РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 10 (4 квітня 2008) 

  • Годинник вокзалу. Точнішого нема

    ЗВІРЯЙТЕ ЧАС ІЗ... КОСМОСОМ

    Годинник на залізниці - річ необхідна. Зазвичай, він прикрашає «обличчя» вокзалу будь-якої станції. На фасаді Центрального столичного вокзалу теж є часомір, який видно з досить далекої відстані. Та, певне, подорожанам перш за все впадають в очі «ходики» на високій башті приміського вокзалу, чотири величезні циферблати яких дивляться в усі сторони світу. Давно хотілося дізнатися, які ж потужні механізми приводять у дію цей годинник. І водночас познайомитися з фахівцями, котрі обслуговують численні хронометри на столичному вокзалі. Начальник Київської дистанції сигналізації та зв`язку Олександр Кухарський порадив звернутися до начальника дільниці свого підприємства на Київському вокзалі Віктора Степаненка.

    Що приховує «таємнича» башта?

    І ось разом із Віктором Івановичем і старшим електромеханіком Петром Балдуком крутими сходами здійснюємо підйом на самісінький верх «утаємниченої» башти. Піднявшись, здивовано оглядаємо обширну порожнечу. Де ж гігантські шестерні, вали, маятники, які ми сподівалися побачити? Замість них досить високо над підлогою бачимо чотири невеличкі металеві скрині, в яких і сховано «серця» годинників. Це сучасне обладнання виготовлено в Німеччині.

    Почуття подиву не покидає, й коли Віктор Іванович водить нас по своїх володіннях й розкриває «годинникові секрети». Виявляється, контроль точного часу та його корекція на Київському вокзалі здійснюється за допомогою Глобальної системи місцеположення (GPS). Це – супутникова система, яку розроблено в США. Вона надає інформацію щодо точного часу і навігації на всій планеті. Для виконання цього завдання на шести, майже колових орбітах, розташовано 24 супутника. Період обертання - близько 12 годин, висота - 20183 км. Вага кожного супутника приблизно 430 кг.

    Для приймання сигналів від супутників на приміщенні вокзалу, у місці, де гарантовано достатньо відкрите місце над горизонтом (аби «чути» відразу не менше шести супутників), встановлено спеціальну антену.

    Радіосигнали із супутників надходять на «первинний годинник» - електронний пристрій, якій є, так би мовити, автономним джерелом точного часу з автоматичною зовнішньою корекцією точності ходу. Саме первинний годинник, подаючи по провідній лінії електричний імпульс у 24 в, керує ходом усіх вторинних годинників. Такі вторинні годинники, які підтримують зв`язок із космосом, можна розпізнати за стрілочними циферблатами, їх на вокзалі 58. 24 стрілочних хронометри розміщено на конкорсі, в залі очікування підвищеного комфорту радує око ексклюзивний годинник. Проте, ними не обмежується годинникове господарство на столичному пасажирському терміналі.

    Сплав молодості та досвіду

    Поступово ми докладніше вникаємо у справи дільниці ШЧ-1 на столичному вокзалі і дізнаємося, що не тільки точним часом опікується вона. Дільниця має чотири цехи: цех пасажирської автоматики, радіозв`язку, інженерно-диспетчерський та автоматичних камер схову багажу. Саме первинним і усіма вторинними годинниками опікується цех радіозв`язку, який очолює старший електромеханік Петро Балдук. У колективі цеха, переважно молодіжному і в значній частині дівочому, завзято трудяться десять фахівців.

    Та є на вокзалі ще й модульні годинники, їх можна побачити на всіх пасажирських платформах, вони працюють у «зв`язці» з інформаційними табло. Таких цифрових годинників на вокзалі - 87. Окрім того, дільниця обслуговує подібні два годинники на зупиночному пункті Караваєві Дачі та один - на ст. Вишневе. Невсипуще піклування про всю «череду» з дев`яти десятків модульних годинників покладено на цех пасажирської автоматики. Керує цехом старший механік Ігор ГоловушкІн.

    А ось кістяк цього колективу становлять досвідчені й солідні фахівці. Вони самотужки спромоглися виготовити унікальні стенди для ремонту й випробування годинникових сегментів. У чому унікальність? А в тому, що тепер кожен годинник і інформаційне табло можна ремонтувати окремо, не вимикаючи всієї системи. Розробник цих стендів - електромеханік Орест КостІв.

    Вартові точного часу

    Для обслуговування годинників запроваджено цілодобове чергування фахівців. Кожні три години, згідно з графіком технологічного процесу, який складає старший електромеханік, візуально оглядаються усі годинники на вокзалі. В обов`язки працівників вокзалу, до речі, також входить стежити за справністю часомірів. У випадку виявлення якихось несправностей вони повинні повідомити диспетчера дистанції сигналізації та зв`язку. А взагалі годинники самі корегують хід власних стрілок. Це корегування здійснюється на «контрольних точках» через 3, 6, 9, 12 годин.

    Величне видовище являють годинники на башті приміського вокзалу вночі, коли, підсвічувані прожекторами з чотирьох боків, начебто майорять у темному небі. А на фасаді головного і південного вокзалів стрілки обладнано лампами денного світла. Світильники знаходяться всередині стрілок та сегментів цифр.

    Переваги нових годинників - рідко доводиться ремонтувати їх вручну, все оновлення робить автоматика.

    Якщо виникає потреба у зовнішньому обслуговуванні годинників, скажімо, необхідно замінити лампи, почистити або пофарбувати окремі частини, до справи долучаються фахівці-висотники, їх викликає служба вокзалу. Та це трапляється не дуже часто, в минулому році було лише два випадки.

    Двічі на рік до усіх годинників - особлива увага. Це трапляться при переході на зимовий або літній час. Відповідальний процес по-требує ретельного контролю з боку працівників дільниці. Начальник дистанції призначає фахівців, відповідальних за перевід годинників. Різні механізми переводяться по-різному. Якщо, скажімо, ті годинники, що в конкорсі, переводяться впродовж двох хвилин, то баштові та фасадні їхні «брати» - впродовж 30–60 хвилин. І не дивно. Це ж досить великі хронометри, діаметр баштових годинників - 3,5 м, вага кожної стрілки - десь 45 кг. Годинник на фасаді Центрального вокзалу має діаметр 3 м, у вестибюлі вокзалу розташовано два часоміри діаметром 2,25 м.


    начальник дільниці Віктор СТЕПАНЕНКО та старші електромеханіки Петро БАЛДУК і Юрій ЛЕЩЕНКО




    механік радіозв`язку Оксана ДІХТЯРЕНКО
    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05