РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 40 (19 жовтня 2012) 

  • Докладати спільних зусиль

    Вкотре, за ініціативи Вищого господарського суду України 24 вересня 2012 р. відбулось засідання «круглого столу» (на фото) з метою обговорення проблемних питань застосування законодавства при розгляді спорів, що виникають під час перевезення вантажів залізницею.

    До обговорення проблемних питань були запрошені судді Вищого господарського суду України, судді місцевих та апеляційних господарських судів, науковці, представники Укрзалізниці та фахівці юридичних служб підприємств залізничної галузі. Південно-Західну залізницю на даному семінарі-нараді представили начальник юридичної служби Південно-Західної залізниці Олена КЛИМ’ЮК та провідний інженер актово-претензійного відділу галузевої служби комерційної роботи та маркетингу Південно-Західної залізниці Олена ЛАГОДА.

    Під час засідання було обговорено ряд нагальних питань для залізниць в процесі реформування залізничної галузі, а саме: щодо використання електронних залізничних накладних; застосування статті 315 Господарського кодексу України в частині визначення початку перебігу строку позовної давності, зокрема у випадках, коли пред’явленню позову не передує заявлення претензії; щодо вчинення переуступного напису на залізничній накладній; щодо застосування статті 53 Статуту залізниць України. Крім того, обговорено процес проведення експертизи для визначення обсягу фактичної недостачі, міри псування або пошкодження вантажу у разі порушення умов, визначених п. 30 Правил видачі вантажів. Також фахівці звернули увагу на методику відшкодування компенсації коштів з місцевих бюджетів залізницям за пільгові перевезення пасажирів. Кошти мають надходити від управлінь соціального захисту населення.

    Слід відмітити, що учасники «круглого столу» відповідально та серйозно підійшли до розгляду зазначених проблемних питань та шляхів їх вирішення. Так, в результаті обговорення питання щодо визначення початку перебігу строку позовної давності у разі відсутності претензії заслухано думки суддів стосовно можливих шляхів обрахування строку позовної давності, а саме: 6 місяців (встановлених для подання претензії) плюс 3 місяці (встановлені для розгляду претензії) плюс власне 6-місячний термін позовної давності; 6 місяців (встановлених для подання претензії) плюс власне 6-місячний термін позовної давності; лише 6 місяців позовної давності від дати видачі вантажу.

    Слід зауважити, що наразі проблема оформлення електронних перевізних документів, в тому числі проставлення електронного цифрового підпису є однією з найактуальніших у сучасній діяльності всіх залізниць України.

    Особливо актуальним для Південно-Західної залізниці стало обговорення питання щодо відшкодування з місцевих бюджетів за пільгові перевезення пасажирів. Представники судової гілки влади, які мають багаторічний досвід роботи, перейнялись вирішенням спірних питань, що виникають під час діяльності залізниці, та дійшли до висновку, що спори з управліннями соціального захисту населення щодо відшкодування коштів з «пільгових» перевезень мають розглядатись в господарських судах. А практика щодо порядку їх вирішення має формуватися з урахуванням Європейського Суду з прав людини відносно бюджетних коштів.

    Представниками Укрзалізниці під час обговорення проблемних питань було відмічено, що у зв’язку з перетворенням Укрзалізниці з державного підприємства на акціонерне товариство закритого типу та прийняттям низки нових нормативно-правових актів України у сфері залізничних перевезень можливе зменшення кількості справ у судах.

    Учасниками семінару-наради детально розглянуті головні аспекти розгляду та вирішення спорів, що виникають у сфері перевезення вантажів залізницею у судовій практиці. Цікавим виявилось те, що в сучасний період реформування та внесення різноманітних новацій у законодавство, Статут залізниць України, який можна назвати «основним законодавчим актом для залізниць України», що визначає обов’язки, права і відповідальність залізниць, з 1998 р. майже не змінювався. Тому учасники заходу дійшли висновку, що на даний час для залізничних правовідносин головним є визначення поняття «спеціальне» законодавство, в якому повинні бути прописані та закріплені реальні механізми реалізації та захисту специфічних залізничних правовідносин.

    Отже, завдяки тому, що на сьогодні представники судової влади не залишаються осторонь проблемних питань, що виникають у господарській діяльності залізниць, проведення спільних семінарів-нарад сприяє однозначному визначенню єдиних правових підходів при розгляді в судах спорів, що виникають в процесі перевезення вантажів залізницею.

    Під час проведення «круглого столу» були присутні представники юридичних видань, зокрема газет «Судебно-юридическая газета», «Юридическая практика», «Юридична газета», «Правовий тиждень», «Закон і бізнес», Проекту «ЮрЛіга» та спеціалізованого видання залізничників «Рабочее слово».

    Підготував Григорій СЕРГЕЄВ за інформацією, наданою юридичною службою залізниці
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05