РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (5 жовтня 2012) 

  • …Й діагноз визначають точний

    З метою підвищення рівня безпеки технічного стану споруд та пристроїв колійного господарства і впровадження комплексної оцінки технічного стану залізничної колії, згідно з наказами Укрзалізниці та Південно-Західної залізниці, з 1 січня 2012 р. було створено дорожню лабораторію діагностики залізничної колії (КЛД), яка є структурним підрозділом галузевої служби колії. Лабораторія має три відділи. Сьогодні мова піде про відділ рейкової дефектоскопії, до якого входять два вагони-дефектоскопи, дефектоскопна автомотриса, вагон-лабораторія дефектоскопії, дефектоскопні візки.

    Минулого тижня група журналістів мала змогу на власні очі побачити, як працює вагон-дефектоскоп. Своєрідну екскурсію нам провів заступник начальника служби колії з експлуатації Південно-Західної залізниці Олександр НАВОРА.

    - За результатами проїзду вагона-дефектоскопа ми одержуємо вичерпну інформацію про стан магістральних шляхів, - розповів Олександр Вікторович. - На практиці це виглядає таким чином. Обслуговуючий персонал, у тому числі начальник вагона (зміни) під час перевірки слідкують за правильним налаштуванням обладнання, як функціонують усі пристрої. У режимі реального часу виявляються дефектні та гостродефектні рейки. Того ж дня отримана дефектограма додатково розшифровується фахівцями з метою більш детального аналізу отриманої інформації. При виявленні дефектів у дистанцію колії дається вказівка терміново організувати роботу щодо їх усунення, а якщо є в чомусь сумнів - повторно оглянути колію.

    Вагон обов’язково супроводжує керівник дистанції колії або його заступник. Якщо є потреба, він приймає рішення про обмеження швидкості руху на дільниці, а при необхідності закриває до того часу, поки не буде усунуто проблему. Контроль за тим, як слідує вагон, і за результатами замірів ведеться безпосередньо спеціалістами галузевої служби колії, аналіз проводять інженери, які працюють у зміні.

    Втім залізничники добре знають, де є проблемні дільниці. Особлива увага приділяється стану рейок на перегонах, де підходять терміни виконання ремонтних робіт, зокрема на дільниці Жмеринка - Вапнярка. Також підвищено увагу контролю у напрямку Гребінка - Дарниця - Київ - Коростень - Шепетівка - Здолбунів, де впроваджено швидкісний рух поїздів до 160 км/год.

    Водночас фахівці не лише виявляють небезпечні дефекти, але і стежать за тим, аби дистанції колії дотримувались терміну та якості проведення ремонтних робіт.

    За словами начальника лабораторії Володимира ШАЛАБАЄВА, сьогоднішня робота проходить зовсім в інших умовах. Мабуть, старожили пам’ятають той час, коли вагони їм виділялися після ремонту зі старого резерву, ті, що відслужили свій термін як пасажирські. Нині зовсім інший підхід до створення умов праці та відпочинку дефектоскопістів.

    Зміна із семи чоловік, а це начальник вагона, він же - керівник зміни, два інженери, два наладника та два провідники, працює 15 днів. Вагон поділено на дві зони: відпочинку та роботи. У ньому є все необхідне для комфортного відпочинку і активної роботи. Тут працюють захоплені люди, справжні фанати своєї справи. До того ж всі працівники лабораторії мають вищу та середню спеціальну освіту.

    Тут використовуються найсучасніші інформаційні технології. Зокрема, програма АСУ «Дефектоскопія». Вона проста і зручна в застосуванні - допомагає контролювати стан колійного господарства. А крім того, за її допомоги можна відстежити роботу всіх засобів колійної дефектоскопії залізниці.

    - Якщо говорити про можливості сучасного вагона-дефектоскопа, - розповідає його начальник Андрій КОЗИН, - то це безперебійний контроль за станом рейок. Раніше був магнітний метод, за допомоги якого перевірялися поверхневі дефекти рейок до 7 міліметрів. Нині - ультразвуковий. До дефектоскопного візка, який розташовано під вагоном, підключені датчики задля перевірки всіх перетинів рейок. Лише з одного боку - їх шість. Кожен допомагає визначити різний вид дефекта. На моніторах видно, як мовиться, кожний штрих. Після розшифрування приймається відповідне рішення. Той факт, що можна зробити відеоперегляд поїздки, яка була минулого дня або місяць чи півроку тому, допомагає робити порівняльний аналіз стану колії. Ми можемо з архіву дістати диск, подивитися і проаналізувати, як розвиваються дефекти, яким є стан колії. Тож ми - завжди напоготові.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05