст. Дарниця, у кабіні, яка наприкінці моєї подорожі здалася більш-менш зручною (через звичку їздити у відрядження в локомотиві), вдасться погомоніти про життя-буття моїх нових знайомих.

    «Ваша робота Вам подобається? Що вона для Вас»? - із цим запитанням звернувся наостанок нашого першого знайомства.

    Віктор ТОЧИЛЕНКО: «Романтика доріг. Останнім часом ми забуваємо суть цього явища. Мовляв, це є зрозумілим лише для поетичних натур. Але скажу, навіть у такій складній роботі, як наша, все ж таки є місце і для романтичних хвилин. Для професії машиніста, як і для професії льотчика, потрібно поєднання доволі визначних навичок і особистісних якостей. Далеко не кожний може бути машиністом. Ризик, безсонні ночі, вічна боротьба із сном, необхідність бути спокійним і розсудливим у будь-які моменти роботи, величезний обсяг професійних знань. Важко? Так, але мені назавжди припала до душі залізниця. Дома на мене чекають дружина Тетяна та донька Таїсія. Між іншим, радію її успіхам у спортивних бальних танцях. До речі, цей вид мистецтв подобається якраз завдяки таланту донечки. Тож в мене, як у поета, «…раскинулась даль перегона, а мне уж домой - глянь, зеленый горит, как здорово: ждут меня дома». Приємно повертатися до рідної домівки, якщо є «надійні тили».

    Леонід ТКАЧ: «Я - з розряду тих, хто йде на «явку» із задоволенням. Попри труднощі із старою локомотивною технікою цю професію полюбив через те, що потрібно постійно вчитися. Мені, помічнику машиніста із правами управління локомотивом варто мріяти і про таке - сподіваюсь, прийдуть у наше депо нові локомотиви. І тоді працювати стане ще цікавіше. І ще одне: незабаром своїй коханій за-пропоную руку і серце. Побажайте мені щастя!» - попросив із усмішкою на вустах Леонід.

    Що ж бажаємо від щирого серця!

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Миколи ПАЦАКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05