РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (5 жовтня 2012) 

  • «Машиністу працювалося значно важче, але він був здоровіший»

    Нещодавно в інтерв’ю «Львівському залізничнику» ветеран транспорту, колишній машиніст дизель-поїзда Іван МАРІЯШ з локомотивного депо Коломия, згадав про те, які якості потрібні машиністові, щоб стати професіоналом. Насамперед - знання, досвід і життєва мудрість. Під час рейсу машиніст повинен бути зосередженим, уважним, швидко реагувати на події. «Здається, поки що нічого нового», скажуть бувалі у бувальцях локомотивники.

    А ось цікаве спостереження від І. Маріяша. Хоча колись працювалося важче, було не так комфортно, та машиніст чомусь почувався здоровішим, ніж зараз. Здавалося б із впровадженням автоматичних систем сигналізації і зв’язку робота має полегшитися, а цього нема. Навпаки різко зросли навантаження на психіку і нервову систему. Тому машиністи часто «допрацьовуються» до захворювань серцево-судинної системи.

    Від себе додам, що коли навіть новітня закордонна техніка, що щойно надходить із цехів заморських постачальників, ламається в тих вузлах, що і не чекаєш, машиніст переживає не одну тривожну мить. Електроніка, як там не є, не гарантує унеможливлення від «сюрпризів», приміром, від корейського пантографа. Що вже казати про старі «кайзери» - вантажні електровози серії ВЛ80, маневрові «чмухи», електропоїзди серії ЕР 9М, дизель-поїзди угорського виробництва середини 50-х рр. минулого століття?

    Тепер про те, що ще має вплив на роботу локомотивної бригади.

    Учені прийшли до висновку, що майже 25% хворих відчувають метеозміни. У день посилення сонячної активності в них зростає як нижній, так і верхній (артеріальний) тиск, здатність крові зсідатися. Число порушень серцевого ритму під час магнітної бурі збільшується в 2,5 раза в стані спокою й в 1,5 раза при фізичному навантаженні. Сидяча поза машиніста підсилює вплив магнітних бурь.

    Обстеження, проведене групою вчених з м. Новосибірська (у 2011 р. - максимальної сонячної активності), показало, що при роботі під постійною електричною напругою у період магнітних бур у всіх хворих погіршувалося самопочуття й підвищувався артеріальний тиск. Частина хворих реагувала за добу до настання магнітної бурі, в інших погіршувалося самопочуття на початку, середині або по її закінченні. Хворі жалілися на головний біль, поганий сон, млявість або дратівливість, біль в області серця. Установлено, що найсильніше магнітна буря впливає в початковий період.

    Учені різних країн на великому фактичному матеріалі показали, що число нещасних випадків і травматизму на транспорті під час сонячних і магнітних бурь збільшується в 1,5 - 2 рази й більше. В такий період нормальне функціонування організму, зокрема його центральної нервової системи, неможливе. У результаті збільшується час реакції на зовнішній світловий і звуковий сигнали, що особливо важливо для машиніста. З’являється млявість, погіршується кмітливість. Імовірність прийняття невірних рішень збільшується.

    Звертаюся до машиністів-інструкторів, ревізорів, заступників начальників локомотивних депо з експлуатації тощо. Перед тим, як нагримати на машиніста, який збирається у рейс або бере у нарядника наступну «явку», дізнайтеся, чи не очікуються незабаром магнітні бурі. Чи треба пояснювати причину?!

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05